stdClass Object
(
[id] => 613754
[title] => Opara i Franković kreću u rat s taksistima koji rade kaos po gradskim ulicama, evo kako planiraju uvesti red; Franković se pohvalio i anegdotom sa Straduna...
[alias] => opara-i-frankovic-krecu-u-rat-s-taksistima-koji-rade-kaos-po-gradskim-ulicama-evo-kako-planiraju-uvesti-red-frankovic-se-pohvalio-i-anegdotom-sa-straduna
[catid] => 253
[published] => 1
[introtext] =>
[fulltext] =>
Taksisti su dolaskom turističke sezone preplavili dalmatinske gradove, a na ulicama nije rijetkost vidjeti i vozače i vozila iz drugih sredina.
Gradonačelnici Splita i Dubrovnika, Andro Krstulović Opara i Mato Franković odlučni su u namjeri izmjene Zakona o liberalizaciji taksi tržišta, a krajem kolovoza tekst izmjena i dopuna Zakona s kojim žele ograničiti broj taksi vozila uputit će Vladi i Saboru.
- Namjerno smo potencirali ovu temu u žiži turističke sezone kako svi građani, ali i saborski zastupnici koji će o ovome odlučivati, mogu na licu mjesta vidjeti negativne efekte na koje smo upozoravali prije dvije godine.
Za vrijeme Ultra u naš grad stiglo je oko tri tisuće taksista, a dobrom organizacijom promet je funkcionirao bez većih poteškoća, ali mi to ne želimo sljedeće godine.
Dubrovnik i Split, gradovi su pod zaštitom UNESCO-a i zbog toga želimo izdvajanje iz zakona koji omogućuje liberalizaciju. Drugi neka uživaju u liberalizaciji, a mi želimo imati autonomnu mogućnost odlučivanja o broju i načinu korištenja taksi usluga u našim gradovima, poručio je nakon radnog sastanka splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara.
U Dubrovniku je brojka taksi vozila slična kao u Splitu, oko tri tisuće, a prije donošenja zakona imali su oko 225 vozila.
- Dubrovnik i Split pod enormnim su pritiskom taksi vozila, a usluge su i skuplje o odnosu na ono što je bilo prije. Svjedoci smo nemogućeg upravljanja prometom, a izmjene zakona su nužne i na tome ćemo ustrajati.
Nećemo dozvoliti da ovakav zakon nastavlja smanjivati kvalitetu života svih naših sugrađana. Zajednički radimo na izmjenama zakona, ne da bi zaustavili liberalizaciju već kako bi zakon u svojoj srži prepoznao UNESCO-ve lokalitete i dopustio lokalnim jedinicama mogućnost postavljanja limita broja vozila, kazao je Mato Franković, dubrovački gradonačelnik dodajući kako je u Dubrovniku optimalna brojka od 500 taksi vozila kako bi se osiguralo redovno pružanje usluga, ali i normalno funkcioniranje prometa.
- Prema prvim procjenama u Splitu bi trebalo do 650 taksi vozila. Naš veliki problem je i mentalitet "čekaj, samo sekundu" koji stalnim zaustavljanjima stvara kaos na autobusnim stanicama, pogotovo od strane ljudi koji ne znaju voziti našim ulicama.
Nemamo problem s ljudima sa strane koji su došli zaraditi u naš grad, ali to će biti po našim pravilima. Ne mogu se zaustavljati gdje im padne na pamet, objasnio je Krstulović Opara ističući kako je sigurnost građana u prometu primarna.
- Ne mogu umorni ljudi koji ne znaju voziti našim ulicama unositi nesigurnost u naš grad. Nažalost, prošli tjedan smo imali smrtni slučaj, najvjerojatnije kao posljedicu umora, nekoncentracije i potpunog izostanka školovanja.
Taksi vozač ima svoje školovanje i on je profesionalac, ovom liberalizacijom smo došli do toga da vi nakon vašeg posla možete sjesti u auto i pružati taksi usluge, a posljedice su ove koje imamo, poručio je splitski gradonačelnik.
Gradonačelnik Dubrovnika pohvalio je odluku o komunalnom redu Grada Splita koja će u grad uvesti reda.
- Mi smo u gradu imali apsolutni kaos i nered u prostoru, a sada čvrsto provodimo naše odluke. Od 2020. godine smanjujemo javne površine za 30 posto kako bi ih dali građanima i posjetiteljima na korištenje. Redovno provodimo sankcioniranje kako bi pokazali da se Grad mora poštovati.
Apsolutno podržavam odluku koji je predložio gradonačelnik Splita. Ona je dobra, kvalitetna, poštena i vraća javne prostore građanima, rekao je Franković dodajući kako oni već dvije godine sankcioniraju ugostitelje koji se ne drže onoga što su potpisali s gradskom upravom vezano uz korištenje javnog prostora.
Franković je ispričao anegdotu kako mu se javio poznanik kojeg je konobar u lokalu na Stradunu upozorio da je stolicu izmaknuo van dopuštenih gabarita te ga zamolio da se bliže primakne jer ne žele u srcu sezone ostati bez stolova.
- Ovo bi i mi htjeli postići u Splitu. Onaj tko koristi prostor mora biti svjestan da je to tuđi prostor i da ga ne smije zlouporabiti. Javno savjetovanje o odluci o komunalnog redu upravo je u tijeku i želimo da se svi jave, uključe i kreiraju novi dokument o komunalnog redu koji će na snage prvim danom iduće godine.
Krećemo u rekonkvistu za javni gradski prostor koji želimo vratiti gradu i građanima. Ovim idemo prema idealu da uživamo u svome gradu i budemo ponosni na svaki centimetar svoga grada - zaključio je Opara.
Taksisti su dolaskom turističke sezone preplavili dalmatinske gradove, a na ulicama nije rijetkost vidjeti i vozače i vozila iz drugih sredina.
Gradonačelnici Splita i Dubrovnika, Andro Krstulović Opara i Mato Franković odlučni su u namjeri izmjene Zakona o liberalizaciji taksi tržišta, a krajem kolovoza tekst izmjena i dopuna Zakona s kojim žele ograničiti broj taksi vozila uputit će Vladi i Saboru.
- Namjerno smo potencirali ovu temu u žiži turističke sezone kako svi građani, ali i saborski zastupnici koji će o ovome odlučivati, mogu na licu mjesta vidjeti negativne efekte na koje smo upozoravali prije dvije godine.
Za vrijeme Ultra u naš grad stiglo je oko tri tisuće taksista, a dobrom organizacijom promet je funkcionirao bez većih poteškoća, ali mi to ne želimo sljedeće godine.
Dubrovnik i Split, gradovi su pod zaštitom UNESCO-a i zbog toga želimo izdvajanje iz zakona koji omogućuje liberalizaciju. Drugi neka uživaju u liberalizaciji, a mi želimo imati autonomnu mogućnost odlučivanja o broju i načinu korištenja taksi usluga u našim gradovima, poručio je nakon radnog sastanka splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara.
U Dubrovniku je brojka taksi vozila slična kao u Splitu, oko tri tisuće, a prije donošenja zakona imali su oko 225 vozila.
- Dubrovnik i Split pod enormnim su pritiskom taksi vozila, a usluge su i skuplje o odnosu na ono što je bilo prije. Svjedoci smo nemogućeg upravljanja prometom, a izmjene zakona su nužne i na tome ćemo ustrajati.
Nećemo dozvoliti da ovakav zakon nastavlja smanjivati kvalitetu života svih naših sugrađana. Zajednički radimo na izmjenama zakona, ne da bi zaustavili liberalizaciju već kako bi zakon u svojoj srži prepoznao UNESCO-ve lokalitete i dopustio lokalnim jedinicama mogućnost postavljanja limita broja vozila, kazao je Mato Franković, dubrovački gradonačelnik dodajući kako je u Dubrovniku optimalna brojka od 500 taksi vozila kako bi se osiguralo redovno pružanje usluga, ali i normalno funkcioniranje prometa.
- Prema prvim procjenama u Splitu bi trebalo do 650 taksi vozila. Naš veliki problem je i mentalitet "čekaj, samo sekundu" koji stalnim zaustavljanjima stvara kaos na autobusnim stanicama, pogotovo od strane ljudi koji ne znaju voziti našim ulicama.
Nemamo problem s ljudima sa strane koji su došli zaraditi u naš grad, ali to će biti po našim pravilima. Ne mogu se zaustavljati gdje im padne na pamet, objasnio je Krstulović Opara ističući kako je sigurnost građana u prometu primarna.
- Ne mogu umorni ljudi koji ne znaju voziti našim ulicama unositi nesigurnost u naš grad. Nažalost, prošli tjedan smo imali smrtni slučaj, najvjerojatnije kao posljedicu umora, nekoncentracije i potpunog izostanka školovanja.
Taksi vozač ima svoje školovanje i on je profesionalac, ovom liberalizacijom smo došli do toga da vi nakon vašeg posla možete sjesti u auto i pružati taksi usluge, a posljedice su ove koje imamo, poručio je splitski gradonačelnik.
Gradonačelnik Dubrovnika pohvalio je odluku o komunalnom redu Grada Splita koja će u grad uvesti reda.
- Mi smo u gradu imali apsolutni kaos i nered u prostoru, a sada čvrsto provodimo naše odluke. Od 2020. godine smanjujemo javne površine za 30 posto kako bi ih dali građanima i posjetiteljima na korištenje. Redovno provodimo sankcioniranje kako bi pokazali da se Grad mora poštovati.
Apsolutno podržavam odluku koji je predložio gradonačelnik Splita. Ona je dobra, kvalitetna, poštena i vraća javne prostore građanima, rekao je Franković dodajući kako oni već dvije godine sankcioniraju ugostitelje koji se ne drže onoga što su potpisali s gradskom upravom vezano uz korištenje javnog prostora.
Franković je ispričao anegdotu kako mu se javio poznanik kojeg je konobar u lokalu na Stradunu upozorio da je stolicu izmaknuo van dopuštenih gabarita te ga zamolio da se bliže primakne jer ne žele u srcu sezone ostati bez stolova.
- Ovo bi i mi htjeli postići u Splitu. Onaj tko koristi prostor mora biti svjestan da je to tuđi prostor i da ga ne smije zlouporabiti. Javno savjetovanje o odluci o komunalnog redu upravo je u tijeku i želimo da se svi jave, uključe i kreiraju novi dokument o komunalnog redu koji će na snage prvim danom iduće godine.
Krećemo u rekonkvistu za javni gradski prostor koji želimo vratiti gradu i građanima. Ovim idemo prema idealu da uživamo u svome gradu i budemo ponosni na svaki centimetar svoga grada - zaključio je Opara.
Opara i Franković kreću u rat s taksistima koji rade kaos po gradskim ulicama, evo kako planiraju uvesti red; Franković se pohvalio i anegdotom sa Straduna...
Taksisti su dolaskom turističke sezone preplavili dalmatinske gradove, a na ulicama nije rijetkost vidjeti i vozače i vozila iz drugih sredina.
Gradonačelnici Splita i Dubrovnika, Andro Krstulović Opara i Mato Franković odlučni su u namjeri izmjene Zakona o liberalizaciji taksi tržišta, a krajem kolovoza tekst izmjena i dopuna Zakona s kojim žele ograničiti broj taksi vozila uputit će Vladi i Saboru.
- Namjerno smo potencirali ovu temu u žiži turističke sezone kako svi građani, ali i saborski zastupnici koji će o ovome odlučivati, mogu na licu mjesta vidjeti negativne efekte na koje smo upozoravali prije dvije godine.
Za vrijeme Ultra u naš grad stiglo je oko tri tisuće taksista, a dobrom organizacijom promet je funkcionirao bez većih poteškoća, ali mi to ne želimo...