StoryEditor
Trendkad pšenica ne igra

Hit namirnica spašava stvar: na tržištu je bezbroj vrsta zamjenske tjestenine, ali samo jedna nam se stvarno sviđa, mogli bismo je stalno jesti 

Piše Tea Sumić Miletić
20. veljače 2020. - 20:36

Kad sam doznala da ne smijem jesti pšenicu, vjerujte mi, uopće nisam 'zakukala' zbog kruha. Nego zbog manistre. Nije mi padalo napamet da je se odreknem pa sam se dala u potragu za zamjenskom verzijom dostojnom originala.

Potraga je bila mukotrpna, puna gnjecavih, ljepljivih i bljutavih špageta, makarona i fjokića od namirnica za koje mi nikad nije palo napamet da bi se mogle pretvoriti u manistru. Neke sam vrste diskvalificirala zbog teksture, neke zbog natruha neugodne arome, neke jer su jednostavno bljak.

Najgora mi je bila klasična bezglutenska tjestenina od kukuruza.

Smradić

Probala sam nekoliko robnih marki i sve su imale isti nedostatak - kad bi se skuhale postale bi nekako ljigave i ružno su smrduckale. No, ako vama to ne smeta samo naprijed. Primijetit ćete ogroman raspon cijena, stoga se isplati dati u podrobniju potragu.

Onima koji smiju jesti pšenicu, ali ne žele jesti klasičnu od bijelog brašna, mogla bi se svidjeti integralna tjestenina, koja ima manje ugljikohidrata i više vlakana.

Izdržite

Manistra od integralne pšenice ponešto je tvrđa od one od standardne, ma koliko ju kuhali, a malo joj je grublja i tekstura, no probajte više robnih marki dok ne nađete koja vam je po guštu i nakon nekog vremena ćete se već naviknuti. Meni je, dok sam je još jela, bila sasvim u redu kao zdravija opcija od obične.

Bar je okus isti.

Rižini rezanci jednostavno mi se ne sviđaju, no o ukusima se ne raspravlja, a kako zapravo nemam konkretnu zamjerku ni na račun teksture ni na račun okusa, preporučujem vam da ih probate pa sami odlučite.

Mnogi hvale tjesteninu od heljde, no ja ne podnosim okus heljde i meni ovakva manistra ne prolazi ni pod razno. Ako vama ne smeta, dajte joj šansu jer heljda je vrijedna (mada smrdljiva - oprostite, nisam izdržala) namirnica.

'Špagete' od tikvica neću ni komentirati jer to nije manistra i gotovo. Kraj rasprave!

Proteini 

Manistra od kvinoje je sasvim okej, ako vam ne smeta okus kvinoje. Meni osobno ne smeta, no ovakva će vam manistra 'pitati' malo konkretniji umak, tipa bolonjeze. U svakom slučaju, sastav joj je bolji od kukuruzne i pšenične - ima daleko više proteina, a kao trebala bi imati i pristojan udjel magnezija, ali nemojte me držati za riječ.

Tjestenina koja me oborila s nogu je slanutkova. Ima blagi okus slanutka, nenametljiv, a meni ne smeta jer volim slanutak. Kad se prelije točem okus ionako nestane pa vjerujem da će vam se svidjeti i ako niste ljubitelj te svestrane mahunarke koja je u zadnje vrijeme uistinu teški hit.

Velika prednost ove tjestenine je visoki udjel bjelančevina, zbog čega je zasitna i nema visok glikemijski indeks. To bi značilo da čak i kad ste na dijeti s ovom vrstom manistre slobodno možete jesti i masnije umake, dok to baš i nije preporučljivo s tjesteninom u kojoj predvladavaju ugljikohidrati. A značilo bi i da u ovoj ukusnoj manistri možete guštati malo opuštenije nego u 'bijeloj' pa vam želim dobar tek.

#ZAMJENSKA TJESTENINA#ZAMJENSKA HRANA#TJESTENINA OD SLANUTKA#BEZGLUTENSKA TJESTENINA

Izdvojeno

07. srpanj 2020 07:40