StoryEditor
Trendvažno se snaći

Nemojte stalno trčati u trgovinu! Donosimo najbolje zamjene za namirnice kojih nam uvijek ponestane u najnezgodnijem trenutku, rješenja je bezbroj

Piše Tea Sumić Miletić
27. ožujka 2020. - 14:14
Shutterstock

Dobro je, nije se dogodilo ono čega su se mnogi pribojavali. Police u trgovinam sasvim su pristojno popunjene (osim ako tražite kvasac) i nema potrebe za prekomjernim gomilanjem namirnica. Uostalom, koliko god da se nakupovali, uvijek će vam nešto nedostajati. Jer tako je to u životu. Murphyjev zakon i tako to, znate već.

U normalnim okolnostima, skoknili biste do dućana i riješili stvar, no sada nam nipošto nije preporučljivo ići u trgovinu kad god nam padne napamet...

Stoga smo istražili čimse se sve mogu zamijeniti uobičajene kuhinjske potrepštine, jer izolacija je ionako sama po sebi stresna pa zašto bi vam je dodatno otežavalo to što, recimo, ne možete ispeći palačinke jer vam je ponestalo jaja i mlijeka.

Maslac:

- ako vam treba za kuhanje, zamijenite ga bilo kojim uljem blažeg okusa

- ako vam treba za pečenje, zamijenite ga istom količinom margarina ili masti. Možete ga zamijeniti i bilo kojim uljem blažeg okusa, no imajte na umu da omjeri nisu isti: za 100 grama maslaca trebat će vam 75 grama ulja

- ako za recept za imate samo dio potrebne količine maslaca, ostatak možete nadomjestiti gore navedenim ili: fino usitnjenom jabukom, avokadom, jogurtom ili mlaćenicom (sirutkom)

Jaja:

- za svako jaje u receptu za pečenje uzmite: pola banane, 80 grama fino usitnjene jabuke, 1 žlicu mljevenih lanenih sjemenki ili chia sjemenki pomiješanih s 3 žlice vode, 2-3 žlice majoneze

image
Shutterstock

Kiselo vrhnje:

- u receptima za kuhanje zamijenite ga neznatno manjom količinom mlijeka kojem ste dodali malo brašna ili gustina te par kapi limunova soka ili gusto umućenim mlijekom u prahu kojem ste dodali par kapi limunova soka

- u receptima za kuhanje i pečenje svaki dl kiselog vrhnja zamijenite s 3/4 dl sirnog namaza pomiješanog s 1/4 dl mlijeka

- u receptima za pečenje kiselo vrhnje možete zamijeniti i istom količinom grčkog jogurta ili mješavinom 3/4 dl mlijeka, 1/3 dl rastopljenog maslaca i par kapi limuna

Mlijeko:

- u receptima za kuhanje i pečenje, 1 dl mlijeka zamijenite istom količinom mješavine mlijeka u prahu i vode, u jednakim omjerima ili jednakom količinom mješavine vrhnja za kuhanje i vode 

Vrhnje za kuhanje:

- u receptima za kuhanje zamijenite ga neznatno manjom količinom mlijeka kojem ste dodali malo brašna ili gustina
- ako recept traži punomasno vrhnje za kuhanje, gore spomenutoj mješavini dodajte i otopljenog maslaca


Mlaćenica (surutka):

-  lako ćete ju 'krivotvoriti' mješavinom mlijeka, malo vode i par kapi limunovog soka



Mascarpone:

- možete ga napraviti sami, no trebat će vam bar šest sati, pa ako imate vremena, pokušajte. Sve što vam treba je mileram ili kiselo vrhnje s bar 20 posto masti. Stavite ga u cjedilo obloženo gazom i pustite da se ocijedi. Tekućinu koja je iskapala možete koristiti umjesto mlaćenice

Češnjak:

- za svaki režanj uzmite 1/8 žličice češnjaka u prahu ili 1/2 do 1 žlicu sitno sjeckane mlade kapulice

Luk:

- za srednje veliki luk uzmite: 1 1/2 do 2 žlice luka u prahu, 100 grama nasjeckane mlade ili 120 grama nasjeckanog poriluka

Limun:

- za svaku žlicu limunovog soka uzmite 1 1/2 žličicu octa blažeg okusa, poput alkoholnog ili sherry 

Začinsko bilje:

- za svaku žlicu svježeg uzmite žličicu sušenog ili 1/4 istog začina u prahu

Krušne mrvice:

- za svakih 125 grama krušnih mrvica uzmite 3-4 'fete' kruha osušene na laganoj temperaturi u pećnici pa usitnjene
- istu količinu zdrobljenih suhih krekera, cornflakesa, kukuruznog ili krumpirovog čipsa

Brašno:

- u receptim aza pečenje, brašno možete zamijeniti skuhanim pa fino usitnjenim mahunarkama. Trebat će vam 224 grama skuhanih, usitnjenih mahunarki za svakih 125 grama brašna. Birajte mahunarke blagog okusa, poput bijelog graha i slanutka, dok one malo inzenzivnije arome, poput crnog graha 'traže' recept s kakaom ili čokoladom. Imajte na umu da omjer proteina i ugljikohidrata u mahunarkama nije isti kao u pšenici što utječe na pečenje i daje gušću, zbijeniju strukturu 

- brašno možete zamijeniti ni mljevenim zobenim pahuljicama, što se pokazalo odličnim u receptu za palačinke, a kao zamjena mogu poslužiti i mljeveni orašasti plodovi, no kako se ponašaju potpuno drugačije od pšenice, recept će vjerojatno trebati preinake. Budite posebno oprezni kod korištenja kokosovog brašna jer 'pita' više tekućine i jaja

Šećer

- 100 grama bijelog šećera zamijenite istom količinom smeđeg ili sa 75 grama meda, a u tom slučaju količinu tekućih sastojaka u receptu smanjite za 1/4 te snizite temperaturu pečenja

Kakao:

- svaje 3 žlice kakaa zamijenite s 30 grama gorke čokolade, a količinu masnoće u receptu smanjite za 1 žlicu, a šećera za 3 žlice

Riža:

- svaku šalicu riže zamijenite istom količinom kvinoje ili bulgura odnosno s 3/4 šalice ječma (orza) ili 1 1/4 šalice kus-kusa

Rajčice:

- za svakih 500 grama svježe rajčice uzmite 3 žlice koncentrata rajčice ili 300 grama konzervirane rajčice

Temeljac:

- 1 šalicu temeljca zamnijenite 1 kockom za juhu razmućenom u šalii kipuće vode

- povrtni ili pileći temeljac možete zamijeniti i istom količinom suhog bijelog vina

- mesni temeljac istom količinom mcrnog vina ili piva

Vino:

- zamijenite ga kako je navedeno u uputama za temeljac, a bijelo vino, osim povrtnim i pilećim temeljcem, možete zamijeniti sokom od jabuke kojem ste dodali par kapi limunovog soka. Ništa od ovoga neće vam pomoći ako samo želite popiti čašu vina, ali što ćete, ponekad se jednostavno moramo malo strpiti...

A što se tiče onog kvasca s početka, evo vam rješenje. I recept za kruh bez njega.

 

#ZAMJENSKE NAMIRNICE#ZAMJENSKO BRAŠNO#ZAMJENSKO MLIJEKO#ZAMJENSKA TJESTENINA#KVASAC#OSTAJEMDOMA#POZITIVNA ENERGIJA

Izdvojeno

19. svibanj 2020 16:07