StoryEditor
Otocioptimizma ne manjka

Sezona je sve bliže, a Hvarani su realni: ‘Ako ulovimo 60 posto turizma iz 2019. godine, bit će - odlično‘

Piše Mirko Crnčević
18. svibnja 2021. - 10:19
Gužve u 'glavnom gradu' našeg najsunčanijeg otoka još nema, ali promovira ga se na sve straneNikola Vilić/Cropix

Turistička zajednica Hvar (TZ) je u 2021. godinu ušla optimistično, s donekle "uspješnim" ostvarenjima iz prošle godine i realnim predviđanjima stanja u najbitnijem gospodarskom sektoru za taj grad.

Na tom području je lani na ukupno 11.933 prijavljena kreveta ostvareno 51.231 dolazaka ili 24,26 posto u odnosu na 2019., te 295.165 noćenja što je 38,62 posto iz godine ranije. Glavna tržišta s kojih su zabilježeni dolasci i noćenja gostiju bili su Hrvatska – 10.379 dolazaka (plus od 7,79 posto) i 60.085 noćenja (plus od 20,39 posto), a od stranih turista najbolji rezultati u prvoj pandemijskoj godini bili su iz Njemačke, Slovenije, Francuske i Poljske, što je, dakako, bilo daleko od nekih ranijih razdoblja

Otvaranjem zračnih koridora u srpnju prošle godine s tržišta Velike Britanije bilo je 6245 dolazaka (20,05 posto u odnosu na 2019.) i 26.713 noćenja (23,07 posto).

– Sagledavajući lanjske rezultate, promociju grada i otoka Hvara od početka ove godine usmjerili smo upravo na spomenuta tržišta, te smo kroz ožujak i travanj, odnosno tijekom uskrsnih blagdana kada smo ostvarili 1520 noćenja, na škoju ugostili televizijske ekipe iz Poljske, Njemačke i Slovenije. Prema istraživanjima gledanosti, samo je doseg poljske emisije, koja je prikazana 4. travnja, bio oko 510 tisuća ljudi – tvrdi Petar Razović, direktor TZ-ova ureda.

Turistički čelnici na Otoku sunca nadaju se u bolju sezonu od lanjske, ovogodišnja predviđanja su im na 60 posto ostvarenih rezultata iz 2019. godine, što će naravno uvelike ovisiti o boji na COVID semaforu, odnosno o epidemiološkoj situaciji. Tako za sada glavnu promociju na tržištu Velike Britanije odgađaju do 1. lipnja, jer su prvi veći dolasci iz te države najavljeni tek dvadesetak dana kasnije.

– Pripreme za sezonu na otoku se odvijaju i prijavljivanjem svih sudionika u turizmu sukladno projektu "Safe stay in Croatia", što ga provode Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica. Cijepljenje turističkih djelatnika također će pridonijeti boljoj slici škoja, kao sigurnog odredišta. Vesele nas i najave resornog ministarstva o sufinanciranju brzih antigenskih testova, te dodatnih punktova i zdravstvenih timova na otoku za testiranje – dodaje Razović.

Udružene turističke zajednice s područja otoka Hvara, prema njegovim riječima, provode prvu fazu izrade Brand strategije, komunikacijske strategije i vizualnog identiteta otoka Hvara, u okviru čega su domaćim stanovnicima i gostima poslali upitnike kako oni vide svoj otok kao uspješnu turističku destinaciju.

Inače, direktor Razović smatra da će najavljeno otpisivanje dijela paušala turističke pristojbe i članarine dovesti do znatnog smanjenja financijske mogućnosti daljnje promocije škoja, ali ih to istodobno potiče da napokon počnu promišljati o formalnom udruživanju u jednu turističku zajednicu umjesto sadašnje četiri jer je toliko gradova i općina na otoku.

Jelena Zenčić, učiteljica razredne nastave iz Jelse:

– Cijeli otok Hvar praktično živi od turizma, a njegov opravak očekujemo tek za dvije-tri godine. Prošlu sezonu smo, s obzirom na pandemiju, dobro i izgurali, spasili su nas stari autogosti, no za ovu sam poprilično pesimistična. Avionske goste najvjerojatnije možemo prekrižiti, a ekonomski faktor, kao i činjenica da je turizam postao luksuz zasigurno će utjecati na cijene smještaja. Budući da je ponuda na škoju istodobno golema samo će fleksibilni iznajmljivači koliko-toliko odraditi sezonu. Što se tiče države, područne i lokalne samouprave od njih se u ovoj godini očekuje više sluha za one koji se bave ovom gospodarskom djelatnošću.

Damir Čavić, obrtnik iz Staroga Grada:

– Bavim se ugostiteljstvom i prošla poslovna godina je bila vrlo teška, otprilike 30 do 40 posto lošija od one prethodne. Od ove godine je najbolje ne očekivati ništa, pa će svaki pomak na bolje biti super. Problem je što su ljudi financijski iscrpljeni, tako da je sve upitno. Od države očekujemo da popusti, PDV nije upitan, uništavaju nas parafiskalni nameti. Grad je u 2020. bio fer i smanjio zakup javne površine, što očekujemo i sada. Brodski prijevoznici i "Hrvatske autoceste" moraju postupiti na isti način kada je riječ o putnim kartama i cestarinama. Važna je i vjerodostojna epidemiološko-zdravstvena politika, dok je pomoć najpotrebnija onima koji su ostali živjeti na otocima, njima je najteže.

Mira Miliša - Kike, ugostiteljica iz Hvara:

– Turistička sezona 2020. bila je očekivano loša. Tijekom srpnja i prvih 10 dana kolovoza ostvarili smo taman trećinu lanjskog prometa. Istini za volju, Grad nam je izašao ususret smanjivši porez za korištenje javnih površina na 25 posto lanjskog iznosa, no računi nam dolaze cijele godine, i onda kada ne radimo. Ovoga ljeta očekujemo barem 60 posto normalne sezone, međutim, i dalje nam treba pomoć i razumijevanje gradskih struktura. Poznato mi je da mnogi naši sugrađani imaju kredite za kupljene nekretnine i plovila s kojima zarađuju svoj kruh, ali im pandemija dodatno komplicira život. Teško je, ali izdržat ćemo!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. lipanj 2021 15:41