StoryEditorOCM
HrvatskaKristjan Staničić

Hrvatska nije preskupa destinacija: Niti smo najskuplji niti najjeftiniji

Piše JOZO VRDOLJAK
16. listopada 2023. - 10:51
Kristjan Staničić: Hrvatska se nalazi pri samome vrhu destinacija s najvećom ponudom charter plovila na svijetuDarko Tomas/Cropix

Usporedili smo cijene u našoj zemlji s cijenama smještajnih i ugostiteljskih objekata u popularnim odredištima Italije, Španjolske, Grčke i Francuske. Po cijeni je naša zemlja vrlo konkurentna, a uvijek naglašavam važnost kvalitete isporučene usluge za uloženi novac da bi gost bio zadovoljan
Ovogodišnji promet ostvaren u nautičkom charteru isti je kao i prošle, ali i isti kao često usporedne 2019. godine unatoč nizu novih okolnosti u ovoj godini.

Sa Kristjanom Staničićem, direktorom Hrvatske turističke zajednice, razgovarali smo o rezultatima i karakteristikama ovogodišnje nautičke sezone, situaciji na ključnim tržištima, o ocjenama nautičara pripremljenosti naših turističkih radnika. Direktor Hrvatske turističke zajednice otkrio nam je buduće ciljeve promocije te se osvrnuo i na politiku cijena. Naglasio je da se održivosti nameće kao jedan od strateških razvojnih prioriteta

Rast važnih tržišta

Kakvi su rezultati ovogodišnje nautičke sezone?

Turistički promet ostvaren u nautičkom charteru prati se preko sustava eCrew. Ti podaci pokazuju kako je u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu godine ostvareno preko 516 tisuća dolazaka i 3,5 milijuna noćenja u nautičkom charteru. Navedeno predstavlja izjednačenje rezultata ostvarenog u istom razdoblju prošle godine, kao i u istom razdoblju rekordne 2019. godine.

S obzirom na sve trendove i pojave koje su posljednjih godina zahvatile sektor putovanja na globalnoj razini, zadržavanje razine prometa u nautici iz pretpandemijskog razdoblja predstavlja uspjeh i rezultat s kojim smo zadovoljni. Pandemija COVID-a, inflacija, rast cijena, nestašica radne snage te nažalost i dalje aktualni ratni sukobi sa sobom su donijeli brojne izazove, a ove godine vidimo i snažan oporavak konkurencije na Mediteranu. Sve su to okolnosti unatoč kojima je naša zemlja ostvarila odličan turistički rezultat i to treba jasno reći.

image

‘Nautički turizam i njegova promocija ključan je dio svih kampanji‘

Nikša Stipaničev/CROPIX

Niksa Stipaničev/Cropix

Koja su tržišta rasla, a koja nisu?

U segmentu nautičkog chartera ove su godine rast u dolascima u odnosu na lani ostvarili gosti s domaćeg tržišta te tržišta Slovenije, SAD-a, Mađarske, Italije i Švicarske. Lanjskom rezultatu značajno su se približila ostala važna tržišta za nautički charter, kao što su Njemačka, Austrija, Češka, Poljska i Velika Britanija.

Što je karakteristika ovogodišnje nautičke sezone?

Ovogodišnja turistička sezona u nautici imala je svoje amplitude, ali potvrdila je našu stabilnu poziciju na najvažnijim tržištima. Prema novom TOMAS nautika istraživanju imamo podatke kako većina nautičara koja nas posjećuje ima primanja veća od 3.500 eura mjesečno te se nalaze među najboljim potrošačima na destinaciji. Za nas je odlično što je većina njih već nekoliko puta plovila Hrvatskom, što je potvrda sve veće lojalnosti prema hrvatskim destinacijama.

image

U Hrvatskoj je u dosadašnjem dijelu godine ostvareno preko 516 tisuća dolazaka i 3,5 milijuna noćenja u nautičkom charteru
 

Ivo Ravlić/Cropix

Dobre pripreme

Što su nautičari ocjenili kao najbolje u našoj ponudi?

Osim plovidbe, dodatne omiljene aktivnosti nautičara tijekom boravka u Hrvatskoj obuhvaćaju odlaske u restorane, kupnju, a svoje vrijeme posvećuju i šetnjama u prirodi, lokalnim zabavama, razgledavanju poznatih znamenitosti i ostalo.

Ljepota prirode i krajolika, osobna sigurnost, atmosfera i ugođaj, gastronomska ponuda u mjestu i očuvanost okoliša u Hrvatskoj, ukupno zadovoljstvo plovidbom u Hrvatskoj te čitav niz segmenata vezan uz ponudu marina i čartera pokazali su se kao najbolje ocijenjeni elementi u okviru iskustva plovidbe diljem Lijepe naše.

Koliko su turistički radnici bili pripremljeni za ovogodišnje izazove?

Ova je turistička godina vrlo specifična, a da su hrvatski turistički djelatnici znali odgovoriti na izazove najbolje pokazuje ovogodišnja povijesno rekordna predsezona, vrlo dobra špica sezone te jako dobra posezona koja je u tijeku i koja nam donosi nastavak pozitivnih trendova, što je rezultat kvalitetne ponude u destinacijama, ali i lijepog vremena u rujnu i listopadu koje nam ide na ruku.

Dakle, možemo reći da su turistički djelatnici bili dobro pripremljeni, a nije izostala ni sinergija privatnog i javnog sektora te na kraju svega svi možemo biti zadovoljni. Puno smo i naučili iz svega, a to će nam itekako koristiti u planiranju iduće godine koja neće biti nimalo jednostavna ni lagana.

image

I ova sezona bila je vrlo uspješna

 

Ivo Ravlić/Cropix

Velika ponuda

Što HTZ poduzima u smislu promocije nautičkog turizma?

Nautički turizam i njegova promocija ključan je dio svih kampanji koje provodimo na emitivnim tržištima. Ta je komunikacija uvijek prilagođena preferencijama svakog pojedinog tržišta, odnosno specifičnostima ciljane skupine.

Na što ćete se u sklopu promotivnih aktivnosti ubuduće fokusirati?

Tijekom provedbe promotivnih aktivnosti naš je cilj inspirirati potencijalne nautičare da izaberu baš Hrvatsku kao svoju sljedeću destinaciju, a naša obala, otoci, bogata kultura, eno-gastronomska ponuda, samo su dio sadržaja koje plasiramo putem raznih komunikacijskih kanala.

Također, kroz studeni i prosinac imat ćemo zasebnu kampanju posvećenu promociji nautičkog turizma u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i Velikoj Britaniji. Tom kampanjom direktno potičemo bukiranja u nautici.

Tu je i čitav niz drugih aktivnosti, poput nastupa na specijaliziranim nautičkim sajmovima, organizacije poslovnih radionica i posebnih prezentacija, a tu su i studijska putovanja specijaliziranih novinara, travel blogera i influencera na temu nautike. Jedno takvo putovanje je upravo u tijeku i to baš na području južne Dalmacije.

Što se dogodilo u segmentu najma brodica koji je podbacio? Je li problem bio u politici cijena?

Moramo znati da se Hrvatska nalazi pri samome vrhu destinacija s najvećom ponudom charter plovila na svijetu. To znači da nam je ponuda velika, da je puno subjekata uključeno u ovaj vid turizma pa je u takvim okolnostima teško kontinuirano postizati rast prometa, posebice u kriznim godinama i godinama u kojoj je konkurencija vrlo oštra.

Što se tiče cijena, unutar HTZ-a smo proveli anketu za naše interne potrebe, svojevrsno istraživanje tržišta u sklopu kojeg smo usporedili cijene u našoj zemlji s cijenama smještajnih i ugostiteljskih objekata u popularnim odredištima Italije, Španjolske, Grčke i Francuske. Rezultati su pokazali da Hrvatska nije preskupa, odnosno da nismo ni najskuplja ni najjeftinija destinacija u niti jednom segmentu ponude.

Znači li to da je Hrvatska cjenovno konkurentna što se tiče nautičke ponude?

Da, po cijeni je naša zemlja vrlo konkurentna, a ono što cijelo ljeto naglašavam je važnost kvalitete isporučene usluge za uloženi novac. Ako je gost zadovoljan pruženom uslugom i kvalitetom koju je dobio, a pogotovo ako se zbog svega što je doživio i iskusio u našoj zemlji ponovno vrati u destinaciju, onda je i polemiziranje o cijenama suvišno. 

Pandemija COVID-a, inflacija, rast cijena, nestašica radne snage te nažalost i dalje aktualni ratni sukobi sa sobom su donijeli brojne izazove, a ove godine vidimo i snažan oporavak konkurencije na Mediteranu. Sve su to okolnosti unatoč kojima je naša zemlja ostvarila odličan turistički rezultat

Većina nautičara koja nas posjećuje ima primanja veća od 3.500 eura mjesečno te se nalaze među najboljim potrošačima na destinaciji. Za nas je odlično što je većina njih već nekoliko puta plovila Hrvatskom, što je potvrda sve veće lojalnosti prema hrvatskim destinacijama

Ljepota prirode i krajolika, osobna sigurnost, atmosfera i ugođaj, gastronomska ponuda u mjestu i očuvanost okoliša u Hrvatskoj, ukupno zadovoljstvo plovidbom u Hrvatskoj te čitav niz segmenata vezan uz ponudu marina i čartera pokazali su se kao najbolje ocijenjeni elementi

Ako je gost zadovoljan pruženom uslugom i kvalitetom koju je dobio, a pogotovo ako se zbog svega što je doživio i iskusio u našoj zemlji ponovno vrati u destinaciju, onda je i polemiziranje o cijenama suvišno

Jesu li potrebna regulatorna ograničenja u smislu rasterećenja i upravljanja ovim segmentom turizma u smislu održivosti?

Tema održivosti nameće se kao jedan od strateških razvojnih prioriteta. Nautički turizam u Hrvatskoj u posljednjih 15 godina doživio je snažan rast, popraćen izazovima vezanim uz okolišnu održivost.

Ako znamo da je nautika turistički proizvod koji u velikoj mjeri korespondira sa željenim strateškim pozicioniranjem naše zemlje u premium segmentu, odnosnu u segmentu sofisticiranije potražnje turista više i visoke kupovne moći, promišljeno upravljanje nautičkom ponudom i zadržavanje prometa u okvirima održivih prihvatnih kapaciteta svakako su na listi prioriteta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. lipanj 2024 13:36