stdClass Object ( [id] => 588601 [title] => Dvije prometne nesreće otvorile pitanje prolaska hitnih službi kroz crveno, prometni stručnjak nudi rješenje: Ne može postojati 'opravdani' ili 'viši' razlog za takvu vožnju! [alias] => dvije-prometne-nesrece-nbsp-otvorile-pitanje-prolaska-hitnih-sluzbi-kroz-crveno-prometni-strucnjak-nudi-rjesenje-nbsp-ne-moze-postojati-39-opravdani-39-ili-39-visi-39-razlog-za-takvu-voznju [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Dvije prometne nesreće koje su prolaskom kroz crveno svjetlo prilikom odlaska na zadatak prošle godine u siječnju izazvali dubrovački vatrogasci i ove godine početkom veljače - zagrebački policajci, otvorilo je temu prolaska tzv. hitnih službi kroz crveno svjetlo. U ove dvije nesreće stradalo je ukupno četvero ljudi, od toga jedna teže.

Od vatrogasaca, vozača hitne pomoći i policijskih službenika, radeći ovu temu čuli smo da se takve nesreće dogode jednom u pet godina i da to nije takav problem kako ga javnost želi predstaviti, ali se svi slažu da postoji i te kakav prostor za sigurnosno poboljšanje i njih samih i ostalih sudionika u prometu prilikom njihovih izlazaka na intervencije.

Sadašnja odredba o striktnoj obvezi stajanja na crvenom svjetlu za sve sudionike u prometu, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama (čl. 59 stavak 1.) vrijedi i za policijska, ambulantna i vatrogasna vozila s upaljenim rotacijama na što je posebno ukazao dr. sc Željko Marušić, redoviti profesor Prometnog fakulteta u Zagrebu, nakon spomenute nesreće početkom veljače ove godine u Novom Zagrebu.

U toj je nesreći ozlijeđena putnica u automobilu na koji je naletjela policijska marica s uključenom 'rotirkom' nakon ulaska u križanje na crveno svjetlo. Čak su nakon toga iz MUP-a priznali da je i policija dužna pridržavati se zakonskih propisa, a koji jasno definiraju pravila ponašanja sudionika u prometu, ali i dodaju: "Policija uvijek postupa u dobroj vjeri pružanja žurne intervencije na traženje građana te je na svakom policijskom službeniku teret da u tom trenutku donese ispravnu odluku."

- Većina građana i vozača misli da su zabrane prolaska kroz crveno svjetlo amnestirana vozila koja voze pod rotacijom. To je i protiv temeljnog prometnog pravila, ali i logike. Naime, ne može postojati 'opravdani' ili 'viši' razlog da se projuri kroz crveno svjetlo, ako se time riskira tragična nesreća, zbog naleta na druga vozila ili pješake, kojima na semaforu tada svijetli zeleno svjetlo, za slobodan prolaz.

- Praksa pokazuje da policijska, vatrogasna i medicinska vozila pod rotacijom to često ne poštuju, što je opasno i može biti pogibeljno te je uvod u anarhiju i nesigurnost u prometu. Srećom, mnoga specijalna vozila, kad pod rotirkom, kršeći zakon, prolaze kroz crveno svjetlo, to rade obazrivo, uspore, pogledaju pa prođu... Sigurnost tada nije drastično ugrožena, ali je ipak ugrožena - misli prometni stručnjak Željko Marušić i sam svjestan da se nešto drastično treba mijenjati.

- Kako bi se osigurala nužna brža protočnost za specijalna vozila pod rotirkom, treba uvesti posebnu regulaciju
prometa. Kao što se radi u slučaju 'štićene kolone' ili vozila, uzduž trase se pale trepćuća žuta svjetla, a policija regulira prolazak na svim raskrižjima. Iskustva razvijenih zemalja EU-a (Njemačke, Švedske, Austrije...) to uređuju posebnom regulacijom prometa, koja uzduž trase, automatski po posebnom regulacijsko-sigurnosnom programu, pali zelena svjetla, odnosno crvena u poprečnim smjerovima.

- No, za takav je 'scenarij' nužno unaprijediti regulaciju semafora i uskladiti je s potrebama specijalnih vozila. Svi semafori trebaju biti umreženi u poseban upravljački sustav, sa središnjom upravljačkom stanicom za upravljanje gradskog prometa te prilagođeni potrebama vozila hitnih službi (policijskim vatrogasnim i medicinskih).

- Trebalo bi čim prije kod nas, po EU iskustvima, uvesti da vozila pod rotirkom, mogu pred sobom (na sigurnosnom prostornom i vremenskom razmaku) uključiti tzv. zeleni val, da su im na cijeloj trasi upaljena zelena svjetla. Za to su nužne infrastrukturne mogućnosti, dakle i hardver i softver, kako bismo na svim gradskim raskrižjima i pješačkim prijelazima imali 'pametne' semafore - ističe Marušić.

U Njemačkoj, kako regulira članak 35. njihova Zakona o prometu, vozila hitnih službi mogu proći kroz crveno svjetlo samo u posebnim situacijama i tada moraju imati uključene sirene, rotirku i raskrižje ne smiju preći brzinom većom od dvadeset kilometara na sat.

I drugi prometni stručnjaci se slažu da semafori u većim hrvatskim gradovima (ne svi), imaju nužne preduvjete, ali ih treba upravljački i regulacijski unaprijediti te povezati sa središnjom institucijom za upravljanje gradskog prometa. Taj sustav znatno doprinosi i protočnosti prometa, posebice u 'špicama', jer paljenje crvenog i zelenog svjetla usklađuje s prisutnošću vozila, odnosno pješaka na određenim prometnim pravcima.

- Ovo je dodatni razlog da se potakne i ubrza tranzicija sustava upravljanja sigurnošću prolaza iz MUP-a u Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture odnosno da se utemelji Agencija za sigurnost cestovnog prometa. Nakon toga bi se brzo riješila zakonski utemeljena procedura da vozila pod rotirkom smiju i sigurno mogu proći kroz semaforizirano raskrižje, jer će im to uvijek biti osigurano pravovremenim paljenjem zelenog svjetla uzduž trase - apelira Marušić.

Reakcije građana

Reakcije građana kada vozila hitnih službi, a pogotovo policije (jer oni su mišljenja da je policija represivni aparat i da uglavnom ne spašava nikoga nego progoni) su dosta burni, a često i neutemeljeni.

- Prije dva dana vozim se Ljubljanskom avenijom i gle čuda policijski karavan vozi bez ikakvih upaljenih signalnih svjetala bar 80 km/h iz trake u traku, pretječe aute i naravno, pogađate niti jednom nije palio žmigavce. Htio sam ga snimiti ali je tako brzo mijenjao trake da nisam uspio... za njih ne pale nikakve zabrane... a parkiraju se gdje hoće... zašto? Zato jer mogu. Tko njih kontrolira? Nitko. - piše tako jedan Zagrepčanin.

- Lako za to kad policajci idu na intervenciju, ja sam nekoliko puta vidio kako pred semaforom pale rotirku i prolaze kroz crveno i onda je isključe kad prođu križanje.

Dražen Glavina: Pomak u sigurnosti sviju

Glavni zapovjednik Vatrogasne zajednice Splitsko-dalmatinske županije Dražen Glavina je izišao na tisuće intervencija sa svojim ljudima i zna vrlo dobro ovu problematiku.

- Na mnogim našim vatrogasnim seminarima i sastancima se raspravljalo o tehničkom unaprjeđenju i umreženosti svjetlosne signalizacije s jednim središnjim sustavom koja bi omogućila vatrogascima sigurnu intervenciju, ali do sada se ništa nije pomaklo te je sve ostalo na razgovorima. Koliko znam po infrastrukturi je jedino Zagreb u vrlo skoroj budućnosti u mogućnosti uvesti ovo što pričamo. Kada bi infrastruktura omogućila postojanje takozvanog zelenog vala prilikom svake intervencije vatrogasaca to bi bio veliki pomak u sigurnosti sviju, ali za to trebaju postojati kamere na svim raskršćima, kompjutersko upravljanje semaforima, mjesto koordinacije svega toga sa svim potrebnim hardverom i softverom. Za to treba i novaca i volje i organiziranosti, ali nije da se to ne može napraviti. Ni mnoge razvijene zemlje na koje se pozivamo poput Njemačke, Švedske i sličnih nemaju još uvijek taj problem riješen nego se uvijek ističu pozitivni primjeri s nekim od njihovih gradova gdje to postoji. Ima gradova u Europskoj uniji gdje pametni semafori reagiraju na plava vatrogasna svjetla i odmah se za vatrogasce pali zeleno svjetlo, ima situacija gdje vatrogasci iz svog vozila pale takozvani zeleni val, a ima i primjera gdje je situacija ista kao i kod nas. Dotle mi prilikom intervencija uvijek za vozače vatrogasnim vozilima biramo ne samo one koji imaju položenu C kategoriju, nego i one vozače koje dodatno obučavamo na raznim seminarima za sve moguće situacije. Ali sigurno je da se mora ići i korak dalje i da konačno društvena zajednica prepozna ovaj problem i donese rješenja o kojima govorimo - bio je iskren Glavina.

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ugrožena sigurnost [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2019-02-11 15:19:15 [created_by] => 3174 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-02-12 20:50:59 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-02-12 19:27:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 8438 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2019/02/28/Novosti/10723292.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "Čak ni kada žure na poziv na pomoć, hitne službe ne smiju ugroziti sigurnost ostalih" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1920x1280" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7903520 Threads: 4 Questions: 1583329500 Slow queries: 4833106 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112104223 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 56 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/hrvatska/dvije-prometne-nesrece-nbsp-otvorile-pitanje-prolaska-hitnih-sluzbi-kroz-crveno-prometni-strucnjak-nudi-rjesenje-nbsp-ne-moze-postojati-39-opravdani-39-ili-39-visi-39-razlog-za-takvu-voznju-588601 [printLink] => /vijesti/hrvatska/dvije-prometne-nesrece-nbsp-otvorile-pitanje-prolaska-hitnih-sluzbi-kroz-crveno-prometni-strucnjak-nudi-rjesenje-nbsp-ne-moze-postojati-39-opravdani-39-ili-39-visi-39-razlog-za-takvu-voznju-588601?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 234733 [name] => hitne službe [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hitne-sluzbe [link] => /tag/hitne-sluzbe ) [1] => stdClass Object ( [id] => 513210 [name] => Željko Marušić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => zeljko-marusic [link] => /tag/zeljko-marusic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ugrožena sigurnost [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Dvije prometne nesreće otvorile pitanje prolaska hitnih službi kroz crveno, prometni stručnjak nudi rješenje: Ne može postojati 'opravdani' ili 'viši' razlog za takvu vožnju! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3174 [name] => Marko Didić [username] => marko-didi [email] => marko-didi@sd.hr [password] => $2y$10$8b1IT9kR.wzDZyEwLISFyOS79vD5r/ft0yeG5rMi63qPrXbkPXEKW [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-didic-3174 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1692 [gender] => m [description] => [image] => 1692.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1692.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/28/Novosti/10723292.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => Čak ni kada žure na poziv na pomoć, hitne službe ne smiju ugroziti sigurnost ostalih [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/28/Novosti/10723292.jpg [title] => Čak ni kada žure na poziv na pomoć, hitne službe ne smiju ugroziti sigurnost ostalih ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Dvije prometne nesreće koje su prolaskom kroz crveno svjetlo prilikom odlaska na zadatak prošle godine u siječnju izazvali dubrovački vatrogasci i ove godine početkom veljače - zagrebački policajci, otvorilo je temu prolaska tzv. hitnih službi kroz crveno svjetlo. U ove dvije nesreće stradalo je ukupno četvero ljudi, od toga jedna teže.

Od vatrogasaca, vozača hitne pomoći i policijskih službenika, radeći ovu temu čuli smo da se takve nesreće dogode jednom u pet godina i da to nije takav problem kako ga javnost želi predstaviti, ali se svi slažu da postoji i te kakav prostor za sigurnosno poboljšanje i njih samih i ostalih sudionika u prometu prilikom njihovih izlazaka na intervencije.

Sadašnja odredba o striktnoj obvezi stajanja na crvenom svjetlu za sve sudionike u prometu, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama (čl. 59 stavak 1.) vrijedi i za policijska, ambulantna i vatrogasna vozila s upaljenim rotacijama na što je posebno ukazao dr. sc Željko Marušić, redoviti profesor Prometnog fakulteta u Zagrebu, nakon spomenute nesreće početkom veljače ove godine u Novom Zagrebu.

U toj je nesreći ozlijeđena putnica u automobilu na koji je naletjela policijska marica s uključenom 'rotirkom' nakon ulaska u križanje na crveno svjetlo. Čak su nakon toga iz MUP-a priznali da je i policija dužna pridržavati se zakonskih propisa, a koji jasno definiraju pravila ponašanja sudionika u prometu, ali i dodaju: "Policija uvijek postupa u dobroj vjeri pružanja žurne intervencije na traženje građana te je na svakom policijskom službeniku teret da u tom trenutku donese ispravnu odluku."

- Većina građana i vozača misli da su zabrane prolaska kroz crveno svjetlo amnestirana vozila koja voze pod rotacijom. To je i protiv temeljnog prometnog pravila, ali i logike. Naime, ne može postojati 'opravdani' ili 'viši' razlog da se projuri kroz crveno svjetlo, ako se time riskira tragična nesreća, zbog naleta na druga vozila ili pješake, kojima na semaforu tada svijetli zeleno svjetlo, za slobodan prolaz.

- Praksa pokazuje da policijska, vatrogasna i medicinska vozila pod rotacijom to često ne poštuju, što je opasno i može biti pogibeljno te je uvod u anarhiju i nesigurnost u prometu. Srećom, mnoga specijalna vozila, kad pod rotirkom, kršeći zakon, prolaze kroz crveno svjetlo, to rade obazrivo, uspore, pogledaju pa prođu... Sigurnost tada nije drastično ugrožena, ali je ipak ugrožena - misli prometni stručnjak Željko Marušić i sam svjestan da se nešto drastično treba mijenjati.

- Kako bi se osigurala nužna brža protočnost za specijalna vozila pod rotirkom, treba uvesti posebnu regulaciju
prometa. Kao što se radi u slučaju 'štićene kolone' ili vozila, uzduž trase se pale trepćuća žuta svjetla, a policija regulira prolazak na svim raskrižjima. Iskustva razvijenih zemalja EU-a (Njemačke, Švedske, Austrije...) to uređuju posebnom regulacijom prometa, koja uzduž trase, automatski po posebnom regulacijsko-sigurnosnom programu, pali zelena svjetla, odnosno crvena u poprečnim smjerovima.

- No, za takav je 'scenarij' nužno unaprijediti regulaciju semafora i uskladiti je s potrebama specijalnih vozila. Svi semafori trebaju biti umreženi u poseban upravljački sustav, sa središnjom upravljačkom stanicom za upravljanje gradskog prometa te prilagođeni potrebama vozila hitnih službi (policijskim vatrogasnim i medicinskih).

- Trebalo bi čim prije kod nas, po EU iskustvima, uvesti da vozila pod rotirkom, mogu pred sobom (na sigurnosnom prostornom i vremenskom razmaku) uključiti tzv. zeleni val, da su im na cijeloj trasi upaljena zelena svjetla. Za to su nužne infrastrukturne mogućnosti, dakle i hardver i softver, kako bismo na svim gradskim raskrižjima i pješačkim prijelazima imali 'pametne' semafore - ističe Marušić.

U Njemačkoj, kako regulira članak 35. njihova Zakona o prometu, vozila hitnih službi mogu proći kroz crveno svjetlo samo u posebnim situacijama i tada moraju imati uključene sirene, rotirku i raskrižje ne smiju preći brzinom većom od dvadeset kilometara na sat.

I drugi prometni stručnjaci se slažu da semafori u većim hrvatskim gradovima (ne svi), imaju nužne preduvjete, ali ih treba upravljački i regulacijski unaprijediti te povezati sa središnjom institucijom za upravljanje gradskog prometa. Taj sustav znatno doprinosi i protočnosti prometa, posebice u 'špicama', jer paljenje crvenog i zelenog svjetla usklađuje s prisutnošću vozila, odnosno pješaka na određenim prometnim pravcima.

- Ovo je dodatni razlog da se potakne i ubrza tranzicija sustava upravljanja sigurnošću prolaza iz MUP-a u Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture odnosno da se utemelji Agencija za sigurnost cestovnog prometa. Nakon toga bi se brzo riješila zakonski utemeljena procedura da vozila pod rotirkom smiju i sigurno mogu proći kroz semaforizirano raskrižje, jer će im to uvijek biti osigurano pravovremenim paljenjem zelenog svjetla uzduž trase - apelira Marušić.

Reakcije građana

Reakcije građana kada vozila hitnih službi, a pogotovo policije (jer oni su mišljenja da je policija represivni aparat i da uglavnom ne spašava nikoga nego progoni) su dosta burni, a često i neutemeljeni.

- Prije dva dana vozim se Ljubljanskom avenijom i gle čuda policijski karavan vozi bez ikakvih upaljenih signalnih svjetala bar 80 km/h iz trake u traku, pretječe aute i naravno, pogađate niti jednom nije palio žmigavce. Htio sam ga snimiti ali je tako brzo mijenjao trake da nisam uspio... za njih ne pale nikakve zabrane... a parkiraju se gdje hoće... zašto? Zato jer mogu. Tko njih kontrolira? Nitko. - piše tako jedan Zagrepčanin.

- Lako za to kad policajci idu na intervenciju, ja sam nekoliko puta vidio kako pred semaforom pale rotirku i prolaze kroz crveno i onda je isključe kad prođu križanje.

Dražen Glavina: Pomak u sigurnosti sviju

Glavni zapovjednik Vatrogasne zajednice Splitsko-dalmatinske županije Dražen Glavina je izišao na tisuće intervencija sa svojim ljudima i zna vrlo dobro ovu problematiku.

- Na mnogim našim vatrogasnim seminarima i sastancima se raspravljalo o tehničkom unaprjeđenju i umreženosti svjetlosne signalizacije s jednim središnjim sustavom koja bi omogućila vatrogascima sigurnu intervenciju, ali do sada se ništa nije pomaklo te je sve ostalo na razgovorima. Koliko znam po infrastrukturi je jedino Zagreb u vrlo skoroj budućnosti u mogućnosti uvesti ovo što pričamo. Kada bi infrastruktura omogućila postojanje takozvanog zelenog vala prilikom svake intervencije vatrogasaca to bi bio veliki pomak u sigurnosti sviju, ali za to trebaju postojati kamere na svim raskršćima, kompjutersko upravljanje semaforima, mjesto koordinacije svega toga sa svim potrebnim hardverom i softverom. Za to treba i novaca i volje i organiziranosti, ali nije da se to ne može napraviti. Ni mnoge razvijene zemlje na koje se pozivamo poput Njemačke, Švedske i sličnih nemaju još uvijek taj problem riješen nego se uvijek ističu pozitivni primjeri s nekim od njihovih gradova gdje to postoji. Ima gradova u Europskoj uniji gdje pametni semafori reagiraju na plava vatrogasna svjetla i odmah se za vatrogasce pali zeleno svjetlo, ima situacija gdje vatrogasci iz svog vozila pale takozvani zeleni val, a ima i primjera gdje je situacija ista kao i kod nas. Dotle mi prilikom intervencija uvijek za vozače vatrogasnim vozilima biramo ne samo one koji imaju položenu C kategoriju, nego i one vozače koje dodatno obučavamo na raznim seminarima za sve moguće situacije. Ali sigurno je da se mora ići i korak dalje i da konačno društvena zajednica prepozna ovaj problem i donese rješenja o kojima govorimo - bio je iskren Glavina.

 

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

Čak ni kada žure na poziv na pomoć, hitne službe ne smiju ugroziti sigurnost ostalih
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/dvije-prometne-nesrece-nbsp-otvorile-pitanje-prolaska-hitnih-sluzbi-kroz-crveno-prometni-strucnjak-nudi-rjesenje-nbsp-ne-moze-postojati-39-opravdani-39-ili-39-visi-39-razlog-za-takvu-voznju-588601 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=5c55cc2c2696b2f0db4138eb1043860ecd996cf0 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Dvije+prometne+nesre%C4%87e%C2%A0otvorile+pitanje+prolaska+hitnih+slu%C5%BEbi+kroz+crveno%2C+prometni+stru%C4%8Dnjak+nudi+rje%C5%A1enje%3A%C2%A0Ne+mo%C5%BEe+postojati+%26%23039%3Bopravdani%26%23039%3B+ili+%26%23039%3Bvi%C5%A1i%26%23039%3B+razlog+za+takvu+vo%C5%BEnju%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fdvije-prometne-nesrece-nbsp-otvorile-pitanje-prolaska-hitnih-sluzbi-kroz-crveno-prometni-strucnjak-nudi-rjesenje-nbsp-ne-moze-postojati-39-opravdani-39-ili-39-visi-39-razlog-za-takvu-voznju-588601 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fdvije-prometne-nesrece-nbsp-otvorile-pitanje-prolaska-hitnih-sluzbi-kroz-crveno-prometni-strucnjak-nudi-rjesenje-nbsp-ne-moze-postojati-39-opravdani-39-ili-39-visi-39-razlog-za-takvu-voznju-588601 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ugrožena sigurnost [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Hrvatskaugrožena sigurnost

Dvije prometne nesreće otvorile pitanje prolaska hitnih službi kroz crveno, prometni stručnjak nudi rješenje: Ne može postojati 'opravdani' ili 'viši' razlog za takvu vožnju!

12. veljače 2019. - 20:27
Čak ni kada žure na poziv na pomoć, hitne službe ne smiju ugroziti sigurnost ostalih

Dvije prometne nesreće koje su prolaskom kroz crveno svjetlo prilikom odlaska na zadatak prošle godine u siječnju izazvali dubrovački vatrogasci i ove godine početkom veljače - zagrebački policajci, otvorilo je temu prolaska tzv. hitnih službi kroz crveno svjetlo. U ove dvije nesreće stradalo je ukupno četvero ljudi, od toga jedna teže.

Od vatrogasaca, vozača hitne pomoći i policijskih službenika, radeći ovu temu čuli smo da se takve nesreće dogode jednom u pet godina i da to nije takav problem kako ga javnost želi predstaviti, ali se svi slažu da postoji i te kakav prostor za sigurnosno poboljšanje i njih samih i ostalih sudionika u prometu prilikom njihovih izlazaka na intervencije.

Sadašnja odredba o striktnoj obvezi stajanja na crvenom svjetlu za sve sudionike u pr...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 20:40