stdClass Object ( [id] => 92817 [title] => Kriza je i na igračkama pokazala zube [alias] => kriza-je-i-na-igrackama-pokazala-zube [catid] => 244 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Očekuje se da će se prodaja ove godine smanjiti od pet do 10 posto, a u tvrtki One2play prilagođavaju se ponudom većeg broja manjih igračaka nižeg cjenovnog ranga

Tržište igračaka bilježi promjene i možemo reći da ni našu branšu nije zaobišla kriza. Prema trendovima koji se pokazuju u svijetu, kao i kod nas, u 2010. godini u Hrvatskoj se očekuje pad “biznisa” igračka između pet do deset posto, i to zbog smanjene kupovne moći - kaže Mirjana Glavak, izvršna direktorica marketinga i odnosa s javnosti One2playa, distributera igračaka i igara.

S obzirom na trenutačnu krizu, pojašnjava Glavak, svoju su poslovnu politiku prilagodili te isprofilirali ponudu s više manjih igračaka, koje su i manjeg cjenovnog ranga.

- Možemo kazati da smo se prilagodili novonastaloj situaciji drugom kategorijom igračaka u ponudi prema kupcima. No, osim malih igračaka, tu svakako postoje i drugi proizvodi, s obzirom na to da se One2play bavi zabavom za djecu i obitelj kao, primjerice, društvenim igrama koje nisu u najnižem cjenovnom rangu i ne bilježe pad prodaje.

Osim toga, promišljanjem i brigom o tomu kako se ulaže, optimalizacijom troškova, slaganjem cjenovnih razreda i planiranjem unaprijed, tvrtka i u vremenima krize može dobro poslovati.

- Mnoge poteze napravili smo prije ove krize - recimo, poslovnu politiku i strategiju za 2009. godinu koju smo isplanirali još u prvoj polovici 2008. godine, kad smo već imali jasne naznake o zbivanjima na tržištu. Stoga, doista nije fraza kad se kaže da je kriza prilika. Prilika je za slaganje vlastitih redova, najbolju iskorištenost i funkcionalnosti vlastitih zaposlenika, optimalizaciju te uvođenje apsolutne kontrole nad troškovima, zalihama i procesima - mišljenja je Glavak.

Iako ne postoje službena mjerenja tržišta igračaka u Hrvatskoj, kao i nepoznatih količina uvoza hipermarketa, procjena je, ističe Glavak, da je tržište igračaka u Hrvatskoj vrijedno oko 450 do 500 milijuna kuna, od čega One2play drži više od 20 posto tržišnog udjela.

U 2008. godini konsolidirani prihod One2playa iznosio je 134 milijuna kuna, a u 2009. godini, iako još nisu završeni službeni rezultati, ukupan prihod porastao je na oko 178 milijuna kuna. Za ovu godinu očekuju povećanje prihoda od 20 do 30 posto te još veću profitabilnost. Na pitanje jesu li njihove igračke za djecu sigurne i kako ih provjeravaju,

Glavak objašnjava kako se u One2playu u odabiru artikala odlučuju za kategorije sigurnih, provjerenih i kvalitetnih igračaka.

- Prije svakog ulaska igračke u prodavaonicu, razmišlja se i stvara probrana lista koja mora zadovoljiti osnovne funkcije i kriterije igračaka. Nakon toga slijedi nekoliko kontrolnih točaka u kojima se provjerava zadovoljava li igračka sve standarde, a prije svega zdravstvenu ispravnost, pa je stoga svaki naš proizvod provjeren nekoliko puta. One2play uvozi upravo one igračke s kojima želimo da se igraju naša vlastita djeca - napominje Glavak.

Smatraju, kaže, da jedino stalnom provjerom i kontrolom mogu kupcima jamčiti sigurnost te jedino na taj način od njih zadobiti povjerenje.

- Bez obzira na to proizvode li se naši proizvodi u Hrvatskoj, Europi, Aziji ili na Dalekom istoku, postavili smo vrlo visoke standarde za naše dobavljače i proizvođače, od kojih ne odustajemo. Samo zdravstveno ispravni i sigurni proizvodi, koji imaju svoju dodatnu vrijednost u edukativnom, didaktičkom ili nekom drugom sadržaju, oni su koji će se i pronaći u ponudi One2play proizvoda - veli Glavak.

Problem je, veli Glavak i u njihovoj konkurenciji, kojom smatraju upravo one koji ne brinu o sigurnosti djece te na tržište plasiraju igračke koje su nekvalitetne i štetne. Na taj način, tvrdi, stvara se loš imidž za sve distributere dječjeg programa u Hrvatskoj jer se nekontroliranom distribucijom nekvalitetnih i jeftinih kopija igračaka po raznim štandovima, nekim hipermarketima i “placevima”, stvara trajna šteta svima koji se ozbiljno bave igračkama, dodaje.

- Igračka, prije svega, mora biti kvalitetna i sigurna, a zatim pružiti i dodatnu vrijednost u obliku kreativnog razvoja, druženja i kvalitetnog provođenja vremena - veli Glavak.

Sustavno prate i svjetske sajmove, kao i zbivanja na tržištu, nove proizvode i brandove. Pri odabiru proizvoda vode računa da su igračke od kvalitetnih materijala, neštetljivih boja i što je moguće više onih razgradivih. Nedavno je One2play sklopio ugovor i o distribuciji s Atlantic grupom, a ta suradnja, kaže Glavak, pruža im novi uzlet na tržištu.

- Dobivamo širinu i dubinu distribucije, što nas izravno dovodi na više od šest tisuća prodajnih mjesta u Hrvatskoj, dvije tisuće u Makedoniji, devet tisuća u Bosni i Hercegovini te više od tri tisuće u Sloveniji. Svakako je važno da nam to pruža priliku da se fokusiramo na osnovu našeg poslovanja, izbor igračaka i proizvoda koji su sigurni, kvalitetni, edukativni, ali, prije svega, i zabavni - napominje Glavak.

Motivacija zaposlenika

Zanimljiv je i fokus tvrtke na zaposlenike, što je danas rijetko, a kako kaže Glavak, s njima surađuju i osluškuju njihove interese, motiviraju ih i educiraju.

Prošle godine tako su povećali plaće prodavačima, na kraju godine isplatili božićnice te ih stalno educiraju kako bi pružali najbolju uslugu kupcima.

Milijun proizvoda, 70 tisuća potpuno novih

Da je kriza u industriji igračaka ipak svoje zube pokazala u nešto blažem obliku, pokazao je i ovogodišnji Sajam igračaka u Nunbergu na kojem je ove godine izlagalo 2600 izlagača iz 64 zemlje. Predstavljeno je oko milijun proizvoda, od kojih 70 tisuća potpuno novih na tržištu.

Sigurnost i kreativni razvoj

Igračke moraju biti od kvalitetnih materijala, neštetljivih boja i što je moguće više razgradivih. Prije svega moraju biti sigurne te djeci pružati mogućnost kreativnog razvoja i druženja.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Očekuje se da će se prodaja ove godine smanjiti od pet do 10 posto, a u tvrtki One2play prilagođavaju se ponudom većeg broja manjih igračaka nižeg cjenovnog ranga [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => procjenjuje se da je tržište igračaka u hrvatskoj vrijedno oko 450 do 500 milijuna kuna [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2010-03-21 17:01:13 [created_by] => 30 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2010-03-21 17:06:48 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2010-03-21 19:01:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4193 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 244 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz poslovnog sektora [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, poslovni sektor, biznis, business [secure] => 0 [page_title] => Biznis [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2010/03/22/Biznis/ONE_2_PLAY5-180310.2.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "700x478" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15579670 Threads: 3 Questions: 3214536290 Slow queries: 7255405 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 236246418 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 54 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/biznis/kriza-je-i-na-igrackama-pokazala-zube-92817 [printLink] => /vijesti/biznis/kriza-je-i-na-igrackama-pokazala-zube-92817?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 289018 [name] => igračke [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => igracke [link] => /tag/igracke ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Očekuje se da će se prodaja ove godine smanjiti od pet do 10 posto, a u tvrtki One2play prilagođavaju se ponudom većeg broja manjih igračaka nižeg cjenovnog ranga [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => procjenjuje se da je tržište igračaka u hrvatskoj vrijedno oko 450 do 500 milijuna kuna [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kriza je i na igračkama pokazala zube [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-16-52-06-30 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/03/22/Biznis/ONE_2_PLAY5-180310.2.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/03/22/Biznis/ONE_2_PLAY5-180310.2.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Očekuje se da će se prodaja ove godine smanjiti od pet do 10 posto, a u tvrtki One2play prilagođavaju se ponudom većeg broja manjih igračaka nižeg cjenovnog ranga

Tržište igračaka bilježi promjene i možemo reći da ni našu branšu nije zaobišla kriza. Prema trendovima koji se pokazuju u svijetu, kao i kod nas, u 2010. godini u Hrvatskoj se očekuje pad “biznisa” igračka između pet do deset posto, i to zbog smanjene kupovne moći - kaže Mirjana Glavak, izvršna direktorica marketinga i odnosa s javnosti One2playa, distributera igračaka i igara.

S obzirom na trenutačnu krizu, pojašnjava Glavak, svoju su poslovnu politiku prilagodili te isprofilirali ponudu s više manjih igračaka, koje su i manjeg cjenovnog ranga.

- Možemo kazati da smo se prilagodili novonastaloj situaciji drugom kategorijom igračaka u ponudi prema kupcima. No, osim malih igračaka, tu svakako postoje i drugi proizvodi, s obzirom na to da se One2play bavi zabavom za djecu i obitelj kao, primjerice, društvenim igrama koje nisu u najnižem cjenovnom rangu i ne bilježe pad prodaje.

Osim toga, promišljanjem i brigom o tomu kako se ulaže, optimalizacijom troškova, slaganjem cjenovnih razreda i planiranjem unaprijed, tvrtka i u vremenima krize može dobro poslovati.

- Mnoge poteze napravili smo prije ove krize - recimo, poslovnu politiku i strategiju za 2009. godinu koju smo isplanirali još u prvoj polovici 2008. godine, kad smo već imali jasne naznake o zbivanjima na tržištu. Stoga, doista nije fraza kad se kaže da je kriza prilika. Prilika je za slaganje vlastitih redova, najbolju iskorištenost i funkcionalnosti vlastitih zaposlenika, optimalizaciju te uvođenje apsolutne kontrole nad troškovima, zalihama i procesima - mišljenja je Glavak.

Iako ne postoje službena mjerenja tržišta igračaka u Hrvatskoj, kao i nepoznatih količina uvoza hipermarketa, procjena je, ističe Glavak, da je tržište igračaka u Hrvatskoj vrijedno oko 450 do 500 milijuna kuna, od čega One2play drži više od 20 posto tržišnog udjela.

U 2008. godini konsolidirani prihod One2playa iznosio je 134 milijuna kuna, a u 2009. godini, iako još nisu završeni službeni rezultati, ukupan prihod porastao je na oko 178 milijuna kuna. Za ovu godinu očekuju povećanje prihoda od 20 do 30 posto te još veću profitabilnost. Na pitanje jesu li njihove igračke za djecu sigurne i kako ih provjeravaju,

Glavak objašnjava kako se u One2playu u odabiru artikala odlučuju za kategorije sigurnih, provjerenih i kvalitetnih igračaka.

- Prije svakog ulaska igračke u prodavaonicu, razmišlja se i stvara probrana lista koja mora zadovoljiti osnovne funkcije i kriterije igračaka. Nakon toga slijedi nekoliko kontrolnih točaka u kojima se provjerava zadovoljava li igračka sve standarde, a prije svega zdravstvenu ispravnost, pa je stoga svaki naš proizvod provjeren nekoliko puta. One2play uvozi upravo one igračke s kojima želimo da se igraju naša vlastita djeca - napominje Glavak.

Smatraju, kaže, da jedino stalnom provjerom i kontrolom mogu kupcima jamčiti sigurnost te jedino na taj način od njih zadobiti povjerenje.

- Bez obzira na to proizvode li se naši proizvodi u Hrvatskoj, Europi, Aziji ili na Dalekom istoku, postavili smo vrlo visoke standarde za naše dobavljače i proizvođače, od kojih ne odustajemo. Samo zdravstveno ispravni i sigurni proizvodi, koji imaju svoju dodatnu vrijednost u edukativnom, didaktičkom ili nekom drugom sadržaju, oni su koji će se i pronaći u ponudi One2play proizvoda - veli Glavak.

Problem je, veli Glavak i u njihovoj konkurenciji, kojom smatraju upravo one koji ne brinu o sigurnosti djece te na tržište plasiraju igračke koje su nekvalitetne i štetne. Na taj način, tvrdi, stvara se loš imidž za sve distributere dječjeg programa u Hrvatskoj jer se nekontroliranom distribucijom nekvalitetnih i jeftinih kopija igračaka po raznim štandovima, nekim hipermarketima i “placevima”, stvara trajna šteta svima koji se ozbiljno bave igračkama, dodaje.

- Igračka, prije svega, mora biti kvalitetna i sigurna, a zatim pružiti i dodatnu vrijednost u obliku kreativnog razvoja, druženja i kvalitetnog provođenja vremena - veli Glavak.

Sustavno prate i svjetske sajmove, kao i zbivanja na tržištu, nove proizvode i brandove. Pri odabiru proizvoda vode računa da su igračke od kvalitetnih materijala, neštetljivih boja i što je moguće više onih razgradivih. Nedavno je One2play sklopio ugovor i o distribuciji s Atlantic grupom, a ta suradnja, kaže Glavak, pruža im novi uzlet na tržištu.

- Dobivamo širinu i dubinu distribucije, što nas izravno dovodi na više od šest tisuća prodajnih mjesta u Hrvatskoj, dvije tisuće u Makedoniji, devet tisuća u Bosni i Hercegovini te više od tri tisuće u Sloveniji. Svakako je važno da nam to pruža priliku da se fokusiramo na osnovu našeg poslovanja, izbor igračaka i proizvoda koji su sigurni, kvalitetni, edukativni, ali, prije svega, i zabavni - napominje Glavak.

Motivacija zaposlenika

Zanimljiv je i fokus tvrtke na zaposlenike, što je danas rijetko, a kako kaže Glavak, s njima surađuju i osluškuju njihove interese, motiviraju ih i educiraju.

Prošle godine tako su povećali plaće prodavačima, na kraju godine isplatili božićnice te ih stalno educiraju kako bi pružali najbolju uslugu kupcima.

Milijun proizvoda, 70 tisuća potpuno novih

Da je kriza u industriji igračaka ipak svoje zube pokazala u nešto blažem obliku, pokazao je i ovogodišnji Sajam igračaka u Nunbergu na kojem je ove godine izlagalo 2600 izlagača iz 64 zemlje. Predstavljeno je oko milijun proizvoda, od kojih 70 tisuća potpuno novih na tržištu.

Sigurnost i kreativni razvoj

Igračke moraju biti od kvalitetnih materijala, neštetljivih boja i što je moguće više razgradivih. Prije svega moraju biti sigurne te djeci pružati mogućnost kreativnog razvoja i druženja.

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/kriza-je-i-na-igrackama-pokazala-zube-92817 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=1c8f985eaddbaa5ea958ccc9ee8bb7bcc69d7353 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Kriza+je+i+na+igra%C4%8Dkama+pokazala+zube&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fkriza-je-i-na-igrackama-pokazala-zube-92817 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fkriza-je-i-na-igrackama-pokazala-zube-92817 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Očekuje se da će se prodaja ove godine smanjiti od pet do 10 posto, a u tvrtki One2play prilagođavaju se ponudom većeg broja manjih igračaka nižeg cjenovnog ranga [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => procjenjuje se da je tržište igračaka u hrvatskoj vrijedno oko 450 do 500 milijuna kuna [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Biznisprocjenjuje se da je tržište igračaka u hrvatskoj vrijedno oko 450 do 500 milijuna kuna

Kriza je i na igračkama pokazala zube

Piše PSD.
21. ožujka 2010. - 20:01

Očekuje se da će se prodaja ove godine smanjiti od pet do 10 posto, a u tvrtki One2play prilagođavaju se ponudom većeg broja manjih igračaka nižeg cjenovnog ranga

Tržište igračaka bilježi promjene i možemo reći da ni našu branšu nije zaobišla kriza. Prema trendovima koji se pokazuju u svijetu, kao i kod nas, u 2010. godini u Hrvatskoj se očekuje pad “biznisa” igračka između pet do deset posto, i to zbog smanjene kupovne moći - kaže Mirjana Glavak, izvršna direktorica marketinga i odnosa s javnosti One2playa, distributera igračaka i igara.

S obzirom na trenutačnu krizu, pojašnjava Glavak, svoju su poslovnu politiku prilagodili te...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 18:52