stdClass Object ( [id] => 1363975 [title] => Stručnjak o zabrani prometa u Varoškom trokutu: Umjesto da se nastoji vratiti ljude u grad, Banovina im zagorčava život [alias] => strucnjak-o-zabrani-prometa-u-varoskom-trokutu-umjesto-da-se-nastoji-vratiti-ljude-u-grad-banovina-im-zagorcava-zivot [catid] => 253 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

"Varoški trokut" novi je splitski toponim, a u standardni govor uveli su ga gradonačelnik Ivica Puljak i zamjenik Bojan Ivošević, uz najavu kako će za koji tjedan biti predstavljen projekt uređenja zone koja obuhvaća Ulicu ban Mladenovu i Jelačićevu do Šperuna. A njihova vizija je - pješačka zona, bez prometa.

Varošani, što stanovnici, što korisnici poslovnih prostora, na prvi nagovještaj ove ideje su se usprotivili; taj je "trokut", naime, njihov zadnji opskrbni punkt, mjesto na kojem se u nemogućim uvjetima parkira sedamdesetak automobila, te prolaz do uličica i dvorišta na istočnom rubu Varoša u kojem parking nalazi još pedesetak stanara.

Smatraju kako će im potpuno ukidanje prometovanja još više otežati ionako kompliciran život u povijesnom kvartu.

Na nedavnoj tribini u Kotaru Varoš burno su kritizirali ovu ideju, a nekoliko pametnih besida iznio je Žarko Dešković, dipl. ing. građevinarstva, čovjek iz struke s dugogodišnjim iskustvom, trenutni predsjednik Nadzornog odbora Instituta građevinarstva Hrvatske, i možda najvažnije - dugogodišnji stanar ove četvrti.

S ing. Deškovićem proširili smo priču o "Varoškom trokutu", na koji je iznio niz primjedbi, ali i predložio kompromisna rješenja koja zvuče sasvim stručno i logično. Pomalo je rezigniran:

- Pitam se želim li ući u raspravu koja je unaprijed izgubljena jer u Gradskom vijeću postoji mašinerija od sigurnih šesnaest ruku koje će izglasati pješačku zonu bez grižnje savjesti te usvojiti projekt parternog uređenja po projektu koji sa strukama koje u ozbiljnim svjetskim gradovima odlučuju o ovakvim zahvatima nemaju zajednički nazivnik... Na skup u Kotaru Varoš sam se odazvao kao zainteresirani građanin bez ikakvih političkih ambicija, osim nastojanja oko dobra moje obitelji i svojih susjeda Varošana – kaže nam Žarko Dešković, uvjeren kako bi ovakav projekt – u teoriji – trebao pridonijeti poboljšanju kvalitete života građana kotareva Varoš i Grad.

---

image

‘Varoški trokut‘ novi je splitski toponim, a u standardni govor uveli su ga gradonačelnik Ivica Puljak i zamjenik Bojan Ivošević
 

Božidar Vukičević/Cropix
---

Izumiruća ulica

- Kvaliteta života stanara ipak se neće poboljšati jer se ovim odmiče zona prometovanja od stambenih jedinica, povećava se udaljenost od prijevoznog sredstva do kućnog praga i gubi se broj parkirališnih mjesta, pa samim time i dostupnost domovima. Ako gledamo širu sliku, lako je uočiti da je sadašnji pješački centar Splita pravokutnik sa stranicama od otprilike 600 metara i čine ga točke Biskupova palača – Sv. Frane – Svačićeva poljana – Županija.

U tom ogromnom prostoru nema prometa, nema vozila, nema parkinga, i najvažnije – nema stanovnika! U gradovima koji su proglašeni sredinama s najvišom kvalitetom življenja u EU-u, a to su Beč, Kopenhagen, München, nema tako velike površine do koje se ne može pristupiti autom, zaustaviti se, iskrcati bolesnu osobu ili neki teret, maknuti se i prepustiti sljedećem korisniku da to isto napravi.

Dakle, gradovi koji su šest do deset puta veći od Splita imaju kraće radijuse dostupnosti vozilom do najudaljenijeg dijela pješačke zone od malog Splita - pojašnjava Dešković, dodajući kako se efekti ovakvih urbanističkih zahvata vide nakon dvadesetak godina.

Kao primjer ističe Marmontovu ulicu kojom je prekrasno šetati, ali dokidanjem prometa koji je donosio život u središte grada, ta je ulica izumiruća kao i područje oko nje. Ističe kako bi za ovakve zahvate bilo nužno provesti multidisciplinarnu analizu sociologa, urbanista, demografa, prometnih stručnjaka, građana...

- Kako u ovom pitanju, tako je i u cijelom središtu grada koji se u inozemstvu reklamira kao centar zabave, a mi se onda čudimo odakle buka, nered i iseljavanje stanovnika. To je kao da u diskoklubu imate redara koji će biti zadužen za puštanje tihe muzike, a u klub se dolazi radi buke – slikovit je Dešković, pa se vraćamo na "Varoški trokut".

---

image

Ban Mladenova i Ulica bana Jelacčića

 

Božidar Vukičević/Cropix
---

Ukidanje parkinga

- Trenutno u "trokutu" postoji 71 parking mjesto, od čega 16 otpada na samostan sv. Frane, Grad, Poreznu, konzulate i Državnu reviziju, devet je invalidskih mjesta, tri su opskrbna, 35 naplatnih i osam do dvanaest gratis-mjesta. Tome valja pribrojiti još pedesetak mjesta u garažama i dvorištima u kapilarnim ulicama poput Čopove, Jerine, Sinovčićeve.

Ukidanjem svih parkirnih mjesta i uspostavom čiste pješačke zone, ostat ćemo bez svega ovoga. Samo zato da bi se stvorio punkt za šetnju kojim danas nitko ne šeta jer to u stvarnosti nije reprezentativni dio gradskog središta koji bi bilo privlačan šetačima.

U isto vrijeme pitamo se zbog čega svi građani i dobar broj turista ide u trgovačke centre. Jednostavno: imaju parking, šetnicu, trgovine i zabavu. Zamislite trgovački centar bez parkirališnih mjesta, tko bi tamo odlazio?

Svjedočimo isisavanju života iz gradskog središta, zatvoreni su dućani, banke, pošta, obrti... I umjesto da se nastoji vratiti ljude u grad, a stanovnicima omogući viša kvaliteta života, još im se otežava. Svojedobno je gradska vlast, tamo negdje 2006. planirala parking s 250 mjesta ispod Prokurativa.

Mnogi su se tome čudili, proglašavali tehnički nemogućim. A mi već imamo podzemne garaže ispod hotela "Ambasador", ispod Dražanca, bit će na Žnjanu, dakle, tehnički je izvedivo. A dvadeset godina taj je projekt u ladicama – navodi i dodaje kako mu je žao što se strategija prometnih zahvata ne promišlja tako da se u fokus stavlja domaćeg stanovnika, nego prolaznog turista. A dobrih šest mjeseci nema ni turista.

Dešković predlaže rješenje koje bi moglo biti kompromis:

- Rješenje bi bilo da "Varoški trokut" bude kolno-pješačka zona, dakle zona smirenog prometa kojom bi se prema potrebi vozilo uz ograničenje od deset kilometara na sat, s uređenim nogostupima, kolnikom i nišama posebne namjene (parking, zelenilo, štekat...), s uredno označenim namjenama.

Bitan je kolni pristup svim zgradama i mogućnost prolaska s posebnom dozvolom isključivo za stanare s prebivalištem u interesnoj zoni, i to iza rotora kod "Ambasadora". Profesionalno bi bilo donijeti odluku u tri ili više koraka.

---

image

Dešković: Rješenje bi bilo da ‘Varoški trokut‘ bude kolno-pješačka zona

Božidar Vukičević/Cropix
---

Bacanje novca

- Prvi korak bi bio snimiti postojeće stanje prometa u mirovanju i pokretu, kao i učestalost pješaka na pojedinim rubnim točkama, odnosno točkama signifikantnim za donošenje odluka. Nadam se da su predlagači projektanti to napravili prije prijedloga bilo kakvog rješenja.

Drugi korak bi bio monitoring na potencijalno rješenje zatvaranjem prometa na Rotoru Ambasador. Prolaz iza tog virtualnog graničnog prometnog punkta bio bi režim prometa samo za stanovnike s prebivalištem u kotarima Varoš ili Grad. "Varoški trokut" bi se mogao simulirati horizontalnom signalizacijom - oznakama na kolniku i tako sugerirati budući način korištenja površina (zelenilo, parking za invalide, punkt opskrbe, zaustavljanje za iskrcaj starijih članova obitelji – stanovnika itd.).

Tu je važno promatrati fluktuaciju prometa pješačkog i kolnog u Ban Mladenovoj i Jelačićevoj i Šperunu. Iz tog bi se moglo puno zaključiti i definirati sljedeći korak u monitoringu.

Treći korak bi bio isti u režimu prometa iza rotora Ambasador, ali bi u Varoškom trokutu bio moguć kolni pristup samo stanovnicima koji mogu pristupiti svojim zgradama, garažama ili dvorištima ili kapilarnim ulicama, Jeretova, Čopova, Sinovčićeva, koje nisu na trasi "šetnice" bez da vozila ostavljaju na cesti- šetnici, s par mjesta za kratko zadržavanje za iskrcaj stanara i tereta.

Poznajem način urbanističkog planiranja u Danskoj, po mnogim urbanistima uzor i avangardu urbanističkog projektiranja u Europi i svijetu koji ima cilj sve podrediti kvaliteti života građana, pa siguran sam da se ovakav urbanistički eksperiment tamo ne bi dogodio.

Projekt "Varoški trokut" nitko, pa ni ja, nije vidio, ali se može čuti da će se parter popločati skupim kasetiranim kamenom, što ne rade ni puno bogatiji od nas, umjesto površinskom obradom koja se može jednostavno ukloniti i vratiti nakon popravka instalacija kojih ima sva silina u trupu današnje ceste.

Pitam se i je li u planu rekonstruirati podzemne instalacije, što je pateći posao kod ovakvih zahvata. Mišljenja sam da ćemo se bez opsežnog prikupljanja ulaznih podataka i uključivanja tima multidisciplinarnih i referentnih stručnjaka iz urbanizma baciti u trošenje silnog novca, a rezultirat će općim nezadovoljstvom Varošana i malim benefitom za Splićane – zaključuje ing. Dešković.

---

image

‘Bitan je kolni pristup svim zgradama i mogućnost prolaska s posebnom dozvolom isključivo za stanare‘, smatra Dešković
 

Božidar Vukičević/Cropix
---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Ing. Žarko Dešković [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => Ing. Žarko Dešković 2 0 8270 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2024-02-14 14:19:39 [created_by] => 3108 [created_by_alias] => Damir Šarac [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2024-02-17 08:28:47 [modified_by] => 3108 [publish_up] => 2024-02-17 08:28:27 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 253 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--split [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Splita. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, dalmacija, split [secure] => 0 [page_title] => Split [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => Stručnjak o zabrani prometa u Varoškom trokutu: Umjesto da se nastoji vratiti ljude u grad, Banovina im zagorčava život [metadata] => robots= author= title=Stručnjak o zabrani prometa u Varoškom trokutu: Umjesto da se nastoji vratiti ljude u grad, Banovina im zagorčava život page_title=Stručnjak o zabrani prometa u Varoškom trokutu: Umjesto da se nastoji vratiti ljude u grad, Banovina im zagorčava život [metakey] => varoški trokut, Varoš, žarko dešković [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2024\/02\/14\/26577345.jpg","\/images\/slike\/2024\/02\/14\/26127974.jpg","\/images\/slike\/2024\/02\/14\/26576658.jpg","\/images\/slike\/2024\/02\/14\/26576653.jpg","\/images\/slike\/2024\/02\/14\/26576649.jpg","\/images\/slike\/2024\/02\/14\/26576650.jpg","\/images\/slike\/2024\/02\/14\/26576646.jpg","\/images\/slike\/2024\/02\/14\/26576632.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["ilustracija\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

S ing. De\u0161kovi\u0107em pro\u0161irili smo pri\u010du o \u2018Varo\u0161kom trokutu\u2018, na koji je iznio niz primjedbi, ali i predlo\u017eio kompromisna rje\u0161enja<\/p>","

\u2018Varo\u0161ki trokut\u2018 novi je splitski toponim, a u standardni govor uveli su ga gradona\u010delnik <\/strong>Ivica Puljak i zamjenik Bojan Ivo\u0161evi\u0107
\n\u00a0<\/p>","


\n
\n
\n\u00a0<\/p>","

\u2018Bitan je kolni pristup svim zgradama i mogu\u0107nost prolaska s posebnom dozvolom isklju\u010divo za stanare\u2018, smatra De\u0161kovi\u0107
\n\u00a0<\/p>","

Trenutno u \u2018trokutu\u2018 postoji 71 parking mjesto, od \u010dega 16 otpada na samostan sv. Frane, Grad, Poreznu, konzulate i Dr\u017eavnu reviziju, devet je invalidskih, tri su opskrbna, 35 naplatnih i 8 do 12 gratis-mjesta
\n\u00a0<\/p>","

Ban Mladenova i Ulica bana Jelac\u010di\u0107a
\n
\n\u00a0<\/p>","


\n
\n\u00a0<\/p>","

De\u0161kovi\u0107:\u00a0Rje\u0161enje bi bilo da \u2018Varo\u0161ki trokut\u2018 bude kolno-pje\u0161a\u010dka zona<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1200x801","hd_26577345_1920.jpg":"1920x1080","k_26577345_1280.jpg":"1280x1280","k_26577345_1024.jpg":"1024x1024","k_26577345_640.jpg":"640x640","k_26577345_480.jpg":"480x480","k_26577345_340.jpg":"340x340","k_26577345_220.jpg":"220x220","o_26577345_1280.jpg":"1280x854","o_26577345_1024.jpg":"1024x683","o_26577345_640.jpg":"640x427","o_26577345_480.jpg":"480x320","o_26577345_340.jpg":"340x226","o_26577345_220.jpg":"220x146","h_26577345_1280.jpg":"1280x854","h_26577345_1024.jpg":"1024x683","h_26577345_640.jpg":"640x427","h_26577345_480.jpg":"480x320","h_26577345_340.jpg":"340x227","h_26577345_220.jpg":"220x147","pp_26577345_1280.jpg":"1280x1628","pp_26577345_1024.jpg":"1024x1303","pp_26577345_640.jpg":"640x814","pp_26577345_480.jpg":"480x611","pp_26577345_340.jpg":"340x432","pp_26577345_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1164","hd_26127974_1920.jpg":"1920x1080","k_26127974_1280.jpg":"1280x1280","k_26127974_1024.jpg":"1024x1024","k_26127974_640.jpg":"640x640","k_26127974_480.jpg":"480x480","k_26127974_340.jpg":"340x340","k_26127974_220.jpg":"220x220","o_26127974_1280.jpg":"1280x776","o_26127974_1024.jpg":"1024x620","o_26127974_640.jpg":"640x388","o_26127974_480.jpg":"480x291","o_26127974_340.jpg":"340x206","o_26127974_220.jpg":"220x133","h_26127974_1280.jpg":"1280x854","h_26127974_1024.jpg":"1024x683","h_26127974_640.jpg":"640x427","h_26127974_480.jpg":"480x320","h_26127974_340.jpg":"340x227","h_26127974_220.jpg":"220x147","pp_26127974_1280.jpg":"1280x1628","pp_26127974_1024.jpg":"1024x1303","pp_26127974_640.jpg":"640x814","pp_26127974_480.jpg":"480x611","pp_26127974_340.jpg":"340x432","pp_26127974_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1194","hd_26576658_1920.jpg":"1920x1080","k_26576658_1280.jpg":"1280x1280","k_26576658_1024.jpg":"1024x1024","k_26576658_640.jpg":"640x640","k_26576658_480.jpg":"480x480","k_26576658_340.jpg":"340x340","k_26576658_220.jpg":"220x220","o_26576658_1280.jpg":"1280x796","o_26576658_1024.jpg":"1024x636","o_26576658_640.jpg":"640x398","o_26576658_480.jpg":"480x298","o_26576658_340.jpg":"340x211","o_26576658_220.jpg":"220x136","h_26576658_1280.jpg":"1280x854","h_26576658_1024.jpg":"1024x683","h_26576658_640.jpg":"640x427","h_26576658_480.jpg":"480x320","h_26576658_340.jpg":"340x227","h_26576658_220.jpg":"220x147","pp_26576658_1280.jpg":"1280x1628","pp_26576658_1024.jpg":"1024x1303","pp_26576658_640.jpg":"640x814","pp_26576658_480.jpg":"480x611","pp_26576658_340.jpg":"340x432","pp_26576658_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1159","hd_26576653_1920.jpg":"1920x1080","k_26576653_1280.jpg":"1280x1280","k_26576653_1024.jpg":"1024x1024","k_26576653_640.jpg":"640x640","k_26576653_480.jpg":"480x480","k_26576653_340.jpg":"340x340","k_26576653_220.jpg":"220x220","o_26576653_1280.jpg":"1280x772","o_26576653_1024.jpg":"1024x618","o_26576653_640.jpg":"640x386","o_26576653_480.jpg":"480x289","o_26576653_340.jpg":"340x205","o_26576653_220.jpg":"220x132","h_26576653_1280.jpg":"1280x854","h_26576653_1024.jpg":"1024x683","h_26576653_640.jpg":"640x427","h_26576653_480.jpg":"480x320","h_26576653_340.jpg":"340x227","h_26576653_220.jpg":"220x147","pp_26576653_1280.jpg":"1280x1628","pp_26576653_1024.jpg":"1024x1303","pp_26576653_640.jpg":"640x814","pp_26576653_480.jpg":"480x611","pp_26576653_340.jpg":"340x432","pp_26576653_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1165","hd_26576649_1920.jpg":"1920x1080","k_26576649_1280.jpg":"1280x1280","k_26576649_1024.jpg":"1024x1024","k_26576649_640.jpg":"640x640","k_26576649_480.jpg":"480x480","k_26576649_340.jpg":"340x340","k_26576649_220.jpg":"220x220","o_26576649_1280.jpg":"1280x776","o_26576649_1024.jpg":"1024x621","o_26576649_640.jpg":"640x388","o_26576649_480.jpg":"480x291","o_26576649_340.jpg":"340x206","o_26576649_220.jpg":"220x133","h_26576649_1280.jpg":"1280x854","h_26576649_1024.jpg":"1024x683","h_26576649_640.jpg":"640x427","h_26576649_480.jpg":"480x320","h_26576649_340.jpg":"340x227","h_26576649_220.jpg":"220x147","pp_26576649_1280.jpg":"1280x1628","pp_26576649_1024.jpg":"1024x1303","pp_26576649_640.jpg":"640x814","pp_26576649_480.jpg":"480x611","pp_26576649_340.jpg":"340x432","pp_26576649_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1231","hd_26576650_1920.jpg":"1920x1080","k_26576650_1280.jpg":"1280x1280","k_26576650_1024.jpg":"1024x1024","k_26576650_640.jpg":"640x640","k_26576650_480.jpg":"480x480","k_26576650_340.jpg":"340x340","k_26576650_220.jpg":"220x220","o_26576650_1280.jpg":"1280x820","o_26576650_1024.jpg":"1024x656","o_26576650_640.jpg":"640x410","o_26576650_480.jpg":"480x307","o_26576650_340.jpg":"340x217","o_26576650_220.jpg":"220x141","h_26576650_1280.jpg":"1280x854","h_26576650_1024.jpg":"1024x683","h_26576650_640.jpg":"640x427","h_26576650_480.jpg":"480x320","h_26576650_340.jpg":"340x227","h_26576650_220.jpg":"220x147","pp_26576650_1280.jpg":"1280x1628","pp_26576650_1024.jpg":"1024x1303","pp_26576650_640.jpg":"640x814","pp_26576650_480.jpg":"480x611","pp_26576650_340.jpg":"340x432","pp_26576650_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2844","hd_26576646_1920.jpg":"1920x1080","k_26576646_1280.jpg":"1280x1280","k_26576646_1024.jpg":"1024x1024","k_26576646_640.jpg":"640x640","k_26576646_480.jpg":"480x480","k_26576646_340.jpg":"340x340","k_26576646_220.jpg":"220x220","o_26576646_1280.jpg":"1280x1896","o_26576646_1024.jpg":"1024x1516","o_26576646_640.jpg":"640x948","o_26576646_480.jpg":"480x711","o_26576646_340.jpg":"340x503","o_26576646_220.jpg":"220x325","h_26576646_1280.jpg":"1280x854","h_26576646_1024.jpg":"1024x683","h_26576646_640.jpg":"640x427","h_26576646_480.jpg":"480x320","h_26576646_340.jpg":"340x227","h_26576646_220.jpg":"220x147","pp_26576646_1280.jpg":"1280x1628","pp_26576646_1024.jpg":"1024x1303","pp_26576646_640.jpg":"640x814","pp_26576646_480.jpg":"480x611","pp_26576646_340.jpg":"340x432","pp_26576646_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1237","hd_26576632_1920.jpg":"1920x1080","k_26576632_1280.jpg":"1280x1280","k_26576632_1024.jpg":"1024x1024","k_26576632_640.jpg":"640x640","k_26576632_480.jpg":"480x480","k_26576632_340.jpg":"340x340","k_26576632_220.jpg":"220x220","o_26576632_1280.jpg":"1280x824","o_26576632_1024.jpg":"1024x659","o_26576632_640.jpg":"640x412","o_26576632_480.jpg":"480x309","o_26576632_340.jpg":"340x219","o_26576632_220.jpg":"220x141","h_26576632_1280.jpg":"1280x854","h_26576632_1024.jpg":"1024x683","h_26576632_640.jpg":"640x427","h_26576632_480.jpg":"480x320","h_26576632_340.jpg":"340x227","h_26576632_220.jpg":"220x147","pp_26576632_1280.jpg":"1280x1628","pp_26576632_1024.jpg":"1024x1303","pp_26576632_640.jpg":"640x814","pp_26576632_480.jpg":"480x611","pp_26576632_340.jpg":"340x432","pp_26576632_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 253 [name] => Split [alias] => split [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 14 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14806912 Threads: 1 Questions: 3132456643 Slow queries: 6974361 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234617089 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 50 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /split ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) ) [link] => /split/strucnjak-o-zabrani-prometa-u-varoskom-trokutu-umjesto-da-se-nastoji-vratiti-ljude-u-grad-banovina-im-zagorcava-zivot-1363975 [printLink] => /split/strucnjak-o-zabrani-prometa-u-varoskom-trokutu-umjesto-da-se-nastoji-vratiti-ljude-u-grad-banovina-im-zagorcava-zivot-1363975?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 739251 [name] => varoški trokut [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-12-04 15:52:59 [main_article_id] => 0 [alias] => varoski-trokut [link] => /tag/varoski-trokut ) [1] => stdClass Object ( [id] => 292054 [name] => Varoš [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => varos [link] => /tag/varos ) [2] => stdClass Object ( [id] => 632191 [name] => žarko dešković [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-03-01 15:20:54 [main_article_id] => 0 [alias] => zarko-deskovic [link] => /tag/zarko-deskovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Ing. Žarko Dešković [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Stručnjak o zabrani prometa u Varoškom trokutu: Umjesto da se nastoji vratiti ljude u grad, Banovina im zagorčava život [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3108 [name] => Damir Šarac [username] => damir-arac [email] => damir-arac@sd.hr [password] => $2y$10$MLK2luxDWc5NQUmWpH19M.UFRDXAOZrwSK.0rp8ZbJS/5E1p8azKW [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/damir-sarac-3108 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1626 [gender] => m [description] => [image] => 1626.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1626.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26577345.jpg [galleryCount] => 8 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => ilustracija/Cropix [mainImageDesc] =>

S ing. Deškovićem proširili smo priču o ‘Varoškom trokutu‘, na koji je iznio niz primjedbi, ali i predložio kompromisna rješenja

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26577345.jpg [title] => ilustracija/Cropix

S ing. Deškovićem proširili smo priču o ‘Varoškom trokutu‘, na koji je iznio niz primjedbi, ali i predložio kompromisna rješenja

) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26127974.jpg [title] => Božidar Vukičević/Cropix

‘Varoški trokut‘ novi je splitski toponim, a u standardni govor uveli su ga gradonačelnik Ivica Puljak i zamjenik Bojan Ivošević
 

) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26576658.jpg [title] => Božidar Vukičević/Cropix




 

) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26576653.jpg [title] => Božidar Vukičević/Cropix

‘Bitan je kolni pristup svim zgradama i mogućnost prolaska s posebnom dozvolom isključivo za stanare‘, smatra Dešković
 

) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26576649.jpg [title] => Božidar Vukičević/Cropix

Trenutno u ‘trokutu‘ postoji 71 parking mjesto, od čega 16 otpada na samostan sv. Frane, Grad, Poreznu, konzulate i Državnu reviziju, devet je invalidskih, tri su opskrbna, 35 naplatnih i 8 do 12 gratis-mjesta
 

) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26576650.jpg [title] => Božidar Vukičević/Cropix

Ban Mladenova i Ulica bana Jelacčića

 

) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26576646.jpg [title] => Božidar Vukičević/Cropix



 

) [7] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/02/14/26576632.jpg [title] => Božidar Vukičević/Cropix

Dešković: Rješenje bi bilo da ‘Varoški trokut‘ bude kolno-pješačka zona

) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

"Varoški trokut" novi je splitski toponim, a u standardni govor uveli su ga gradonačelnik Ivica Puljak i zamjenik Bojan Ivošević, uz najavu kako će za koji tjedan biti predstavljen projekt uređenja zone koja obuhvaća Ulicu ban Mladenovu i Jelačićevu do Šperuna. A njihova vizija je - pješačka zona, bez prometa.

Varošani, što stanovnici, što korisnici poslovnih prostora, na prvi nagovještaj ove ideje su se usprotivili; taj je "trokut", naime, njihov zadnji opskrbni punkt, mjesto na kojem se u nemogućim uvjetima parkira sedamdesetak automobila, te prolaz do uličica i dvorišta na istočnom rubu Varoša u kojem parking nalazi još pedesetak stanara.

Smatraju kako će im potpuno ukidanje prometovanja još više otežati ionako kompliciran život u povijesnom kvartu.

Na nedavnoj tribini u Kotaru Varoš burno su kritizirali ovu ideju, a nekoliko pametnih besida iznio je Žarko Dešković, dipl. ing. građevinarstva, čovjek iz struke s dugogodišnjim iskustvom, trenutni predsjednik Nadzornog odbora Instituta građevinarstva Hrvatske, i možda najvažnije - dugogodišnji stanar ove četvrti.

S ing. Deškovićem proširili smo priču o "Varoškom trokutu", na koji je iznio niz primjedbi, ali i predložio kompromisna rješenja koja zvuče sasvim stručno i logično. Pomalo je rezigniran:

- Pitam se želim li ući u raspravu koja je unaprijed izgubljena jer u Gradskom vijeću postoji mašinerija od sigurnih šesnaest ruku koje će izglasati pješačku zonu bez grižnje savjesti te usvojiti projekt parternog uređenja po projektu koji sa strukama koje u ozbiljnim svjetskim gradovima odlučuju o ovakvim zahvatima nemaju zajednički nazivnik... Na skup u Kotaru Varoš sam se odazvao kao zainteresirani građanin bez ikakvih političkih ambicija, osim nastojanja oko dobra moje obitelji i svojih susjeda Varošana – kaže nam Žarko Dešković, uvjeren kako bi ovakav projekt – u teoriji – trebao pridonijeti poboljšanju kvalitete života građana kotareva Varoš i Grad.

---

image

‘Varoški trokut‘ novi je splitski toponim, a u standardni govor uveli su ga gradonačelnik Ivica Puljak i zamjenik Bojan Ivošević
 

Božidar Vukičević/Cropix
---

Izumiruća ulica

- Kvaliteta života stanara ipak se neće poboljšati jer se ovim odmiče zona prometovanja od stambenih jedinica, povećava se udaljenost od prijevoznog sredstva do kućnog praga i gubi se broj parkirališnih mjesta, pa samim time i dostupnost domovima. Ako gledamo širu sliku, lako je uočiti da je sadašnji pješački centar Splita pravokutnik sa stranicama od otprilike 600 metara i čine ga točke Biskupova palača – Sv. Frane – Svačićeva poljana – Županija.

U tom ogromnom prostoru nema prometa, nema vozila, nema parkinga, i najvažnije – nema stanovnika! U gradovima koji su proglašeni sredinama s najvišom kvalitetom življenja u EU-u, a to su Beč, Kopenhagen, München, nema tako velike površine do koje se ne može pristupiti autom, zaustaviti se, iskrcati bolesnu osobu ili neki teret, maknuti se i prepustiti sljedećem korisniku da to isto napravi.

Dakle, gradovi koji su šest do deset puta veći od Splita imaju kraće radijuse dostupnosti vozilom do najudaljenijeg dijela pješačke zone od malog Splita - pojašnjava Dešković, dodajući kako se efekti ovakvih urbanističkih zahvata vide nakon dvadesetak godina.

Kao primjer ističe Marmontovu ulicu kojom je prekrasno šetati, ali dokidanjem prometa koji je donosio život u središte grada, ta je ulica izumiruća kao i područje oko nje. Ističe kako bi za ovakve zahvate bilo nužno provesti multidisciplinarnu analizu sociologa, urbanista, demografa, prometnih stručnjaka, građana...

- Kako u ovom pitanju, tako je i u cijelom središtu grada koji se u inozemstvu reklamira kao centar zabave, a mi se onda čudimo odakle buka, nered i iseljavanje stanovnika. To je kao da u diskoklubu imate redara koji će biti zadužen za puštanje tihe muzike, a u klub se dolazi radi buke – slikovit je Dešković, pa se vraćamo na "Varoški trokut".

---

image

Ban Mladenova i Ulica bana Jelacčića

 

Božidar Vukičević/Cropix
---

Ukidanje parkinga

- Trenutno u "trokutu" postoji 71 parking mjesto, od čega 16 otpada na samostan sv. Frane, Grad, Poreznu, konzulate i Državnu reviziju, devet je invalidskih mjesta, tri su opskrbna, 35 naplatnih i osam do dvanaest gratis-mjesta. Tome valja pribrojiti još pedesetak mjesta u garažama i dvorištima u kapilarnim ulicama poput Čopove, Jerine, Sinovčićeve.

Ukidanjem svih parkirnih mjesta i uspostavom čiste pješačke zone, ostat ćemo bez svega ovoga. Samo zato da bi se stvorio punkt za šetnju kojim danas nitko ne šeta jer to u stvarnosti nije reprezentativni dio gradskog središta koji bi bilo privlačan šetačima.

U isto vrijeme pitamo se zbog čega svi građani i dobar broj turista ide u trgovačke centre. Jednostavno: imaju parking, šetnicu, trgovine i zabavu. Zamislite trgovački centar bez parkirališnih mjesta, tko bi tamo odlazio?

Svjedočimo isisavanju života iz gradskog središta, zatvoreni su dućani, banke, pošta, obrti... I umjesto da se nastoji vratiti ljude u grad, a stanovnicima omogući viša kvaliteta života, još im se otežava. Svojedobno je gradska vlast, tamo negdje 2006. planirala parking s 250 mjesta ispod Prokurativa.

Mnogi su se tome čudili, proglašavali tehnički nemogućim. A mi već imamo podzemne garaže ispod hotela "Ambasador", ispod Dražanca, bit će na Žnjanu, dakle, tehnički je izvedivo. A dvadeset godina taj je projekt u ladicama – navodi i dodaje kako mu je žao što se strategija prometnih zahvata ne promišlja tako da se u fokus stavlja domaćeg stanovnika, nego prolaznog turista. A dobrih šest mjeseci nema ni turista.

Dešković predlaže rješenje koje bi moglo biti kompromis:

- Rješenje bi bilo da "Varoški trokut" bude kolno-pješačka zona, dakle zona smirenog prometa kojom bi se prema potrebi vozilo uz ograničenje od deset kilometara na sat, s uređenim nogostupima, kolnikom i nišama posebne namjene (parking, zelenilo, štekat...), s uredno označenim namjenama.

Bitan je kolni pristup svim zgradama i mogućnost prolaska s posebnom dozvolom isključivo za stanare s prebivalištem u interesnoj zoni, i to iza rotora kod "Ambasadora". Profesionalno bi bilo donijeti odluku u tri ili više koraka.

---

image

Dešković: Rješenje bi bilo da ‘Varoški trokut‘ bude kolno-pješačka zona

Božidar Vukičević/Cropix
---

Bacanje novca

- Prvi korak bi bio snimiti postojeće stanje prometa u mirovanju i pokretu, kao i učestalost pješaka na pojedinim rubnim točkama, odnosno točkama signifikantnim za donošenje odluka. Nadam se da su predlagači projektanti to napravili prije prijedloga bilo kakvog rješenja.

Drugi korak bi bio monitoring na potencijalno rješenje zatvaranjem prometa na Rotoru Ambasador. Prolaz iza tog virtualnog graničnog prometnog punkta bio bi režim prometa samo za stanovnike s prebivalištem u kotarima Varoš ili Grad. "Varoški trokut" bi se mogao simulirati horizontalnom signalizacijom - oznakama na kolniku i tako sugerirati budući način korištenja površina (zelenilo, parking za invalide, punkt opskrbe, zaustavljanje za iskrcaj starijih članova obitelji – stanovnika itd.).

Tu je važno promatrati fluktuaciju prometa pješačkog i kolnog u Ban Mladenovoj i Jelačićevoj i Šperunu. Iz tog bi se moglo puno zaključiti i definirati sljedeći korak u monitoringu.

Treći korak bi bio isti u režimu prometa iza rotora Ambasador, ali bi u Varoškom trokutu bio moguć kolni pristup samo stanovnicima koji mogu pristupiti svojim zgradama, garažama ili dvorištima ili kapilarnim ulicama, Jeretova, Čopova, Sinovčićeva, koje nisu na trasi "šetnice" bez da vozila ostavljaju na cesti- šetnici, s par mjesta za kratko zadržavanje za iskrcaj stanara i tereta.

Poznajem način urbanističkog planiranja u Danskoj, po mnogim urbanistima uzor i avangardu urbanističkog projektiranja u Europi i svijetu koji ima cilj sve podrediti kvaliteti života građana, pa siguran sam da se ovakav urbanistički eksperiment tamo ne bi dogodio.

Projekt "Varoški trokut" nitko, pa ni ja, nije vidio, ali se može čuti da će se parter popločati skupim kasetiranim kamenom, što ne rade ni puno bogatiji od nas, umjesto površinskom obradom koja se može jednostavno ukloniti i vratiti nakon popravka instalacija kojih ima sva silina u trupu današnje ceste.

Pitam se i je li u planu rekonstruirati podzemne instalacije, što je pateći posao kod ovakvih zahvata. Mišljenja sam da ćemo se bez opsežnog prikupljanja ulaznih podataka i uključivanja tima multidisciplinarnih i referentnih stručnjaka iz urbanizma baciti u trošenje silnog novca, a rezultirat će općim nezadovoljstvom Varošana i malim benefitom za Splićane – zaključuje ing. Dešković.

---

image

‘Bitan je kolni pristup svim zgradama i mogućnost prolaska s posebnom dozvolom isključivo za stanare‘, smatra Dešković
 

Božidar Vukičević/Cropix
---

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
ilustracija/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix
ilustracija/Cropix

S ing. Deškovićem proširili smo priču o ‘Varoškom trokutu‘, na koji je iznio niz primjedbi, ali i predložio kompromisna rješenja

Božidar Vukičević/Cropix

‘Varoški trokut‘ novi je splitski toponim, a u standardni govor uveli su ga gradonačelnik Ivica Puljak i zamjenik Bojan Ivošević
 

Božidar Vukičević/Cropix

‘Bitan je kolni pristup svim zgradama i mogućnost prolaska s posebnom dozvolom isključivo za stanare‘, smatra Dešković
 

Božidar Vukičević/Cropix

Trenutno u ‘trokutu‘ postoji 71 parking mjesto, od čega 16 otpada na samostan sv. Frane, Grad, Poreznu, konzulate i Državnu reviziju, devet je invalidskih, tri su opskrbna, 35 naplatnih i 8 do 12 gratis-mjesta
 

Božidar Vukičević/Cropix

Ban Mladenova i Ulica bana Jelacčića

 

Božidar Vukičević/Cropix

Dešković: Rješenje bi bilo da ‘Varoški trokut‘ bude kolno-pješačka zona

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/split/strucnjak-o-zabrani-prometa-u-varoskom-trokutu-umjesto-da-se-nastoji-vratiti-ljude-u-grad-banovina-im-zagorcava-zivot-1363975 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=78c086ac8c310133641b89da14ed1da3d1e5102c [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Stru%C4%8Dnjak+o+zabrani+prometa+u+Varo%C5%A1kom+trokutu%3A+Umjesto+da+se+nastoji+vratiti+ljude+u+grad%2C+Banovina+im+zagor%C4%8Dava+%C5%BEivot&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fstrucnjak-o-zabrani-prometa-u-varoskom-trokutu-umjesto-da-se-nastoji-vratiti-ljude-u-grad-banovina-im-zagorcava-zivot-1363975 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsplit%2Fstrucnjak-o-zabrani-prometa-u-varoskom-trokutu-umjesto-da-se-nastoji-vratiti-ljude-u-grad-banovina-im-zagorcava-zivot-1363975 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Ing. Žarko Dešković [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
SplitIng. Žarko Dešković

Stručnjak o zabrani prometa u Varoškom trokutu: Umjesto da se nastoji vratiti ljude u grad, Banovina im zagorčava život

Piše Damir Šarac
17. veljače 2024. - 09:28
S ing. Deškovićem proširili smo priču o ‘Varoškom trokutu‘, na koji je iznio niz primjedbi, ali i predložio kompromisna rješenjailustracija/Cropix

"Varoški trokut" novi je splitski toponim, a u standardni govor uveli su ga gradonačelnik Ivica Puljak i zamjenik Bojan Ivošević, uz najavu kako će za koji tjedan biti predstavljen projekt uređenja zone koja obuhvaća Ulicu ban Mladenovu i Jelačićevu do Šperuna. A njihova vizija je - pješačka zona, bez prometa.

Varošani, što stanovnici, što korisnici poslovnih prostora, na prvi nagovještaj ove ideje su se usprotivili; taj je "trokut", naime, njihov zadnji opskrbni punkt, mjesto na kojem se u nemogućim uvjetima parkira sedamdesetak automobila, te prolaz do uličica i dvorišta na istočnom rubu Varoša u kojem parking nalazi još pedesetak stanara.

Smatraju kako će im potpuno ukidanje prometovanja još više otežati ionako kompliciran život u povijesnom kvartu.

Na...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. svibanj 2024 20:12