StoryEditor
SplitPRIJAVITE ODJAVE

Splićanka ispalila na ‘čestitku‘ od Čistoće za djelatnost koju više ne obavlja: Kako mogu provoditi nove odredbe na temelju starih podataka? Karlogan se pravda: Sustav ne funkcionira...

Piše Tanja Giovanelli
1. srpnja 2022. - 17:51

Pored svih administrativnih zadataka koji se kao prepreke pojavljuju na dugim stazama rasplitanja zakonskih obaveza svakome tko se kod nas drzne pokrenuti kakav posao, građanima su u pravilu najdraži oni u kojima glume kurire među institucijama. Pogotovo kada im ove gledaju uzeti novac koji nisu dužni platiti.

A upravo nam se s takvim iskustvom javila Splićanka koja je ovih dana od "Čistoće" dobila "čestitku" za djelatnost koju više ne obavlja.

Kako navodi, ovo je komunalno poduzeće od ovog mjeseca počelo teretiti bivše iznajmljivače za uvećane cijene usluga, odnosno ukupni iznos od 119.02 kuna, no kada ih je nazvala i objasnila da se više ne bavi iznajmljivanjem rečeno joj je da u sustavu stoji da je objekt apartman i da po novoj uredbi svi iznajmljivači plaćaju veću naknadu. I sve bi, kaže, bilo razumljivo da svoje kapacitete nije odjavila 2017. godine.

image
Mario Todorić/Cropix

- Kada sam pitala na temelju čega oni znaju jesmo li mi apartman ili ne, rečeno mi je da je njima tako zavedeno u sustavu i da bi trebali poslati neku potvrdu da taj objekt više nije u funkciji apartmana. Zašto da ja sad trošim vrijeme na traženje odjave? Kako su oni ažurirali svoje podatke ako uopće misle tako više zarađivati? Zbog čega bi se ja njima opravdavala kada u trenutku donošenja nove odredbe naš objekt nije niti će biti u funkciji apartmana i kako oni mogu provoditi nove odredbe na temelju starih ne ažuriranih podataka? – pita se naša čitateljica pa dodaje kako će mnogo starijih građana po svoj prilici nastaviti plaćati pristigle račune, kao što bi i njeni roditelji učinili da sama nije reagirala.

A da bi građani trebali biti ti koji se odjavljuju iz njihove evidencije smatra Ivica Karoglan, prvi čovjek "Čistoće", pozivajući se manjkavosti sustava.

- Nažalost sustav u Hrvatskoj, ne samo u Splitu je takav, ne funkcionira. Da smo mi svi na istoj platformi informacije bi neometano kolale, ovako to ostaje na građanima. Nama je potreban dokument kao potvrda da je djelatnost ugašena, papir je taj koji dokazuje, tek tada mi korisnika brišemo iz baze. Bili bi sretni kada bi institucija zadužena prijave i odjave nama godišnje poslala ažurirani popis iznajmljivača, no dok se to ne desi, na pojedincima je da se za sebe pobrinu – navodi, ističući kako im se mnogi sugrađani ionako sami javljaju kada pokreću i kada gase djelatnosti.

image

Direktor "Čistoće" Ivica Karoglan

Joško Ponoš/Cropix

Na pitanje hoće li se pristigla, a neosnovana potraživanja upućena prema vlasnicima djelatnosti koje u tom periodu nisu djelovale izbrisati po predočenju potvrdu o prestanku obavljanja djelatnosti odgovora kako će se u tom smislu držati slova zakona.

- Koliko sam upoznat, ako nije bilo utuživanja sigurno se može otpisati dug za prethodnu godinu, a za više od toga moram provjeriti, te proučiti praksu tvrtke u sličnim slučajevima - kazuje Ivica Karoglan, direktor "Čistoće".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. kolovoz 2022 15:02