StoryEditor
SplitPEDALIRAMO KA LUDI

Opara: ‘Od sprdanja sa mnom, danas je Split postao najbiciklističkiji grad!‘ U pogonu još 194 javna bicikla, sad ih imamo skoro 300, više od Zagreba

19. studenog 2020. - 18:03
Andro Krstulović Opara i Marko Bartulić prvi su isprobali nova prometalaAnte Čizmić/Cropix

U prvih godinu dana građani Splita, koji čine 80 posto od ukupno 11 tisuća pretplatnika sustava javnih bicikli, "odpedalirali" su osam krugova oko zemaljske kugle, ako računamo u kilometrima.

Zanimljiv je to podatak koji je iznesen uoči puštanja u pogon novog kontingenta od ukupno 194 bicikla i postavljanja novih 35 postaja u sklopu proširenja mreže sustava javnih bicikla u Splitu.

Ako tome pridodamo postojećih 12 terminala s 86 bicikla koji su trenutno u funkciji, građani će uskoro dobiti na korištenje 280 bicikla raspoređenih na 47 lokacija po gradu. Od toga je već postavljeno 12 novih postaja, a od danas je pušteno u promet 75 novih bicikla.

– U prvih godinu dana smo prešli brojku od 22 tisuće iznajmljenih sati, što pokazuje koliko je ovaj projekt prihvaćen od samog početka. U budućnosti se nadam da će biti još više, jer dovodimo postaje u gotovo svaki kotar – kazao je Marko Bartulić, direktor gradske tvrtke "Split parking", prilikom jučerašnjeg predstavljanja novih vozila na Gatu sv. Petra.

image
Ante Čizmić/Cropix

S današnjim danom smatra da su građani konačno dobili novu alternativu za jedan oblik javnoga gradskog prijevoza. Grad Split je financirao četiri postaje i 26 bicikla, a od ukupnog broja novih prijevoznih sredstava na dva kotača 120 je električnih, jer zbog konfiguracije terena građani više preferiraju upravo tu vrstu prijevoza.

Činjenica je da postojećih 11 tisuća pretplatnika traže svoj prostor u javnom prometu, zato je Bartulić istaknuo problem infrastrukture za bicikliste. Naveo je da "Split Parking" i Grad kroz sve nadolazeće projekte rekonstrukcija ključnih prometnica naglasak stavljaju i na biciklističke staze.

Doći će i infrastruktura

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara je vidno zadovoljan, na svom terenu, pokraj nešto manje od 200 bicikla, rekao kako smo od "sprdanja s gradonačelnikom koji vozi bicikl, danas postali najbiciklističkiji grad u državi".

– Usporedit ćemo to sa Zagrebom koji ima 150 javnih bicikla, mi imamo gotovo 300 –​ napomenuo je Krstulović Opara, koji je više nego ponosan na prebrojane sate i kilometre utrošene na korištenje alternativnog načina javnog prijevoza. Kada tome pridodamo 54 autobusa ekoloških normi Euro 6, čelni čovjek grada ističe da je došlo do kompletnog redizajna u javnome prijevozu.

– Do kraja ove godine vjerujem da ćemo uspostaviti signalizaciju na trasi od centra grada do Trstenika. Hrvatske ceste će u projektiranju Poljičke ceste do Stobreča voditi računa o izgradnji biciklističkih staza. Isto tako, na Solinskoj cesti smo inzistirali na izgradnji infrastrukture za bicikliste, a radimo na poboljšanju biciklističkog prometovanja oko Marjana – najavio je gradonačelnik i naveo da brojčani pokazatelji korištenja javnih bicikli dokazuju kako smo u Hrvatskoj postali vođe u takvom načinu javnog prijevoza.

image
Ante Čizmić/Cropix

Od pet postaja predviđenih u zoni Park-šume Marjan, niti jedna još uvijek nije realizirana, a Krstulović Opara je na to rekao kako "nefunkcionalna Javna ustanova nije izdala odobrenje 'Split parkingu' za njihovo postavljanje", ali su taj prijedlog uputili Splitsko-dalmatinskoj županiji, te vjeruju da će im dati privolu.

Još bolji sustav

Koliko je u Splitu zaživio projekt javnih bicikli potvrdio je i Ante Gustin, direktor "Sustava javnih bicikala", kazavši da nakon 80 tisuća najmova mogu biti ponosni. Dodao je da je na nešto više od 80 bicikli znalo biti i oko 500 najmova dnevno. Najavio je građanima kako do sredine prosinca očekuju postavljanje novih postaja na području grada i u pogonu gotovo 300 bicikla.

– Split je prvi grad koji je zaista implementirao sustav javnih bicikla u cijelosti, ali tu i dalje ima prostora za napredak, jer stanica mora biti dostupna svakom građaninu na području od 500 metara do kilometra, tako da svatko može koristiti bicikl 15 minuta i da mu vožnja bude povoljna ili besplatna – rekao je Gustin.

Postoji služba koja dva puta dnevno radi redistribuciju bicikla tako da se one vrate na postaje na kojima nedostaju, no svjesni su da je na pojedinim stanicama veća potreba, tako da je najavio povećanje broja stalaka na lokacijama gdje se pokazao veliki interes građana, primjerice na Spinutu. Najavili su i novosti u samoj aplikaciji "Nextbike" što će, kažu, znatno poboljšati korištenje sustava.

‘Nadam se da na Marjanu neće trebati policijska represija‘


Nakon što je Javna ustanova za upravljanje Park-šumom Marjan odbila provoditi gradonačelnikov zaključak o prometovanju zaštićenim područjem Marjana, gradonačelnik je novinarima na takve navode kratko odgovorio kako će JU morati početi provoditi takvu odluku.
– Policija će učiniti ono što treba. Nadam se da neće biti potrebna represija, ali će se morati početi raditi onako kako je odlučeno – poručio je Krstulović Opara i naglasio da je zaključak u skladu sa zakonom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

23. siječanj 2021 10:51