StoryEditorOCM
SplitZA ISPALIT

Splićani na rubu živaca; kasne im računi, sudski pozivi, paketi... U Hrvatskoj pošti priznali da imaju ozbiljan problem

Piše Lucija Vujnović
2. srpnja 2023. - 20:57

Glavni poštanski ured u Hercegovačkoj  1 na Google recenzijama ima prosječnu ocjenu 1.3, a posljednjih tjedana mnogi se građani žale i svatko ima neki svoj specifičan opis problema. 

Dok nekima ne dolaze naručeni paketi, drugima ne stižu računi od struje, vode i tele operatera. Treći, pak, ne prime sudske pismene pozive. Da ovaj problem obuhvaća više građana potvrđuje činjenica da smo dobili nekoliko različitih izjava od strane više Splićana. 

image

Sjeverni ulaz u zgradu glavne pošte u Hercegovačkoj ulici

Nikola Vilić/Cropix

Prvi se odnosi na kašnjenje uplatnica operatera. 

- Ne dolaze mi računi od A1. U jednom momentu mi isključe sve - nema televizije, ne radi internet! Gledam šta je, zovem ih i kažu oni da nisam platila račun... Uvik sve uredno plaćan, ali mi nije stigla uplatnica. Morala sam, zbog greške u pošti, dodatno plaćat uključivanje tih usluga... - žali nam se sugrađanka. 

- Javni bilježnik mi je posla 1. u mjesecu poziv za ostavinsku raspravu, a poziv mi je donija poštar na vrata tek za dva tjedna. Datum rasprave je proša prije nego šta san dobija taj poziv. Mora san in objašnjavat da mi poziv nije uručen na vrijeme - iznervirano priča Splićanin. 

Još jedan čitatelj ispričao je svoje iskustvo.

- Naručio sam paket, a obavijest da je stigao u Hercegovačku nije mi stigla. Paket je potrebno preuzeti unutar tih 15 dana, a nakon toga se vraća na adresu pošiljatelja. Ironija je u tome što u HP nemaju dovoljno dostavljača, pa paket nije vraćen nazad."

Odgovor iz pošte

Svaka priča je jedinstvena i problemi su različiti, ali dijele isti nazivnik - Hrvatska pošta! Zamolili smo ih za komentar. Jedan zaposlenik u Hercegovačkoj je, suočen s iznerviranim građanima u redu na pošti, rekao: "Što god napravimo, nikad ne valja!" a uzvraćen mu je sarkastičan komentar: "... pa ste onda odlučili ne radit ništa!"

image
Nikola Vilić/Cropix

Neslužbeno smo doznali da nedostaje radne snage zbog niskih plaća, a sve to opisano je jednom rječju - "kolaps". 

Njihov (ne)rad zahvaća doista velik broj građana, a pitaju se "je li pošta još uvik postoji?" Ispada da Hrvatska pošta nije samo mit jer smo dobili njihov odgovor. 

- Sudska pismena mogu kasniti zbog štrajka u sudstvu. U nekoliko konkretnih primjera, koje su kolege provjeravali na upit korisnika, ustanovili smo da pismena uopće nisu predana Hrvatskoj pošti na dostavu zbog aktualne situacije - poručuju iz Hrvatske pošte.

- Ove godine bilježimo rast paketnog poslovanja koje je veće za 40 posto u odnosu na prošlu godinu, a pojačan promet pošiljaka bilježimo kroz cijeli lipanj. Istovremeno se suočavamo s fluktuacijom radnika s kojom se, nažalost, susreću brojni hrvatski poslodavci.

Zbog navedene situacije moguća su lokalizirana i kratkotrajna kašnjenja za manji broj pošiljaka na pojedinim rajonima u Splitu, no, općenito govoreći, kolege iz Splita potvrdili su nam da se pošiljke dostavljaju u propisanim rokovima - odgovorili su iz HP-a i zatražili da im se pošalju konkretnim podacima poput brojeva pošiljaka kako bi mogli provjeriti o čemu se radi.

Postavili smo upit za konkretno područje oko centra gdje su objasnili kako je redovni poštar odsutan zbog bolovanja, a umjesto njega pošiljke dostavljaju dva zamjenska poštara.

image

Hrvatska pošta

Screenshot/Google/

- Zamjenski poštari novi su u sustavu i zbog fluktuacije radnika pokrivaju po dva rajona, stoga pošiljke dostavljaju drukčijom dinamikom, ali unutar propisanih rokova."

Ako se utvrdi odgovornost Hrvatske pošte, poručuju, korisnik ostvaruje pravo na naknadu štete. Detaljne informacije o naknadi štete nalaze se na internetskim stranicama HP.

Neslužbeno smo također doznali da se kreće u ozbiljniju provjeru dijela grada u kojem se skupi određeni broj pismenih žalbi, što tada postaje problem.

Kako se zaštititi odgovara Udruga Splitski potrošač

Upit smo poslali i Udruzi Splitski potrošač da nam objasne kako se građani mogu zaštititi od problema s kojima se suočavaju. 

- Savjetujem da se svi građani kojima kasni ispostava računa za razne režijske troškove obrate pismenim putem prigovora nadležnoj firmi koja te račune ispostavlja. Većina režijskih troškova ima datum dospijeća plaćanja 15. u mjesecu, pa ako niste zaprimili uplatnicu do tada, obratite se putem prigovora toj firmi kako ne biste u slijedećem računu platili kamatu na kašnjenje uplate - savjetuje dipl. ing. Zagorka Krvavica, savjetnica za telekomunikacije.

Također navodi kako na uplatnicama stoji adresa za slanje prigovora, bilo putem elektronske pošte ili na adresu firme pismenom poštom. 

- Ako firma zaprimi više takvih pritužbi potrošača na dostavu svojih pošiljki, sigurno će nešto poduzeti da riješi problem, npr. utvrditi radi li se o određenim adresama primatelja, kvartovima ili naseljima, promijeniti dostavljaca ili slično - objašnjava.

Nadalje, kaže da ako se radi o dostavi pošiljaka putem Hrvatske pošte d.d., u njihovim Općim uvjetima poslovanja stoji propisani žalbeni postupak korisnika.

- Korisnik poštanskih usluga može podnijeti prigovor u slučaju gubitka pošiljke, prekoračenja roka za prijenos i uručenje poštanske pošiljke, kada usluga nije obavljena ili nije obavljena u cijelosti, više naplaćene poštarine, oštećenja poštanske pošiljke ili umanjenja njezina sadržaja. Prigovor se podnosi u roku od 3 mjeseca od dana predaje poštanske pošiljke u unutarnjem prometu odnosno u roku od 6 mjeseci u međunarodnom prometu - navodi Krvavica. 

Prigovor se može podnijeti pisanim putem izravno u svakom poštanskom uredu, poštom te putem web stranice. Pisani prigovor podnesen poštom ne naplaćuje se ako je predan kao pismo na kojem je napomena „PRIGOVOR“.

Spominje i kako "Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti" (HAKOM)  ima na svojoj web stranici popis svih ovlaštenih firmi u Hrvatskoj za dostavu pošiljaka, koje su obvezne pružati usluge prema svojim Općim uvjetima poslovanja, objavljenim na njihovoj stranici i na kojima stoji propisani žalbeni postupak korisnika.

Što se tiče sudskih pismenih poziva i pismenih poziva po upravnom i poreznom postupku, oni se dostavljaju primatelju uz povratnicu.

- Povratnica - dostavnica pismena je potvrda pošiljatelju o pravovaljano obavljenoj dostavi koju primatelj mora odmah nakon pravovaljanog uručenja i ovjere vratiti HP-u d.d., a nakon toga HP d.d. pošiljatelju. Povratnicu - dostavnicu potpisuje primatelj ili osoba kojoj je pismeno uručeno i radnik HP-a d.d. koji je obavio pismeno uručenje uz stavljanje otiska poštanskog žiga pokraj potpisa. Primatelj ili osoba kojoj je pismeno uručeno na povratnici - dostavnici upisuje dan, mjesec i godinu primitka.

Ako primatelj odbije potpisati povratnicu - dostavnicu ili ispisati datum uručenja radnik HP-a d.d. to će zabilježiti na povratnici - dostavnici i ispisati datum uručenja te se potpisati, a pismeno će uručiti primatelju - navodi savjetnica za telekomunikacije. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. svibanj 2024 11:55