StoryEditorOCM
Splitjesu bili na terenu?

Nevjerica. HŽ gradi izlaz za evakuaciju u najmanjoj ulici u Splitu, a na velikom parkingu bit će željeznička stanica!

Piše Sandi Vidulić
29. siječnja 2024. - 07:27
Sredmanuška ulica lokacija je na kojoj bi se trebao graditi protupožarni izlaz iz željezničkog tunela koji prolazi ispod centra gradaPaun Paunović/Cropix

Hrvatske željeznice namjeravaju napraviti rekonstrukciju željezničkog tunela u Splitu, izgraditi evakuacijske izlaze i željezničko stajalište na Trgu Hrvatske bratske zajednice.

Ovako bi ukratko glasio službeni odgovor koji smo dobili od HŽ Infrastrukture na naša brojna pitanja u vezi s neobično oblikovanom građevnom česticom koja se pojavila na Geoportalu. Odgovor HŽ-a djeluje jasno, ali ostalo što ima veze s tom pričom baš nije, dapače, ima dijelova koji su bizarni.

Naime, na Geoportalu se pojavio zahtjev za odobrenjem velike građevne čestice koju treba potvrditi nadležno Ministarstvo. Ona prati smjer željezničkog tunela od Kopilice do istočne obale Gradske luke, ali ima neočekivane "dodatke". Tako se, recimo, na Manušu građevna čestica iznad usjeka pruge produžuje kroz tijesnu Sredmanušku uličicu i završava u Zagrebačkoj ulici ispred bedema Cornaro. Nije baš jasno kakve veze ima željeznički tunel sa Zagrebačkom ulicom.

Također, građevna se čestica od željezničkog tunela širi prema Turskoj kuli i zahvaća dio Ulice Hrvatske mornarice. Osim toga, građevna je čestica na Trgu Hrvatske bratske zajednice zauzela više mjesta u odnosu na to koliko Detaljni plan uređenja predviđa za željezničku infrastrukturu, pa obuhvaća čitav zapadni dio DPU-a. A proširila se i izvan obuhvata DPU-a, između zgrada Županijskog suda i Općinskog suda i zauzela dio Gundulićeve ulice.

Na Istočnoj obali Gradske luke građevna čestica je šira u odnosu na kolosijeke i zaustavlja se između Gata sv. Petra i Gata sv. Duje. Pitali smo HŽ Infrastrukturu namjeravaju li na Istočnoj obali skratiti postojeće kolosijeke. Oni su odbacili takvu mogućnost, odgovorili su kako se njihov zahtjev odnosi na rekonstrukciju postojećeg tunela "u sklopu kojeg granica obuhvata zahvata ne ide do kraja postojećih kolosijeka, već je prilagođena navedenom zahvatu, te se ne radi o skraćivanju postojećih kolosijeka na kolodvoru Split".

image

Trasa željeznice ispod grada

Hz/
image

Trasa željeznice ispod grada

Geoportal

No zašto onda predložena građevna čestica na Istočnoj obali završava stotinjak metara dalje od izlaza iz tunela? Pitali smo HŽ Infrastrukturu kako objašnjavaju tu razliku, ali nismo od njih dobili traženi odgovor. Pokušali smo s pozivanjem na Zakon o pravu na pristup informacijama dobiti dokument ili elaborat na temelju kojeg HŽ traži ovakvo formiranje građevne čestice. Zatražili smo i odgovore na pitanje zašto se želi proširiti građevnu česticu na Trgu HBZ, Turskoj kuli, Kopilici, te je li skraćivanje čestice povezano sa skraćivanjem kolosijeka, kao i kakve veze ima Sredmanuška i Zagrebačka ulica s usjekom pruge. Zanimalo nas je i zašto je zahtjev podnesen Ministarstvu, a ne Gradu Splitu.

Ali sve nam je to odbijeno, s obrazloženjem da takvi zahtjevi ne spadaju u Zakon o pravu na pristup informacijama jer smo tražili uvid u cjelokupan spis predmeta i objašnjenja. Obavijest da je zahtjev za pristup informacijama odbijen potpisao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić. Zapravo smo tražili elaborat, a ne cjelokupan spis predmeta, ali nije nam se dalo žaliti na odluku jer nismo mislili da bismo puno postigli.

image

Trasa željeznice ispod grada

Geoportal
image

trasa željeznice ispod grada

Geoportal

Obratili smo se HŽ-ovu Sektoru razvoja investicija i EU fondova. Njih smo pak pitali je li grafički prikaz na Geoportalu točan, zašto je građevna čestica ucrtana stotinama metara dalje od tunela, i kakve veze ima usjek pruge sa Zagrebačkom ulicom. Ali dobili smo tek djelomične odgovore.

Naime, iz ovog su sektora kazali da se zahtjev HŽ Infrastrukture odnosi na "izdavanje lokacijske dozvole za rekonstrukciju željezničkog tunela Split, gradnju evakuacijskih izlaza i gradnju željezničkog stajališta Split H.B.Z., a građevna čestica je formirana sukladno prostornoplanskoj dokumentaciji te obuhvatu projekta".

– Na Informacijskom sustavu prostornog uređenja moguće je vidjeti da se unutar obuhvata projekta rekonstrukcije željezničkog tunela Split, gradnje evakuacijskih izlaza i gradnje željezničkog stajališta Split H.B.Z., osim tunela Split, nalaze i kolodvori Split Predgrađe i Split. Iako se projekt odnosi na tunel Split, obuhvat projekta proširen je na kolodvore Split Predgrađe i Split. Razlog tome je izgradnja svih potrebnih instalacija, kako za odvijanje željezničkog prometa tako i za osiguravanje svih potrebnih uvjeta zaštite od nastanka i širenja požara te brze, efikasne evakuacije putnika i roba iz tunela – odgovorili su iz HŽ-a.

– Nadalje, na križanju Sredmanuške ulice i Livanjske ulice (na mjestu postojećih parkirnih mjesta) planira se izgradnja evakuacijskog izlaza. Kolni pristup do evakuacijskog izlaza osiguran je postojećom Sredmanuškom ulicom te pristupnom cestom postojećeg parkinga – zaključili su iz ove državne tvrtke.

Kako?

Nije jasno kako bi se uskom Sredmanuškom uličicom moglo voziti od Zagrebačke ulice do evakuacijskog izlaza koji bi bio na spoju te uličice i usjeka pruge. Ispada kao da iz HŽ-a nisu bili na terenu. Štoviše, iz HŽ-a kažu da je u skladu s prostornim planovima. Ali prema onome što smo vidjeli u GUP-u, Sredmanuška nije predviđena za kolni promet.

image

Sredmanuška ulica

Paun Paunovic/Cropix

Poslali smo pitanja u Grad, pročelniku za urbanizam Teu Vojkoviću, koji nam je rekao kako ovaj slučaj rješava Ministarstvo graditeljstva, prostornog uređenja i državne imovine. Nakon toga poslali smo upite Ministarstvu da nam objasne jesu li informacije koje su prikazane na Geoportalu usklađene sa zahtjevima koje je podnijela HŽ Infrastruktura te, ako nisu, hoće li ispraviti pogrešku. Iz Ministarstva graditeljstva već mjesec dana nismo dobili odgovor.

Nisu se oglašavali ni u Banovini. Naime, poslali smo mail dogradonačelniku Bojanu Ivoševiću i Teu Vojkoviću i upitali ih jesu li kao predstavnici Grada Splita upoznati s time što HŽ Infrastruktura namjerava. Pitali smo postoji li namjera da se Sredmanuška proširi tako da bude kolno dostupna za evakuacijski izlaz koji bi se radio na križanju Sredmanuške ulice i Livanjske ulice (kod postojećih parkirnih mjesta). No više od 20 dana nismo dobili odgovor niti iz Grada.

Sve u svemu, više pitanja nego odgovora.

image

Sredmanuška ulica

Paun Paunovic/Cropix
image

Sredmanuška ulica

Paun Paunovic/Cropix
image

SPECIJAL SLOBODNA DALMACIJA Split, 250124. Sredmanuska ulica lokacija je na kojoj bi se trebao graditi protupozarni izlaz iz zeljeznickog tunela koji prolazi ispod centra grada. Foto: Paun Paunovic/CROPIX

Paun Paunovic/Cropix
image

Sredmanuška ulica

Paun Paunovic/Cropix
image

Sredmanuška ulica

Paun Paunovic/Cropix
image

Sredmanuška ulica

Paun Paunovic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 12:37