StoryEditorOCM
Panoramakozmetički gigant

Za njihovim proizvodima vladala je prava jagma, a sada su proglasili bankrot! Presudile im tužbe za kancerogene tvari?

Piše Mozaik SD
14. kolovoza 2024. - 19:50

Kozmetički brend Avon Products, koji je bio jako popularan i u Hrvatskoj, proglasio je bankrot. Jedan od uzroka tome, prenosi Jutarnji list, financijski su problemi nastali nakon masovnih tužbi radi kozmetičkih proizvoda s talkom, a koji sadrže kancerogeni azbest. Tvrtka ima ukupni dug od 1,3 milijarde dolara (dugovanje zajmodavcima i vlasnicima obveznica), od čega se u ovom trenutku 78 milijuna dolara odnosi na tužbe vezane uz talk, piše Guardian.

Talk je magnezijev silikat, tzv. glineni prah, koji u tragovima može sadržavati azbest. Često se dodaje kozmetičkim proizvodima kako bi apsorbirao vlagu, zagladio i spriječio nakupljanje proizvoda u porama. Može se naći u ambalaži proizvoda poput pudera u kamenu ili prahu, rumenila, sjenila, baby pudera i dezodoransa. Čak i talk bez azbesta predstavlja opasnost za zdravlje.

Inače, Avon Products Inc. (API), podružnica je brazilske Nature, koja je 2020. postala vlasnik tog brenda, ali u Velikoj Britaniji, Europi i Latinskoj Americi, ne i SAD-u.

API zato ne treba miješati s američkim Avonom, koja je vodeći prodavač kozmetičkih proizvoda u Sjedinjenim Državama, Kanadi i Puerto Ricu i trenutačno je u vlasništvu LG Household & Health Carea.

image
/Shutterstock

"Tužbe su neutemeljene"

Kako svijest o sudskim sporovima oko talka raste, povećava se i broj tužbi protiv Avona.

Tvrtka se suočila s prvom tužbom zbog talka 2010., a trenutno je aktivno 386 takvih tužbi, rekao je glavni direktor za restrukturiranje Philip Gund.

image

Reklama Avona u Šangaju

Weng Lei/Imaginechina Via Afp

Iz Avona Productsa su poručili i kako su dosad potrošili više od 225 milijuna dolara na obranu od tužbi u vezi s potraživanjima u vezi s talkom. Tvrde kako su tužbe u vezi s talkom neutemeljene, ali kako nisu trenutno likvidni, pa da bi pokrenuli kontra tužbe.

- Očekuje se da će broj tužbi zbog talka samo nastaviti rasti - rekao je Gund.

Iz Avon Productsa tvrde kako će im proglašavanje bankrota omogućiti rješavanje dužničkih obveza na "uredan način". Natura je već predložila otkup svojih trgovačkih operacija izvan SAD-a za 125 milijuna dolara nakon završetka stečajnog postupka.

Avon nije prva tvrtka koja je odabrala stečaj kako bi pokušala riješiti tužbe povezane s talkom. Johnson & Johnson već je nekoliko puta na taj način pokušao izbjeći plaćanje kazni, ali u njihovom slučaju ta taktika nije se pokazala uspješnom.

Od malog poduzetničkog pothvata potomka irskih migranata do globalnog brenda

Avon je star preko 135 godina, a nastao je u New Yorku kao mali poduzetnički pothvat potomka irskih useljenika Davida H. McConnella. Prvo ime kompanije bilo je California Perfume Company, a tek 1939. preimenovana je u Avon, piše Index.

Do 1946. postala je dovoljno velika da izađe na burzu u New Yorku, a 1954. širi se izvan Sjeverne Amerike, u Venezuelu. Do početka 80-ih godina 20. stoljeća broj prodajnih predstavnika prešao je milijun.

90-e i prvo desetljeće 21. stoljeća bili su doba velike ekspanzije Avona, sa širenjem prodajnih predstavnika u više od 70 zemalja svijeta. Uspjeh je bio vidljiv i na burzi rastom cijene dionice sa 6 dolara početkom 90-ih na više od 30 dolara početkom 21. stoljeća. Polako su se počeli pojavljivati problemi u poslovanju, pa je cijena dionice pala na 6 dolara do sredine 2015.

Nakon desetljeća rasta počinju problemi

Situacija je postala toliko loša da je zbog kontinuiranih gubitaka segment poslovanja u Sjevernoj Americi 2015. prodan investicijskom fondu Cerberus Capital Management. Kasnije, 2019., ta je kompanija prodana LG Household & Health Careu iz Južne Koreje.

Tako je prije nekoliko godina od tvrtke koja je osnovana u New Yorku krajem 19. stoljeća Avon postao kompanija koja posluje u cijelom svijetu osim u Sjevernoj Americi.

Više od pola prihoda ostvarivao je u Latinskoj Americi, a najprofitabilnija tržišta bila su Europa, Bliski istok i Afrika. Oko 27 posto prodaje ostvario je u kategoriji proizvoda za njegu kože, 26 posto u mirisima i parfemima, 17 posto u bojama, 15 posto u kategoriji mode, 10 posto u proizvodima za dom...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. studeni 2024 04:31