StoryEditor
HranaBRIGA O ZDRAVLJU

Mijenjate li prehranu kako biste izgubili kilograme ili transformirali tijelo? Možda činite ogromnu grešku, ovo su najgore prehrambene navike za mozak

Piše PSD
14. rujna 2021. - 22:45

Kada se odlučite na promjenu prehrane, na umu imate određene ciljeve. Oni variraju od gubitka kilograma pa sve do transformacije cijelog tijela - piše eatthis.com.

Iako se mnogi ljudi koji su na dijeti fokusiraju na promjenu vanjskog izgleda, mogu zaboraviti kako način prehrane utječe na njihov mozak. Prilikom promjene prehrane trebali bi voditi računa o srcu, plućima i drugim vitalnim organima.

Prema Svjetskoj federaciji neurologa zdravlje mozga utječe na sposobnost osobe da komunicira, donosi ispravne odluke i vodi zdrav način života. Brojni faktori doprinose zdravlju tog organa, uključujući obrasce spavanja, vježbe i prehranu.

Prehrana ima veliki utjecaj na vaše kognitivno zdravlje. Ako jedete pogrešno, mogli biste završiti s upalom živčanog sustava, što će dovesti do problema s pamćenjem i do drugih zdravstvenih problema. Iako ovo stanje zvuči zastrašujuće, možete izbjeći sve neželjene simptome prateći od čega se sastoji vaša prehrana.

Prejedanje sa šećerom

Kad vam je potrebno da vaš mozak radi 100 posto, pazite da ne pretjerate s unosom šećera.

"Funkcija vašeg mozga uvelike ovisi o razini šećera u krvi, jer je glukoza obično glavno gorivo za vaš mozak", kaže dr. Dimitar Marinov.

Previše šećera ne šteti direktno vašem mozgu, ali izaziva oslobađanje visokih razina inzulina. Inzulin utječe na pristup različitih aminokiselina u vaš mozak, točnije blokira transport većine aminokiselina osim triptofana.

Ne jedete ugljikohidrate

Mogli biste pretpostaviti da bi izbacivanje šećera iz vaše prehrane moglo učiniti čuda za vaše neurološko zdravlje, ali nemojte tako brzo donositi ove pretpostavke.

"Glukoza nije jedino gorivo mozga. Također, može sagorijevati ketone. Iako će se većina ljubitelja ketona zakleti da je sagorijevanje ketona optimalnije i poboljšava funkciju mozga, adaptacija se ne događa u jednom danu. Osim ako vaše tijelo nije dobro prilagođeno ketozi, prestanak ugljikohidrata može dovesti do nestabilnog nivoa šećera u krvi, pa čak i epizode hipoglikemije. To može dovesti do zamagljivanja mozga, zbunjenosti, pa čak i kratkog gubitka svijesti", dodao je.

Pretjerano uživanje u alkoholu

Alkohol može utjecati na vaše tijelo, a posebno utječe na vaš mozak.

"Pijenje više od preporučenih 1 do 2 pića dnevno može utjecati na sposobnost vašeg mozga da funkcionira najbolje", kaže Melissa Mitri.

Previše alkohola s vremenom može utjecati na nivo neurotransmitera u vašem tijelu, koji su kemijski glasnici koji pomažu vašim moždanim stanicama u komunikaciji.

Preskakanje obroka

"Mozak koristi 20 posto tjelesne energije i to je prva stvar koja pati kada je energija iz hrane ograničena", kaže Liz Wyosnick.

Kada preskačete obroke, tijelo prelazi u kompenzacijski način da pokuša stvoriti glukozu za mozak i uravnotežiti šećer u krvi na siguran, ravnotežni nivo. To se u tijelu može manifestirati kao niska energija, uznemirenost i nemogućnost koncentracije ili fokusa.

Za zdravlje mozga korisno je doručkovati unutar jednog sata nakon buđenja, a zatim jesti uravnotežene obroke svaka 3 do 4 sata u toku dana.

Multi-tasking za vrijeme jela

Ako volite ručati za radnim stolom dok radite, možda ćete nasamariti mozak.

"Izvođenje zadataka tijekom jela znači da gubite osjećaj za hranu koja se nalazi ispred vas", kaže Wyosnick.

"Sposobnost vašeg mozga da registrira sitost i zadovoljstvo zbog obroka je poremećena."

Evo prehrambenih navika koje trebate izbjegavati ako sjedite cijeli dan.

Nedovoljan unos vitamina B12

"Vitamin B12 štiti živčane stanice i pomaže u stvaranju neurotransmitera koji pomažu živčanim stanicama u komunikaciji", kaže Elizabeth Ward, koautorica Plana prehrane za menopauzu.

"Simptomi nedostatka vitamina B12 uključuju slabo pamćenje, zbunjenost, depresiju i demenciju. Neliječeni nedostatak vitamina B12 može rezultirati nepovratnim oštećenjem živaca. Ljudi koji izbjegavaju svu hranu životinjskog podrijetla ili ne jedu dovoljno lako mogu imati nedostatak vitamina B12, posebno nakon 50. godine života.

Dijete bogate zasićenim mastima

"Po mom mišljenju, prehrana bogata zasićenim mastima najveći je neprijatelj vašem mozgu", kaže dr. Sandra El Hajj, spisateljica iz MyMSTeam -a.

"Oni mogu potaknuti kognitivni pad, kao i pogoršanje kognitivnih oštećenja."

item - id = 1127358
related id = 0 -> 552429
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. rujan 2021 23:55