Toyota Prius donosi neočekivano u svojoj petoj generaciji, posve novo i vrlo privlačno poglavlje u svojoj priči kad su u pitanju inovacije i dinamičnost dizajna. Dostupan u Europi samo u plug-in hibridnoj električnoj verziji i pod nazivom Prius Plug-in Hybrid 220, najnoviji Prius slijedi pionirske korake svojih uspješnih prethodnika i ponovno je posve drukčiji od drugih, “klasičnih” modela.
Najnoviji Prius donosi poboljšanu elektrifikaciju primjenom najnovije tehnologije plug-ih hibridnog električnog vozila (PHEV) kako bi pomogao Toyoti, koja je prodala već više od 23 milijuna primjeraka elektrificiranih vozila na globalnoj razni (od čega više od pet milijuna hibridnih i plug-in hibridnih modela Prius), da ostvari svoj cilj ugljične neutralnosti.
Premda je Prius oduvijek bio privlačan, nova generacija posebno je elegantna. Ikonski klinasti oblik, originalni Prius od druge generacije, promijenjen je i sad su njegove linije elegantne i moderne. U unutrašnjosti prostran putnički prostor savršen je spoj zabave i praktičnosti pri vožnji, a linije unutrašnjosti čiste su i elegantne. Kako vozaču, tako i suvozaču, unutrašnjost se doima prostranom, a izrađena je od elegantnih, visokokvalitetnih materijala, s posebnim naglaskom na skladne dodatke i dizajnerske elemente koji dodatno ističu dinamičnost i nepokolebljivost modela.
Novi Prius prvo je vozilo koje upotrebljava zajedno 2,0-litreni motor TNGA i Toyotin plug-in hibridni sustav treće generacije koji se neprekidno poboljšava otkad je 2021. prvi put na tržište plasiran plug-in hibridni model Prius. Motor je manje zapremnine u odnosu na 1,8-litreni koji se upotrebljavao na prethodnoj generaciji motora, a postignuta je iznimno visoka toplinska učinkovitost od 41 posto. Izlazna snaga sustava povećana je zahvaljujući povećanju kapaciteta baterije, koji je povećan s 8,8 kWh na 13,6 kWh. Litij-ionska baterija ima veću gustoću energije, zbog čega ima 50 posto veći kapacitet, a pritom upotrebljava 30 posto manje ćelija, što je omogućilo da se paket baterije skrati i ugradi ispod stražnjeg sjedala.
Rezultat višestrukih poboljšanja različitih segmenata plug-in hibridnog pogonskog sklopa jest najsnažniji i najučinkovitiji Prius dosad, koji je uz sve to i energetski najučinkovitiji. S povećanjem od 100 KS (74 kW) ukupna izlazna snaga sustava sada iznosi 223 KS (164 kW), a novom modelu Prius omogućuje ubrzavanja do 100 km/h iz zaustavljenog položaja za samo 6,8 s zahvaljujući momentu od 190 Nm. Krajnja brzina je ograničena na 177 km/h. Što se potrošnje tiče, potrošnja goriva iznosi samo 0,5 l/100 km, dok su emisije CO2 samo 11 g/km prema standardnom ispitivanju provedenom u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP.
Unutrašnjost novog modela Prius jednako je praktična koliko je elegantna. Optimiziran je prostor za pohranu u putničkom prostoru kako bi se bolje iskoristio prostor i dostupni kapaciteti, a zvijezde cijele priče su 7,0-litreni pretinac za odlaganje ispred suvozača (napominjemo da je onaj na prethodnom modelu imao zapremninu od 5,4 litre) i redizajnirani pretinac za odlaganje u konzoli koji se sad može otvarati sa stražnje strane kako bi mu jednako lako mogli pristupati i vozač i suvozač. Prtljažni prostor je također veći, zapremnina mu sad iznosi 284 litre (VDA) umjesto 251 litru, a sve zahvaljujući tome što je premještena baterija.
Osim unaprijed postavljenih načina rada Normal, Eco i Sport, koji su već standardni na većini hibridnih i plug-in hibridnih vozila, vozačko iskustvo u novom Priusu može se dodatno prilagoditi putem opcije za odabir načina vožnje na središnjoj konzoli. Prema željama vozača, prilagođena kombinacija vrste pogona, upravljanja i postavki klimatizacije može se spremiti za kasniji odabir u bilo kojem trenutku.
Proaktivni sustav za pomoć pri vožnji nova je značajka Toyotina sigurnosnog sustava. Pruža podršku vozačima laganim kočenjem prilikom ulaska u zavoje ili kočenjem i/ili upravljanjem za održavanje sigurne udaljenosti od vozila ispred, pješaka ili biciklista uz pomoć kamere i radara.
Prius se isporučuje s najnovijom generacijom Toyotina sustava T-Mate i sustava Toyota Safety Sense, koji uključuju nove značajke za pomoć pri vožnji i sprečavanje nesreća i donose bolje mogućnosti koje dodatno poboljšavaju sigurnost, praktičnije su i jamče bezbrižnu vožnju.
Čak i prije nego što se pojavila na europskim cestama, peta generacija modela Prius već je bila pobjednik i Toyota je za moderni redizajn ikonskoga klinastog oblika za ovaj model osvojila prestižnu nagradu za dizajn Red Dot Design Award.