StoryEditorOCM
Auto motoviše od nadogradnje

Audi predstavio novi S3 kao limuzinu i Sportback, kompaktni sportaš snažniji nego ikad

Piše Robert Radica
14. travnja 2024. - 20:00

S mnoštvom novih značajki, Audi S3 više je od obične nadogradnje proizvoda: povećana snaga, razdjelnik zakretnog momenta i druge tehnološke značajke osiguravaju snažnu izvedbu i agilno upravljanje. Vizualno, kompaktni model odražava svoju povećanu dinamiku s izražajnim prednjim dizajnom, sportskim difuzorom i ispušnim sustavom s četiri cijevi. Audi S3 bit će dostupan u prodajnim salonima kao Sportback i kao limuzina u drugom kvartalu 2024. Cijena u Njemačkoj počinje od 55.600 eura.

S 333 KS (245 kW) i 420 Nm okretnog momenta, S3 je snažniji nego ikad. Kao dio nadogradnje proizvoda, 2.0 TFSI dobiva povećanje snage od 23 KS i 20 Nm više okretnog momenta. Rezultat je pouzdana vučna snaga i snažno ubrzanje. S3 ubrzava do 100 km/h za 4,7 sekundi. Maksimalni okretni moment dostupan je u širokom rasponu okretaja između 2100 i 5500 okr./min. Najveća brzina ograničena je na 250 km/h.

Motor i mjenjač također su sportski podešeni: pri ravnomjernoj brzini i niskom do srednjem ubrzanju u rasponu djelomičnog opterećenja, unaprijed napunjeni turbopunjač održava konstantan broj okretaja u minuti. U kombinaciji s prigušnim ventilom, koji se otvara tijekom rada, ovo poboljšava performanse. S tronic sa sedam stupnjeva prijenosa sada omogućuje spontaniji polazak, zahvaljujući većem startnom momentu.

image
Audi

Elektronička kontrola stabilizacije (ESC) automatski je aktivna u sportskom načinu rada. Skromne intervencije ESC sustava osiguravaju povećano i još emotivnije iskustvo vožnje na podlogama s različitim koeficijentima trenja. Motor i mjenjač također su podešeni posebno za dinamički plus način rada. U usporedbi s dinamičkim načinom rada, brzina u praznom hodu motora 2.0 TFSI povećana je za 200 na 1300 okr./min. kako bi se dodatno poboljšale performanse izvan mreže. Odaziv na gas još je izravniji. Uz kraće promjene stupnjeva prijenosa, mjenjač također pridonosi povećanju dinamike s kasnijim prebacivanjem u viši i ranijim spuštanjem.

Poprečne poluge s čvršćim ležajevima i novim zakretnim ležajevima koji dopuštaju veći negativni nagib kotača osiguravaju poboljšani odziv upravljanja i povećanu bočnu kontrolu, što znači više prianjanja i dinamike u zavojima. Prikladno, optimizirano progresivno upravljanje pomaže S3 još preciznije svladavati zavoje. Osobito u srednjem položaju, upravljač, sa svojim omjerom koji ovisi o kutu, je više centriran, što poboljšava upravljivost. S sportski ovjes dolazi kao standard u S3 modelima. Spušta karoseriju vozila za 15 mm u odnosu na A3.

Isto se odnosi i na opcijski S sportski ovjes s prilagodljivim amortizerima, koji je posebno podešen za razdjelnik zakretnog momenta i odgovarajuće modove Audi drive select. Također se koristi nova generacija elektroničke kontrole stabilizacije. Kontrola okretnog momenta prema kotačima, koja selektivno blago koči kotače na unutarnjoj strani zavoja tijekom skretanja, također je dodatno razvijena, kao i ponašanje pri vučenju i usporavanju. Sveukupno, S3 specifično podešavanje sustava upravljanja ovjesom rezultira dinamičnim ponašanjem u skretanju i vožnji. Poboljšano rukovanje ide ruku pod ruku s poboljšanom stabilnošću na granici.

Audi S3 standardno dolazi s 18-colnim gumama 225/40R18. Dvije 19-colne gume 235/35R19 dostupne su kao opcija, uključujući gume za performanse s optimiziranom upravljivošću na suhom i poboljšanim ponašanjem pri kočenju. Potpuno novo u ponudi: sportske gume iz Falkena. Nude izvanredno visoko prianjanje i preciznu stabilnost na stazi, posebno na suhoj cesti. Osim toga, gume Falken Label D imaju izuzetno precizno upravljanje u cijelom rasponu brzina.

image
Audi

Povećana dinamika vožnje znači povećani zahtjev za kočnicama. Iz tog razloga, nadogradnja modela za S3 opremljena je većim ventiliranim kočionim diskovima na prednjoj osovini, koji su perforirani kako bi se vizualno istaknuo. 18-inčna čelična kočnica sada ima 357 mm u promjeru i, s 34 mm, četiri je mm deblja nego prije. Čeljusti s dva klipa sprijeda su također nove. Oni dodatno poboljšavaju učinak kočenja, kao i veće pločice i veća tarna površina diskova, koji imaju značajno veću toplinsku, a time i veću nosivost.

S nadogradnjom modela, Audi S3 ima još sportskiji i zategnutiji izgled. Šesterokutni Singleframe bez okvira ima novu strukturu koja je osjetno ravnija i šira. Elementi dizajna u obliku slova L naglašavaju voluminoznu rešetku koja, zajedno s velikim, kutnim bočnim usisnicima zraka, ističe dinamičan karakter S3. Upečatljiv prednji spojler, s dva okomita nosača inspirirana motosportom, spaja to dvoje i dodatno vizualno spušta S3.

Novi branik također čini da stražnji dio izgleda dinamičnije nego ikad. Struktura Singleframea sa svojim prepoznatljivim L-krilcima odražava se u sjajnoj crnoj stražnjoj pregači iznad difuzora. Podijeljen je u dva dijela za S specifičan dizajn koji izgleda posebno sportski u kombinaciji s okomitim bočnim reflektorima koji su dizajnerska značajka RS modela. Dinamičan izgled zaokružuju četiri ispušne cijevi, još jedna karakteristična značajka S-modela. Opcijski učinkoviti ispušni sustav, koji daje voluminozniji zvuk, ima prigušivač od titana.

Po prvi put u modelima serije A3, sada je moguće odabrati i prebacivati između do četiri digitalna svjetla za dnevnu vožnju u MMI-ju. Stražnja svjetla također imaju novi dizajn stražnjih svjetala i novu postavu funkcije dolaska kući/napuštanja doma. Kako bi odgovarala upečatljivijoj vanjštini, unutrašnjost je također značajno izoštrena. Ovdje ima dosta izmjena – od dizajna ručice mjenjača i ventilacijskih otvora do ukrasnih tkanina i novog unutarnjeg osvjetljenja. Svi ti elementi pokazuju preciznost u detaljima i naglašavaju progresivan i tehnički izgled vozila.

image
Audi

Standardni paket ambijentalnog svjetla plus u S3 dodaje naglaske u pretinac za pohranu ispred ručice mjenjača, na vratima i u prostoru za noge. S nadogradnjom modela, središnja konzola i držač za čaše sada također imaju konturno osvjetljenje. Jedan novi element dizajna koji privlači pažnju je ploča od tkanine na prednjim vratima koja je laserski izrezana 300 puta.

S3 je digitalan i povezan – zahvaljujući brojnim uslugama povezivanja, funkcijama na zahtjev i trgovini za aplikacije. Uz DAB+ digitalni radio i 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir, Audi virtualni kokpit i induktivni punjač za pametni telefon dolaze kao standard. Uz dva prednja USB C priključka za punjenje na središnjoj konzoli, standardno postoje dva dodatna priključka na stražnjoj strani.

Ostale opcijske značajke uključuju MMI navigaciju plus, zajedno s kompletnim portfeljem za povezivanje i pristup trgovini za aplikacije, što vozaču omogućuje korištenje širokog spektra aplikacija izravno na zaslonu vozila. Odabrane aplikacije instalirane su u informacijsko-zabavnom sustavu S3 – bez skretanja putem pametnog telefona korisnika.

Korisnici također mogu komunicirati sa svojim aplikacijama putem glasovnih naredbi. Funkcije na zahtjev osiguravaju visok stupanj fleksibilnosti. Ukupno pet pojedinačnih infotainment i komfornih funkcija može se dodati online putem aplikacije myAudi, čak i nakon što je vozilo kupljeno.

image
Audi
image
Audi
image
Audi
image
Audi
image
Audi
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 10:48