stdClass Object ( [id] => 322709 [title] => Splitski glumac s osječkim angažmanom: U svom bih gradu igrao i sporedne uloge [alias] => splitski-glumac-s-osjeckim-angazmanom-u-svom-bih-gradu-igrao-i-sporedne-uloge [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Boje Hrvatske, ali i Splita, na nadolazećem Sarajevo film festivalu, koji se održava od 12. do 20. kolovoza, branit će glumac Edi Ćelić, Splićanin s osječkom adresom, koji se uz glumačke kolegice Juditu Franković i Dariju Karić te još tri naša filmska djelatnika našao u elitnom društvu 10. izdanja "Talents Sarajevo" u kojem će ove godine sudjelovati 71 perspektivni glumac, redatelj, direktor fotografije, filmski kritičar, producent i scenarist iz jugoistočne Europe i južnog Kavkaza.

Mladi je glumac svoj talent brusio u dramskim radionicama Gradskog kazališta mladih, iz prve je upisao glumu i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku te je odmah po završetku studija postao članom ansambla njihova Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića. Mjesec dana ga dijeli do 27. rođendana, a već se može pohvaliti s čak pet osvojenih kazališnih nagrada, među kojima je ona za najbolju mušku ulogu na prošlogodišnjem "Malom Maruliću" u predstavi "Deveta ovčica".

U Osijeku oseka kamera

Jeste li očekivali da ćete "upasti" na Talents Sarajevo 2016.? Kažu da su ove godine dobili rekordan broj prijava, čak 374, u čemu prednjače redatelji. Iako ste uspjeli sakupiti već pozamašno glumačko iskustvo u kazalištu, to se ne može reći za filmske uloge?

- Zapravo sam neiskusan pred kamerama, nisam ni imao priliku steći takvo iskustvo u Osijeku, ta je scena tamo slabo razvijena, ali svejedno, glume pred kamerom se ne plašim. Odlazak na takav festival činio mi se kao najprirodniji način da jedan mladi glumac upozna nove ljude, prikuplja kontakte, posebno zato što nemam priliku ići na audicije.

Uspješno egzistiram u kazalištu, a sada je vrijeme da to pokušam i na filmu. Sam proces prijave je bio jako izazovan i kompliciran, trebalo je puno toga ispuniti i zadovoljiti, među ostalim i u životopisu imati rad na filmu koji je nagrađen na nekom internacionalnom festivalu. Zanimljivo je što sam kao filmsko iskustvo priložio projekt na kojem sam radio dok sam bio maturant.

Prijateljica iz razreda Ana Opačić, današnja mlada redateljica, zamolila me da glumim glavnu ulogu u njenom filmu, koji je kasnije dobio nagradu za najbolji eksperimentalni film na "Four River Film Festivalu“ u Karlovcu. Taj mi je film pomogao da odem na Sarajevo film festival.

Kako će izgledati vaši dani u sklopu toga programa, znate li tko će biti vaši mentori?

- S detaljnim planom programa u ovoj fazi još nisam upoznat, pa ni tako s time tko će nam biti mentori, no znam kako će ove godine biti organizirani razgovori s meksičkim redateljem Amatom Escalanteom za kojeg ću zasigurno imati nekoliko pitanja. Sudionici Talents Sarajeva pozvani su da sudjeluju u svim popratnim sadržajima SFF-a, tako da će dio mog programa u tom periodu biti i pohađanje što većeg broja projekcija.

Spomenuli ste da u Osijeku nema puno audicija. Mladom glumcu koji ne živi u Zagrebu teško se probiti i pokazati sve što može i zna, a slično govore i vaši mladi kolege iz Splita i drugih dijelova zemlje.

- Priličan broj angažmana zasniva se na preporukama, što ne mogu zamjeriti. Razumijem da je lakše uzeti osobu za koju znate kako funkcionira i diše, nego se kockati s nekim novim. Bilo bi idealno da se stalno raspisuju audicije, ali to, na žalost, nije hrvatska stvarnost. U Osijeku se osjećam prilično izolirano pa u slobodno vrijeme redovito posežem za zagrebačkim predstavama i kazalištima, što se za njih baš i ne može reći.

Znam da dječje kazalište ne zvuči pretjerano zanimljivo kolegama, ali zaista radimo zanimljive i kvalitetne predstave, bilo da je riječ o lutkarskim i dramskim predstavama ili kombinacijama. One mogu odlično egzistirati i u Zagrebu, ali suradnje i povezanosti među tim gradovima jednostavno nema.

Slično je i u samom Osijeku, rijetko se događa da glumci iz dječjeg kazališta glume u HNK i obrnuto. Čini mi se da je u Splitu puno bolja situacija, da je ta razmjena ovdje jaka i da se akteri s te scene više podržavaju.

Višak diplomiranih glumaca

Kakva je sudbina mladih glumaca koji završavaju vašu akademiju, uspijevaju li pronaći zaposlenje? Mnogi upozoravaju da imamo previše glumačkih akademija i proizvodimo višak kadrova?

- Imao sam ogromnu sreću što sam se uspio zaposliti odmah nakon završetka akademije, jer to nije slučaj sa svim kolegama. Mnogi talentirani glumci moraju se godinama boriti kako bi došli do trajnog zaposlenja ili projekata na kojima zaista žele raditi.

Naravno, uvijek ima onih koji odu drugim putem, shvate da se ne vide u tome za cijeli život, ali ponekad se čini kako nema dovoljno mjesta za one koji to zaista žele i zaslužuju. Osobno navijam da se u moje kazalište prima što više mladih. Oni unose drugačiju energiju, nove ideje, oni su budućnost.

Vašem kazalištu to i te kako treba jer ponekad igrate i nekoliko različitih predstava u danu pa brojka na godišnjoj razini zna dosegnuti čak 300 izvedbi, s čime se rijetko koje kazalište može pohvaliti.

- Posao u dječjem kazalištu je izuzetno fizički naporan. Jedne sam godine imao čak 250 izvedbi kada se pribroje nastupi na velikom području koje pokrivamo, od Vinkovaca do Čakovca te još mnogih drugih mjesta, pa tjedno zna biti i do 12 predstava. Uživam u tome, mislim da se tako postaje boljim glumcem. Smatram da treba što više raditi, iako zna biti iscrpljujuće.

Današnja djeca su od najranije dobi izložena modernim tehnologijama, različitim vizualnim efektima na koje su naviknuti. Koliko je teško zadržati njihovu pažnju, kako oni doživljavaju kazalište koje stvarate?

- Mislim da oni prepoznaju iskrenost. Ako ih varaš i nisi dovoljno angažiran, oni to prepoznaju. Mogu im biti smiješne neke predstave na razini gega ili skeča, ali smatram da kazalište mora imati više uloga. Trebamo im ponuditi dublje društvene vrijednosti koje oni ne moraju percipirati na svjesnoj razini, ali to im uđe u podsvijest te im postaje sve jasnije kako odrastaju.

Apsolutno se ne bojim izlaska na pozornicu pred djecu. Uvijek riskiram, nikada iz ladica ne vadim nešto sigurno i provjereno, a iskustvo je pokazalo da im se to u pravilu sviđa.

HNK kao izazov

Kada biste dobili priliku vratiti se u svoj grad i odabrati novo matično kazalište, što biste izabrali?

- S obzirom na moje dosadašnje iskustvo u lutkarskim i dramskim predstavama za djecu i mlade, mislim da bi mi angažman u HNK bio najveći izazov. To je publika s kojom nisam previše radio, iako sam za vrijeme studija nastupao u osječkom HNK. Vjerujem da bih tu imao najviše prostora za razvoj i učenje. Ipak, ne mogu zamisliti svoj život bez lutkarstva.

Mislim da je Gradsko kazalište lutaka također predivno i pruža brojne mogućnosti. Kada bi se nekim slučajem otvorila mogućnost suradnje sa Splitom, volio bih i dalje ulagati u tu svoju strast, ali ako bih baš morao birati, ipak bi to bio HNK.

Što se tiče kulture grada i ritma, Split je puno življi od Osijeka. U takvoj sam životnoj fazi kada želim stjecati što više različitih i novih iskustava, raditi i s mladim i iskusnim glumcima, tako da bi mi Split i njegova dinamika definitivno odgovarali.

Biste li ikada pristali na angažman u sapunicama?
- Mislim da se glumac na taj način može poprilično istrenirati za rad pred kamerom, jačati svoju memoriju jer se puno toga mora savladati u kratkom roku. Kada bih se našao u situaciji da nemam druge mogućnosti, pristao bih na to, jer smatram da se i tako može mnogo naučiti. Naše dramske serija su jako kvalitetne, to me područje definitivno zanima.

Kazali ste da se nadate bogatijem filmskom iskustvu. Vidite li svoj put u inozemstvu? Raste broj hrvatskih glumaca koji su uspješni i prepoznati izvan naših granica.

- Svoj put trenutno vidim u hrvatskim i susjednim produkcijama. Volio bih glumiti na engleskom jeziku jer sam ga odlično savladao, a ne stojim loše ni s njemačkim. To su moji snovi od kojih, nadam se, neću odustati, ali za sada sam usredotočen na našu zemlju.

I sporedna je uloga

- Zaista bih volio češće igrati na splitskim daskama, posebno na Splitskom ljetu. Imao bih vremena za rad na nekoj predstavi jer svako ljeto tu provodim. Nadam se da će se to nekada ostvariti. Iako u svom kazalištu uglavnom igram vodeće uloge, apsolutno ne zazirem od igranja sporednih. Dapače, dobro bi mi došao jedan takav predah. Na žalost, do sada nisam dobio nikakve ponude.

Što ćete svakako otići pogledati na Splitskom ljetu?

- Definitivno "Mletačkog trgovca“, obožavam Shakespearea. Gledao sam nekoliko varijanti, zanima me ta ambijentalna verzija na "Institutu“. Mislim da će to biti jako zanimljivo, čuo sam da nastupa niz kvalitetnih glumaca, stvarno se tome radujem.

Audicije

Priličan broj angažmana zasniva se na preporukama, što ne mogu zamjeriti. Razumijem da je lakše uzeti osobu za koju znate kako funkcionira i diše nego se kockati s nekim novim. Bilo bi idealno da se stalno raspisuju audicije, ali to, na žalost, nije hrvatska stvarnost. U Osijeku se osjećam prilično izolirano pa u slobodno vrijeme redovito posežem za zagrebačkim predstavama i kazalištima, što se za njih baš i ne može reći.

Lutke za odrasle

U Hrvatskoj postoji percepcija da je lutkarstvo isključivo namijenjeno djeci, dok se vani to u potpunosti promijenilo. Razvilo se do te mjere da postoje lutkarske predstave za odrasle koje su izuzetno posjećene. Nedavno sam imao priliku gledati jednu takvu u Londonu, nevjerojatno je kako su spojili lutkarstvo i glumu, dokaz kako dobra priča i izvedba mogu zadržati pažnju gledatelja bez obzira na to o kakvim je tehnikama riječ.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Mladi talent: Edi Ćelić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-08-10 15:22:19 [created_by] => 3090 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-08-10 16:19:30 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-08-10 16:08:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5056 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2016\/08\/10\/Kultura\/edi_celic3-200716.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/10\/Kultura\/edi_celic2-200716.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/10\/Kultura\/edi_celic5-200716.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/10\/Kultura\/edi_celic1-200716.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"960x599"},{"size0":"960x569"},{"size0":"960x1440"},{"size0":"960x1395"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15486601 Threads: 2 Questions: 3201387009 Slow queries: 7206657 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 236001672 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 54 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/splitski-glumac-s-osjeckim-angazmanom-u-svom-bih-gradu-igrao-i-sporedne-uloge-322709 [printLink] => /kultura/splitski-glumac-s-osjeckim-angazmanom-u-svom-bih-gradu-igrao-i-sporedne-uloge-322709?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 251598 [name] => edi ćelić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => edi-celic [link] => /tag/edi-celic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 251599 [name] => sarajevo film festival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sarajevo-film-festival [link] => /tag/sarajevo-film-festival ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Mladi talent: Edi Ćelić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Splitski glumac s osječkim angažmanom: U svom bih gradu igrao i sporedne uloge [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3090 [name] => Ana Krolo [username] => ana-krolo [email] => ana-krolo@sd.hr [password] => $2y$10$u01GioJIswvSyZoVRUBfB.ngWaYLUmhiZXaukVH5Tnn4VnHHrxbjm [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/ana-krolo-3090 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1608 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/ae6673d59b29763c14d694bd7d08dca2?s=100&default=https%3A%2F%2Ff05.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/10/Kultura/edi_celic3-200716.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/10/Kultura/edi_celic3-200716.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/10/Kultura/edi_celic2-200716.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/10/Kultura/edi_celic5-200716.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/10/Kultura/edi_celic1-200716.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Boje Hrvatske, ali i Splita, na nadolazećem Sarajevo film festivalu, koji se održava od 12. do 20. kolovoza, branit će glumac Edi Ćelić, Splićanin s osječkom adresom, koji se uz glumačke kolegice Juditu Franković i Dariju Karić te još tri naša filmska djelatnika našao u elitnom društvu 10. izdanja "Talents Sarajevo" u kojem će ove godine sudjelovati 71 perspektivni glumac, redatelj, direktor fotografije, filmski kritičar, producent i scenarist iz jugoistočne Europe i južnog Kavkaza.

Mladi je glumac svoj talent brusio u dramskim radionicama Gradskog kazališta mladih, iz prve je upisao glumu i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku te je odmah po završetku studija postao članom ansambla njihova Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića. Mjesec dana ga dijeli do 27. rođendana, a već se može pohvaliti s čak pet osvojenih kazališnih nagrada, među kojima je ona za najbolju mušku ulogu na prošlogodišnjem "Malom Maruliću" u predstavi "Deveta ovčica".

U Osijeku oseka kamera

Jeste li očekivali da ćete "upasti" na Talents Sarajevo 2016.? Kažu da su ove godine dobili rekordan broj prijava, čak 374, u čemu prednjače redatelji. Iako ste uspjeli sakupiti već pozamašno glumačko iskustvo u kazalištu, to se ne može reći za filmske uloge?

- Zapravo sam neiskusan pred kamerama, nisam ni imao priliku steći takvo iskustvo u Osijeku, ta je scena tamo slabo razvijena, ali svejedno, glume pred kamerom se ne plašim. Odlazak na takav festival činio mi se kao najprirodniji način da jedan mladi glumac upozna nove ljude, prikuplja kontakte, posebno zato što nemam priliku ići na audicije.

Uspješno egzistiram u kazalištu, a sada je vrijeme da to pokušam i na filmu. Sam proces prijave je bio jako izazovan i kompliciran, trebalo je puno toga ispuniti i zadovoljiti, među ostalim i u životopisu imati rad na filmu koji je nagrađen na nekom internacionalnom festivalu. Zanimljivo je što sam kao filmsko iskustvo priložio projekt na kojem sam radio dok sam bio maturant.

Prijateljica iz razreda Ana Opačić, današnja mlada redateljica, zamolila me da glumim glavnu ulogu u njenom filmu, koji je kasnije dobio nagradu za najbolji eksperimentalni film na "Four River Film Festivalu“ u Karlovcu. Taj mi je film pomogao da odem na Sarajevo film festival.

Kako će izgledati vaši dani u sklopu toga programa, znate li tko će biti vaši mentori?

- S detaljnim planom programa u ovoj fazi još nisam upoznat, pa ni tako s time tko će nam biti mentori, no znam kako će ove godine biti organizirani razgovori s meksičkim redateljem Amatom Escalanteom za kojeg ću zasigurno imati nekoliko pitanja. Sudionici Talents Sarajeva pozvani su da sudjeluju u svim popratnim sadržajima SFF-a, tako da će dio mog programa u tom periodu biti i pohađanje što većeg broja projekcija.

Spomenuli ste da u Osijeku nema puno audicija. Mladom glumcu koji ne živi u Zagrebu teško se probiti i pokazati sve što može i zna, a slično govore i vaši mladi kolege iz Splita i drugih dijelova zemlje.

- Priličan broj angažmana zasniva se na preporukama, što ne mogu zamjeriti. Razumijem da je lakše uzeti osobu za koju znate kako funkcionira i diše, nego se kockati s nekim novim. Bilo bi idealno da se stalno raspisuju audicije, ali to, na žalost, nije hrvatska stvarnost. U Osijeku se osjećam prilično izolirano pa u slobodno vrijeme redovito posežem za zagrebačkim predstavama i kazalištima, što se za njih baš i ne može reći.

Znam da dječje kazalište ne zvuči pretjerano zanimljivo kolegama, ali zaista radimo zanimljive i kvalitetne predstave, bilo da je riječ o lutkarskim i dramskim predstavama ili kombinacijama. One mogu odlično egzistirati i u Zagrebu, ali suradnje i povezanosti među tim gradovima jednostavno nema.

Slično je i u samom Osijeku, rijetko se događa da glumci iz dječjeg kazališta glume u HNK i obrnuto. Čini mi se da je u Splitu puno bolja situacija, da je ta razmjena ovdje jaka i da se akteri s te scene više podržavaju.

Višak diplomiranih glumaca

Kakva je sudbina mladih glumaca koji završavaju vašu akademiju, uspijevaju li pronaći zaposlenje? Mnogi upozoravaju da imamo previše glumačkih akademija i proizvodimo višak kadrova?

- Imao sam ogromnu sreću što sam se uspio zaposliti odmah nakon završetka akademije, jer to nije slučaj sa svim kolegama. Mnogi talentirani glumci moraju se godinama boriti kako bi došli do trajnog zaposlenja ili projekata na kojima zaista žele raditi.

Naravno, uvijek ima onih koji odu drugim putem, shvate da se ne vide u tome za cijeli život, ali ponekad se čini kako nema dovoljno mjesta za one koji to zaista žele i zaslužuju. Osobno navijam da se u moje kazalište prima što više mladih. Oni unose drugačiju energiju, nove ideje, oni su budućnost.

Vašem kazalištu to i te kako treba jer ponekad igrate i nekoliko različitih predstava u danu pa brojka na godišnjoj razini zna dosegnuti čak 300 izvedbi, s čime se rijetko koje kazalište može pohvaliti.

- Posao u dječjem kazalištu je izuzetno fizički naporan. Jedne sam godine imao čak 250 izvedbi kada se pribroje nastupi na velikom području koje pokrivamo, od Vinkovaca do Čakovca te još mnogih drugih mjesta, pa tjedno zna biti i do 12 predstava. Uživam u tome, mislim da se tako postaje boljim glumcem. Smatram da treba što više raditi, iako zna biti iscrpljujuće.

Današnja djeca su od najranije dobi izložena modernim tehnologijama, različitim vizualnim efektima na koje su naviknuti. Koliko je teško zadržati njihovu pažnju, kako oni doživljavaju kazalište koje stvarate?

- Mislim da oni prepoznaju iskrenost. Ako ih varaš i nisi dovoljno angažiran, oni to prepoznaju. Mogu im biti smiješne neke predstave na razini gega ili skeča, ali smatram da kazalište mora imati više uloga. Trebamo im ponuditi dublje društvene vrijednosti koje oni ne moraju percipirati na svjesnoj razini, ali to im uđe u podsvijest te im postaje sve jasnije kako odrastaju.

Apsolutno se ne bojim izlaska na pozornicu pred djecu. Uvijek riskiram, nikada iz ladica ne vadim nešto sigurno i provjereno, a iskustvo je pokazalo da im se to u pravilu sviđa.

HNK kao izazov

Kada biste dobili priliku vratiti se u svoj grad i odabrati novo matično kazalište, što biste izabrali?

- S obzirom na moje dosadašnje iskustvo u lutkarskim i dramskim predstavama za djecu i mlade, mislim da bi mi angažman u HNK bio najveći izazov. To je publika s kojom nisam previše radio, iako sam za vrijeme studija nastupao u osječkom HNK. Vjerujem da bih tu imao najviše prostora za razvoj i učenje. Ipak, ne mogu zamisliti svoj život bez lutkarstva.

Mislim da je Gradsko kazalište lutaka također predivno i pruža brojne mogućnosti. Kada bi se nekim slučajem otvorila mogućnost suradnje sa Splitom, volio bih i dalje ulagati u tu svoju strast, ali ako bih baš morao birati, ipak bi to bio HNK.

Što se tiče kulture grada i ritma, Split je puno življi od Osijeka. U takvoj sam životnoj fazi kada želim stjecati što više različitih i novih iskustava, raditi i s mladim i iskusnim glumcima, tako da bi mi Split i njegova dinamika definitivno odgovarali.

Biste li ikada pristali na angažman u sapunicama?
- Mislim da se glumac na taj način može poprilično istrenirati za rad pred kamerom, jačati svoju memoriju jer se puno toga mora savladati u kratkom roku. Kada bih se našao u situaciji da nemam druge mogućnosti, pristao bih na to, jer smatram da se i tako može mnogo naučiti. Naše dramske serija su jako kvalitetne, to me područje definitivno zanima.

Kazali ste da se nadate bogatijem filmskom iskustvu. Vidite li svoj put u inozemstvu? Raste broj hrvatskih glumaca koji su uspješni i prepoznati izvan naših granica.

- Svoj put trenutno vidim u hrvatskim i susjednim produkcijama. Volio bih glumiti na engleskom jeziku jer sam ga odlično savladao, a ne stojim loše ni s njemačkim. To su moji snovi od kojih, nadam se, neću odustati, ali za sada sam usredotočen na našu zemlju.

I sporedna je uloga

- Zaista bih volio češće igrati na splitskim daskama, posebno na Splitskom ljetu. Imao bih vremena za rad na nekoj predstavi jer svako ljeto tu provodim. Nadam se da će se to nekada ostvariti. Iako u svom kazalištu uglavnom igram vodeće uloge, apsolutno ne zazirem od igranja sporednih. Dapače, dobro bi mi došao jedan takav predah. Na žalost, do sada nisam dobio nikakve ponude.

Što ćete svakako otići pogledati na Splitskom ljetu?

- Definitivno "Mletačkog trgovca“, obožavam Shakespearea. Gledao sam nekoliko varijanti, zanima me ta ambijentalna verzija na "Institutu“. Mislim da će to biti jako zanimljivo, čuo sam da nastupa niz kvalitetnih glumaca, stvarno se tome radujem.

Audicije

Priličan broj angažmana zasniva se na preporukama, što ne mogu zamjeriti. Razumijem da je lakše uzeti osobu za koju znate kako funkcionira i diše nego se kockati s nekim novim. Bilo bi idealno da se stalno raspisuju audicije, ali to, na žalost, nije hrvatska stvarnost. U Osijeku se osjećam prilično izolirano pa u slobodno vrijeme redovito posežem za zagrebačkim predstavama i kazalištima, što se za njih baš i ne može reći.

Lutke za odrasle

U Hrvatskoj postoji percepcija da je lutkarstvo isključivo namijenjeno djeci, dok se vani to u potpunosti promijenilo. Razvilo se do te mjere da postoje lutkarske predstave za odrasle koje su izuzetno posjećene. Nedavno sam imao priliku gledati jednu takvu u Londonu, nevjerojatno je kako su spojili lutkarstvo i glumu, dokaz kako dobra priča i izvedba mogu zadržati pažnju gledatelja bez obzira na to o kakvim je tehnikama riječ.

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>




[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/splitski-glumac-s-osjeckim-angazmanom-u-svom-bih-gradu-igrao-i-sporedne-uloge-322709 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=6292f8f22f0e28e812f952a27cd2cb2f2664ccd7 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Splitski+glumac+s+osje%C4%8Dkim+anga%C5%BEmanom%3A+U+svom+bih+gradu+igrao+i+sporedne+uloge&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsplitski-glumac-s-osjeckim-angazmanom-u-svom-bih-gradu-igrao-i-sporedne-uloge-322709 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsplitski-glumac-s-osjeckim-angazmanom-u-svom-bih-gradu-igrao-i-sporedne-uloge-322709 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Mladi talent: Edi Ćelić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaMladi talent: Edi Ćelić

Splitski glumac s osječkim angažmanom: U svom bih gradu igrao i sporedne uloge

10. kolovoza 2016. - 18:08

Boje Hrvatske, ali i Splita, na nadolazećem Sarajevo film festivalu, koji se održava od 12. do 20. kolovoza, branit će glumac Edi Ćelić, Splićanin s osječkom adresom, koji se uz glumačke kolegice Juditu Franković i Dariju Karić te još tri naša filmska djelatnika našao u elitnom društvu 10. izdanja "Talents Sarajevo" u kojem će ove godine sudjelovati 71 perspektivni glumac, redatelj, direktor fotografije, filmski kritičar, producent i scenarist iz jugoistočne Europe i južnog Kavkaza.

Mladi je glumac svoj talent brusio u dramskim radionicama Gradskog kazališta mladih, iz prve je upisao glumu i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku te je odmah po završetku studija postao članom ansambla njihova Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića. Mjesec dana ga dijeli do...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 17:00