StoryEditorOCM
S mora i krajaJEDNA GUŽVA MANJE?

Kinezi s Pelješkog mosta u ponedjeljak počinju ‘napadati‘ Split: pale se bageri za najskuplji tunel i ključnu cestu

Piše Sandra Barčot
16. veljače 2024. - 07:17

Ponedjeljak, 19. veljače, važan je datum za stanovnike Splitsko-dalmatinske županije, poglavito šireg splitskog bazena, jer se u posao, na gradilište uvodi izvođač radova koji bi trebao u roku 36 mjeseci izgraditi cestovni tunel kroz Kozjak!

Ostvarenje tog projekta važan je dio mozaika zvanog – novi ulaz u Split. Jednom kada se taj ambiciozan zahvat dovrši, napokon bi se anulirale prometne gužve na pravcu Trogir-Kaštela-Solin-Split, poglavito preko solinske Širine, jer bi novi ulaz u grad s autoceste A1 obuhvaćao tunel kroz Kozjak, spojnu prometnicu do Jadranske magistrale, te dalje do budućeg mosta preko Kaštelanskog zaljeva, što je trenutno "najklimaviji" dio cijele priče.

Sada bi se trebali upaliti bageri na prvoj fazi, od triju planiranih u sklopu investicije koja će osigurati prometnu protočnost drugoga grada u Hrvatskoj. Grada na poluotoku koji sada ovisi o dva ulaza/izlaza – prvom iz smjera Solina i drugom od strane Omiša, gdje generacije sanjaju brzu cestu, koja im je, u novim kalkulacija, obećana do 2027. godine.

U tok kontekstu treba još jednom ponoviti kako su križanje kod Stobreča i na solinskoj Širini dvije vozilima najopterećenije točke u cijeloj državi.

image
Joško Šupić/Cropix

No prije toga, počet će izgradnja tunel kroz Kozjak, a posao je povjeren Kinezima, već "provjerenima" na izgradnji Pelješkog mosta, a radi se o tvrtki "China Road and Bridge Corporation".

U rujnu minule godine potpisan je i ugovor između "Hrvatskih cesta", investitorske kompanije, u čije ime je pečat stavio predsjednik Uprave Josip Škorić, a u ime inozemnog izvođača direktor Yang Dong.

Ugovor "težak" oko 93 milijuna eura jamči da će u roku od 36 mjeseci biti izgrađeni tunel "Kozjak" i spojna cesta do Magistrale, dok se prometnica koja će povezati autocestovni čvor Vučevica sa sjevernim, zagorskim ulazom u tunel već polako gradi. Zahtjevan je to projekt, najprije zbog terena na kojem će se graditi prometnice, zatim brog "prodora" kroz planinu dugog 2525 metara.

Sam tunel je projektiran kao jednocjevni s dvosmjernim prometom, te sa servisnom cijevi uz 4,3 kilometra dugu cestu prema Magistrali u Kaštelima na kojoj će biti izgrađena tri nadvožnjaka i dva vijadukta.

Svaki od prometnih trakova bit će širok 3,25 metara, pri čemu će na razmaku od 35 metara, usporedno s glavnim kolnikom, biti servisni tunel sa širinom voznog traka od tri i pol metra i s obostranim pješačkim stazama.

Vijadukt "Vlačine" bit će dug 151,5 metara i širok 15,6 metara, a "Gaj" će biti dug 225 metara i širok 14,35 metara. Što se tiče nadvožnjaka, prvo će se zvati "Nakide 1", raspona 23 metra i širine 11,6 metara, "Nakide 2" imat će rasponom od 17,2 metra i širinu od sedam metara, a "Sibovica" će imati raspon od 18,5 metara i širinu od sedam metara.

Projektom su predviđena još i dva prolaza odnosno propusta, te planinarski nathodnik, kao i zidovi za zaštitu od buke.

U ponedjeljak, na sjevernoj strani Kozjaka, bit će upriličena i ceremonija uvođenja izvođača radova u posao.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2024 11:07