stdClass Object
(
[id] => 1379289
[title] => Feribot kupljen u Danskoj konačno stiže u Dalmaciju: evo kada će zaploviti iz Dubrovnika za Bari, kako je opremljen...
[alias] => feribot-kupljen-u-danskoj-konacno-stize-u-dalmaciju-evo-kada-ce-zaploviti-iz-dubrovnika-za-bari-kako-je-opremljen
[catid] => 252
[published] => 1
[introtext] =>
[fulltext] =>
Dalmacija u danskome oku...
Za koji dan će, evo, i dva mjeseca da je Jadrolinija u Skandinaviji nabavila feribot koji će biti najveći u floti nacionalnog putničkog brodara, a za koju akviziciju ni tada nitko živ uzduž naše obale nije znao da se priprema!
Potvrdili su nam bili iz Rijeke – još u prvoj polovini veljače – da prinova stiže kući do kraja mjeseca (veljače) i da će je u domaćem brodogradilištu pripremiti kako bi već koncem travnja preuzela međunarodnu liniju između Dubrovnika i Barija.
Veljača je davno minula, baš kao i ožujak, a naša "Dalmacija" krenula je kući iz danske luke Hirtshals (gdje je bila privezana još od jesenas) tek u nedjelju, 7. travnja. I u Rijeku bi trebala stići 15. dana četvrtog mjeseca.
Zanimljivo, po brod je još koncem veljače otišla i čitava posada, barem dvadesetak ljudi. A 12. ožujka Jadrolinija se pohvalila preuzimanjem prinove: na Facebooku su se svi naši "Danci" dali uslikati uz kratku poruku kompanije: "Danas je službeno izvršena primopredaja broda ‘Dalmacija‘ u danskom Hirtshalsu. Naši pomorci s ponosom iščekuju trenutak kada će s ‘Dalmacijom‘ zaploviti put našeg Jadrana i dovesti brod kući."
Osnovne prilagodbe
Pa gdje je onda zapelo?! I što su svi toliko dugo radili u danskoj luci?!
Evo što su nam bili rekli na početku priče, baš nekako oko Valentinova:
"Jadrolinija privodi kraju potpisivanje Ugovora o najmu broda ‘Oslofjord‘ koji će ploviti na međunarodnoj liniji Dubrovnik – Bari. Najam se potpisuje na tri mjeseca uz mogućnost produljenja. Otvorena je opcija i kupnje broda, ukoliko se pokaže isplativim na navedenoj liniji. Brod dolazi u Hrvatsku krajem ovog mjeseca, nakon čega odlazi u brodogradilište na osnovne prilagodbe vizualnom identitetu ‘Jadrolinije‘, te potom i uključenje u putnički pomorski promet.
Riječ je svakako o brodu koji s ponosom očekujemo i koji će predstavljati značajno unaprjeđenje usluge, komfora i sadržaja koji nudimo našim putnicima, ali i ne manje bitno, jačanje pozicije ‘Jadrolinije‘ u međunarodnom dijelu poslovanja."
Da ne bude zabune, "Oslofjord" je sada već zaboravljeno ime broda kojemu na krmi već stoji ispisano "Dalmacija".
Nisu u Rijeci baš skloni svakom novinaru iznositi detalje o svojim poslovima, ali smo ih lijepo zamolili nekoliko puta i evo što su nam odgovorili uoči putovanja feribotas kući:
"Brod ‘Dalmacija‘ sprema se za polazak prema Hrvatskoj, ali zbog nevremena će krenuti u nedjelju (7. travnja, nap. a.). S ponosom brod možemo očekivati kroz desetak dana. Nakon minimalne prilagodbe u brodogradilištu, brod će se prema planu uključiti u putnički pomorski promet na međunarodnoj liniji Dubrovnik – Bari. Putnike na navedenoj liniji očekuje potpuno novi koncept dnevnih putovanja s čak 10 polazno-povratnih putovanja u srcu sezone. Dok je brod ‘Dalmacija‘ u najmu, plovit će pod danskom zastavom."
"Na nedjeljno jutro, ‘Dalmacija‘ je iz danskog Hirtshalsa krenula put Hrvatske. Želimo joj mirno more i vidimo se uskoro", poručili su iz Jadrolinije.
---
---
Ni slova o razlozima tako dugotrajnog boravka u Danskoj! Ni riječi o tome jesu li u pitanju kakvi radovi na brodu, popravci, preinake ili slično tomu! Nijedne rečenice o troškovima, mogućim tegobama ili eventualnim zastojima u rješavanju dokumentacije. Ništa...
Uglavnom, ispada da ih nismo trebali ništa ni pitati. Jer nam ništa posebno nisu ni rekli. Pa još dok smo zdvojno iščekivali što će nam javiti s Kvarnera o skandinavskoj dugosvirajućoj pruzi, internetski servisi koji prate kretanje brodova najavili su da bi "Dalmacija" trebala stići u Rijeku 15. travnja.
Veći kapaciteti
Pa će kratko u škver, spominjao se bio "Viktor Lenac", ne bi li na koncu sve bilo po planu, budući da je "Jadrolinija" još prije više od mjesec dana objavila plovidbeni red i prvo putovanje novonabavljenog feribota – 29. travnja. A to je već za dvadesetak dana.
Možete kupiti i kartu! Na primjer, premijerno putovanje iz Dubrovnika najavljeno je za ponedjeljak u 11 sati. Sedam i pol sati kasnije, odnosno u 18.30 trebali biste pristati u Bariju!
Iako su prekojadranska putovanja obično bila noćna, sada to neće biti slučaj. "Dalmacija", naime, odavno nema kabina. Počupane su prije točno deset godina, u vrijeme potpune obnove i preinake u finskom brodogradilištu. Kako su tada javljali mediji, navodno je 30 milijuna eura bilo uloženo u tu operaciju transformacije iz noćnog feribota u onaj za dnevna krstarenja.
Kako smo već pisali, prenoseći skandinavske portale, dvije palube s putničkim kabinama bile su pretvorene u javne prostore, što je učetverostručilo površinu za bescarinsku trgovinu (duty free shop) i kockarnicu, značajno povećavši i ugostiteljsku ponudu kafeterija i restorana.
Preinaka je znatno povećala i brodske prijevozne kapacitete: s 1350 na 1800 putnika i s 350 na 370 vozila. "Cruise Industry News" objavio je 2014. i da je brodu dodana jedna fiksna srednja paluba za automobile, čime je osiguran dodatni parkirališni prostor. Treća paluba proširena je u javni prostor nazvan "Fjord kave". Promijenjen je bio i izgled broda: povećana je površina brodskih prozora, a dimnjak je obložen aluminijem.
Hoće li se išta značajnije mijenjati sada – nemamo pojma, Jadrolinija o tome šuti, pa ćemo valjda ustanoviti metodom golog oka, kad se, naime, "Dalmacija" ukaže u našem!
Da ne zaboravimo kartu! Spomenuto putovanje u jednom smjeru za jednog palubnog putnika stoji 70 eura (40 plus 30 za taksu). Ukrcate li auto, to su još 94 eura (58 plus 36 za taksu). Večerica je 19! Ukupno – 183 eura. I već se smrkava dok uplovljavate u Bari, spremni za noćne izazove. Ili krevet.
A iz perspektive talijanskih gostiju: prvo putovanje iz Barija kreće 30. travnja u podne. Cijene i ostalo da ne ponavljamo. Svakako, cari amici Italiani u Dubrovnik stižu u 20 sati navečer i čitav dan je pred njima! Pardon, ipak je noć...
"Dalmacijo", mirno ti more, pozdrav posadi broda!
---
---
---
Osam paluba za zabavu
Brod je izgrađen 1993. godine u Švedskoj, opremljen je u Norveškoj, gdje je i u cijelosti obnovljen 2014. godine, a plovio je u floti norveškog brodara Fjordline, na liniji od Sandefjorda u Norveškoj do Strömstada u Švedskoj. S pruge je povučen jesenas, otkada je na vezu u danskoj luci Hirtshals.
Iz Jadrolinije su potvrdili najam broda na tri mjeseca, uz mogućnost produljenja, kao i uz najavu mogućnosti kupnje pokaže li se isplativim i održivim na barskoj liniji, ali bi mogao biti angažiran i na drugim nacionalnim i međunarodnim linijama, prema potrebama brodara.
Feribot je dug 134 i širok 24 metra, ima 17.850 bruto tona i dva pogonska stroja Wärtsilä-Sulzer, ukupne snage 11.520 kilovata, što mu omogućava brzinu od 17,5 čvorova (maksimalno 19).
Ima klasu Det Norske Veritasa (DNV) i dansku zastavu pripadnosti,
koju će zadržati i dok je u Jadrolinijinu najmu na Jadranu.
"Na osam paluba nalaze se brojni dodatni sadržaji za putnike poput restorana, kafića, igraonice za djecu i trgovine, ali i lijepo uređenih vanjskih paluba. Brod predstavlja značajno unapređenje usluge, komfora i sadržaja koje Jadrolinija pruža svojim putnicima", javila je nacionalna putnička kompanija medijima
u veljači.
---
---
Ro-ro od 18 milijuna eura
U sustavu javne nabave s početka veljače vidljivo je bilo da Jadrolinija traži ro-ro putnički brod "procijenjene vrijednosti od 18 milijuna eura". Navedena je bila i sva potrebna dokumentacija, poput upute za ponuditelje, kriterija odabira, kao i tražene "tehničke specifikacije za kupnju ro-ro putničkog broda".
---
---
Deset polazaka tjedno
Uključivanjem "Dalmacije" na liniji Dubrovnik – Bari putnike očekuje veliki broj polazaka s obje strane Jadrana, prema najavama, čak deset putovanja tjedno.
Od 24. lipnja do 21. srpnja te od 26. kolovoza do 15. rujna iz obje luke polazit će i nedjeljom, a u vrhuncu sezone godišnjih odmora u Italiji, između 22. srpnja i 25. kolovoza, iz Dubrovnika će polaziti ponedjeljkom, srijedom, petkom, subotom i nedjeljom, a iz Barija utorkom, četvrtkom, petkom, subotom i nedjeljom.
Fjord Line
)
)
[bgPosition] =>
[text] => {OCMSplitter}
Dalmacija u danskome oku...
Za koji dan će, evo, i dva mjeseca da je Jadrolinija u Skandinaviji nabavila feribot koji će biti najveći u floti nacionalnog putničkog brodara, a za koju akviziciju ni tada nitko živ uzduž naše obale nije znao da se priprema!
Potvrdili su nam bili iz Rijeke – još u prvoj polovini veljače – da prinova stiže kući do kraja mjeseca (veljače) i da će je u domaćem brodogradilištu pripremiti kako bi već koncem travnja preuzela međunarodnu liniju između Dubrovnika i Barija.
Veljača je davno minula, baš kao i ožujak, a naša "Dalmacija" krenula je kući iz danske luke Hirtshals (gdje je bila privezana još od jesenas) tek u nedjelju, 7. travnja. I u Rijeku bi trebala stići 15. dana četvrtog mjeseca.
Zanimljivo, po brod je još koncem veljače otišla i čitava posada, barem dvadesetak ljudi. A 12. ožujka Jadrolinija se pohvalila preuzimanjem prinove: na Facebooku su se svi naši "Danci" dali uslikati uz kratku poruku kompanije: "Danas je službeno izvršena primopredaja broda ‘Dalmacija‘ u danskom Hirtshalsu. Naši pomorci s ponosom iščekuju trenutak kada će s ‘Dalmacijom‘ zaploviti put našeg Jadrana i dovesti brod kući."
Osnovne prilagodbe
Pa gdje je onda zapelo?! I što su svi toliko dugo radili u danskoj luci?!
Evo što su nam bili rekli na početku priče, baš nekako oko Valentinova:
"Jadrolinija privodi kraju potpisivanje Ugovora o najmu broda ‘Oslofjord‘ koji će ploviti na međunarodnoj liniji Dubrovnik – Bari. Najam se potpisuje na tri mjeseca uz mogućnost produljenja. Otvorena je opcija i kupnje broda, ukoliko se pokaže isplativim na navedenoj liniji. Brod dolazi u Hrvatsku krajem ovog mjeseca, nakon čega odlazi u brodogradilište na osnovne prilagodbe vizualnom identitetu ‘Jadrolinije‘, te potom i uključenje u putnički pomorski promet.
Riječ je svakako o brodu koji s ponosom očekujemo i koji će predstavljati značajno unaprjeđenje usluge, komfora i sadržaja koji nudimo našim putnicima, ali i ne manje bitno, jačanje pozicije ‘Jadrolinije‘ u međunarodnom dijelu poslovanja."
Da ne bude zabune, "Oslofjord" je sada već zaboravljeno ime broda kojemu na krmi već stoji ispisano "Dalmacija".
Nisu u Rijeci baš skloni svakom novinaru iznositi detalje o svojim poslovima, ali smo ih lijepo zamolili nekoliko puta i evo što su nam odgovorili uoči putovanja feribotas kući:
"Brod ‘Dalmacija‘ sprema se za polazak prema Hrvatskoj, ali zbog nevremena će krenuti u nedjelju (7. travnja, nap. a.). S ponosom brod možemo očekivati kroz desetak dana. Nakon minimalne prilagodbe u brodogradilištu, brod će se prema planu uključiti u putnički pomorski promet na međunarodnoj liniji Dubrovnik – Bari. Putnike na navedenoj liniji očekuje potpuno novi koncept dnevnih putovanja s čak 10 polazno-povratnih putovanja u srcu sezone. Dok je brod ‘Dalmacija‘ u najmu, plovit će pod danskom zastavom."
"Na nedjeljno jutro, ‘Dalmacija‘ je iz danskog Hirtshalsa krenula put Hrvatske. Želimo joj mirno more i vidimo se uskoro", poručili su iz Jadrolinije.
---
---
Ni slova o razlozima tako dugotrajnog boravka u Danskoj! Ni riječi o tome jesu li u pitanju kakvi radovi na brodu, popravci, preinake ili slično tomu! Nijedne rečenice o troškovima, mogućim tegobama ili eventualnim zastojima u rješavanju dokumentacije. Ništa...
Uglavnom, ispada da ih nismo trebali ništa ni pitati. Jer nam ništa posebno nisu ni rekli. Pa još dok smo zdvojno iščekivali što će nam javiti s Kvarnera o skandinavskoj dugosvirajućoj pruzi, internetski servisi koji prate kretanje brodova najavili su da bi "Dalmacija" trebala stići u Rijeku 15. travnja.
Veći kapaciteti
Pa će kratko u škver, spominjao se bio "Viktor Lenac", ne bi li na koncu sve bilo po planu, budući da je "Jadrolinija" još prije više od mjesec dana objavila plovidbeni red i prvo putovanje novonabavljenog feribota – 29. travnja. A to je već za dvadesetak dana.
Možete kupiti i kartu! Na primjer, premijerno putovanje iz Dubrovnika najavljeno je za ponedjeljak u 11 sati. Sedam i pol sati kasnije, odnosno u 18.30 trebali biste pristati u Bariju!
Iako su prekojadranska putovanja obično bila noćna, sada to neće biti slučaj. "Dalmacija", naime, odavno nema kabina. Počupane su prije točno deset godina, u vrijeme potpune obnove i preinake u finskom brodogradilištu. Kako su tada javljali mediji, navodno je 30 milijuna eura bilo uloženo u tu operaciju transformacije iz noćnog feribota u onaj za dnevna krstarenja.
Kako smo već pisali, prenoseći skandinavske portale, dvije palube s putničkim kabinama bile su pretvorene u javne prostore, što je učetverostručilo površinu za bescarinsku trgovinu (duty free shop) i kockarnicu, značajno povećavši i ugostiteljsku ponudu kafeterija i restorana.
Preinaka je znatno povećala i brodske prijevozne kapacitete: s 1350 na 1800 putnika i s 350 na 370 vozila. "Cruise Industry News" objavio je 2014. i da je brodu dodana jedna fiksna srednja paluba za automobile, čime je osiguran dodatni parkirališni prostor. Treća paluba proširena je u javni prostor nazvan "Fjord kave". Promijenjen je bio i izgled broda: povećana je površina brodskih prozora, a dimnjak je obložen aluminijem.
Hoće li se išta značajnije mijenjati sada – nemamo pojma, Jadrolinija o tome šuti, pa ćemo valjda ustanoviti metodom golog oka, kad se, naime, "Dalmacija" ukaže u našem!
Da ne zaboravimo kartu! Spomenuto putovanje u jednom smjeru za jednog palubnog putnika stoji 70 eura (40 plus 30 za taksu). Ukrcate li auto, to su još 94 eura (58 plus 36 za taksu). Večerica je 19! Ukupno – 183 eura. I već se smrkava dok uplovljavate u Bari, spremni za noćne izazove. Ili krevet.
A iz perspektive talijanskih gostiju: prvo putovanje iz Barija kreće 30. travnja u podne. Cijene i ostalo da ne ponavljamo. Svakako, cari amici Italiani u Dubrovnik stižu u 20 sati navečer i čitav dan je pred njima! Pardon, ipak je noć...
"Dalmacijo", mirno ti more, pozdrav posadi broda!
---
---
---
Osam paluba za zabavu
Brod je izgrađen 1993. godine u Švedskoj, opremljen je u Norveškoj, gdje je i u cijelosti obnovljen 2014. godine, a plovio je u floti norveškog brodara Fjordline, na liniji od Sandefjorda u Norveškoj do Strömstada u Švedskoj. S pruge je povučen jesenas, otkada je na vezu u danskoj luci Hirtshals.
Iz Jadrolinije su potvrdili najam broda na tri mjeseca, uz mogućnost produljenja, kao i uz najavu mogućnosti kupnje pokaže li se isplativim i održivim na barskoj liniji, ali bi mogao biti angažiran i na drugim nacionalnim i međunarodnim linijama, prema potrebama brodara.
Feribot je dug 134 i širok 24 metra, ima 17.850 bruto tona i dva pogonska stroja Wärtsilä-Sulzer, ukupne snage 11.520 kilovata, što mu omogućava brzinu od 17,5 čvorova (maksimalno 19).
Ima klasu Det Norske Veritasa (DNV) i dansku zastavu pripadnosti,
koju će zadržati i dok je u Jadrolinijinu najmu na Jadranu.
"Na osam paluba nalaze se brojni dodatni sadržaji za putnike poput restorana, kafića, igraonice za djecu i trgovine, ali i lijepo uređenih vanjskih paluba. Brod predstavlja značajno unapređenje usluge, komfora i sadržaja koje Jadrolinija pruža svojim putnicima", javila je nacionalna putnička kompanija medijima
u veljači.
---
---
Ro-ro od 18 milijuna eura
U sustavu javne nabave s početka veljače vidljivo je bilo da Jadrolinija traži ro-ro putnički brod "procijenjene vrijednosti od 18 milijuna eura". Navedena je bila i sva potrebna dokumentacija, poput upute za ponuditelje, kriterija odabira, kao i tražene "tehničke specifikacije za kupnju ro-ro putničkog broda".
---
---
Deset polazaka tjedno
Uključivanjem "Dalmacije" na liniji Dubrovnik – Bari putnike očekuje veliki broj polazaka s obje strane Jadrana, prema najavama, čak deset putovanja tjedno.
Od 24. lipnja do 21. srpnja te od 26. kolovoza do 15. rujna iz obje luke polazit će i nedjeljom, a u vrhuncu sezone godišnjih odmora u Italiji, između 22. srpnja i 25. kolovoza, iz Dubrovnika će polaziti ponedjeljkom, srijedom, petkom, subotom i nedjeljom, a iz Barija utorkom, četvrtkom, petkom, subotom i nedjeljom.
Feribot kupljen u Danskoj konačno stiže u Dalmaciju: evo kada će zaploviti iz Dubrovnika za Bari, kako je opremljen...
Piše Damir Tolj
9. travnja 2024. - 12:21
‘Oslofjord‘ je sada ‘Dalmacija‘, i uskoro bi trebao ploviti za Bari i natrag
Fjord Line
Dalmacija u danskome oku...
Za koji dan će, evo, i dva mjeseca da je Jadrolinija u Skandinaviji nabavila feribot koji će biti najveći u floti nacionalnog putničkog brodara, a za koju akviziciju ni tada nitko živ uzduž naše obale nije znao da se priprema!
Potvrdili su nam bili iz Rijeke – još u prvoj polovini veljače – da prinova stiže kući do kraja mjeseca (veljače) i da će je u domaćem brodogradilištu pripremiti kako bi već koncem travnja preuzela međunarodnu liniju između Dubrovnika i Barija.
Veljača je davno minula, baš kao i ožujak, a naša "Dalmacija" krenula je kući iz danske luke Hirtshals (gdje je bila privezana još od jesenas) tek u nedjelju, 7. travnja. I u Rijeku bi trebala stići 15. dana četvrtog mjeseca.