Kada se 9. srpnja 2013. godine u promet pustio Tunel "Sveti Ilija" kroz Biokovo, objekt vrijedan više od pola milijarde kuna, i ostvario san generacija diljem Imotske krajine, Siniša Hajdaš Dončić, tadašnji ministar prometa, u svom osebujnom stilu s upitom "a tko se bu vozil s tim tunelom“, samo je odmahnuo rukom na upite čelnika imotske lokalne samouprave. Oni su, naime, od ministra tražili smanjenje ili ukidanje tunelarine za domicilno stanovništvo.
A tunelarina nije tako mala. Dvadeset kuna u jednom smjeru za četiri kilometra puta. Turistima, koji dođu jednom godišnje i koriste ga za jedan izlet, i nije neki izdatak, ali za brojne Imoćane koji njime svaki dan prolaze, pogotovo za one koji rade na Makarskom primorju, to je velik trošak. I stanovnici Makarskog primorja plaćaju tunelarinu da bi ušli na obližnje čvorište autoceste u Zagvozdu. Nešto slično ne postoji nigdje u Hrvatskoj.
E, sada se dolazi do onoga što Imoćani najviše spominju. Promijenila se maćehinska Vlada, kako su je nazivali, i došla Vlada po njihovoj volji. Krenuli su prethodno predizborni skupovi i s njima obećanja. I svi odreda obećavali su ukidanje tunelarine za domicilno stanovništvo s obje strane Biokova, ili bar njezino smanjenje.
Do danas od toga ništa nije učinjeno. Oleg Butković, aktualni ministar prometa i infrastrukture, dok je još bio u Vladi Tihomira Oreškovića, prilikom jednog posjeta Imotskom, čvrsto je obećao hitno iznalaženje novog modela plaćanja. Pala Oreškovićeva Vlada, došla Plenkovićeva i opet ista obećanja. Jedini koji nešto može konkretno napraviti sada je aktualni županZlatko Ževrnja koji to pitanje stalno potencira kod odgovornih.
- Vjerujte, nisam prestao pozivati, razgovarati i tražiti od ministra da pronađemo najbolji modus naplate koji bi uvažavao sve naše primjedbe, još od otvaranja tunela. Ipak u dogovoru s ministrom Butkovićem neću još reći da smo konačno pronašli najbolji mogući modus, ali vjerujte da ću u dogledno vrijeme zajedno s ministrom upoznati javnost s rješenjem koje je prije svega uvažavanje argumenata lokalnog stanovništva s obje strane tunela - kazao nam je župan Ževrnja.
Približavaju se novi lokalni izbori i i od vladajućih bi bilo pošteno da se Imoćanima i Makaranima napokon servira to rješenje. A za njegovo donošenje argumenata ima koliko god hoćete. Prvi i najvažniji jest onaj o isplativosti tunela kroz Biokovo. I dok su stručnjaci predviđali da bi godišnji inkas od tunelarine bio idealan u visini između osam i deset milijuna kuna, "Sveti Ilija" je to sve demantirao. U samo 44 mjeseca od otvaranja tunela od tunelarine je uprihodovano 68 milijuna kuna bez PDV-a, a ono što je iznenadilo sve u HAC-u jest broj o prolazu četiri milijuna i sto tisuća vozila, a to je gotovo sto tisuća vozila mjesečno! "Tko se bu vozil s tim tunelom", rekao je tada vrli ministar Hajdaš Dončić.
I konačno evo i čiste logike. Tih osam do deset milijuna kuna godišnje, koliko je dostatno za servisiranje i uređenje tunela, plaće zaposlenih i režijske troškove, mogu se osigurati i smanjenjem tunelarine za domicilno stanovništvo.