StoryEditorOCM
Auto-motojako vrijedno

Rimac Kampus primio prve djelatnike, tu će se proizvoditi hiperautomobili, električni pogoni i baterijski sustavi

Piše Hina
17. listopada 2024. - 17:40

Nakon dovršetka prve faze izgradnje, prvi djelatnici Rimac Grupe stigli su u Rimac Kampus, proizvodnu halu vrijednu 120 milijuna eura na 75 tisuća kvadrata, gdje će se proizvoditi hiperautomobili, električni pogoni i baterijski sustavi.

Na Kampusu će se proizvoditi Rimac Nevera, prototipovi Bugatti Tourbillona, te napredni sustavi električnih pogona i baterijski sustavi za druge proizvođače automobila.   

image
Marko Todorov/Cropix

Prva faza izgradnje Kampusa stajala je 120 milijuna eura vlastitih sredstava, rekao je predsjednik Uprave Rimac Grupe Mate Rimac.

Završetak prve faze izgradnje znači da je dovršen proizvodni pogon, dok će se svi dodatni sadržaji uključujući i testnu stazu, graditi naknadno. Sam proizvodni pogon ima 75 tisuća metara kvadratnih i trenutno u njemu radi 400 ljudi,  a kasnije bi ih trebalo biti više od dvije tisuće. 

Ukupno planirana investicija u Kampus je 300 milijuna eura, s planiranih 2.500 zaposlenih, restoranima i vrtićima, kao što je najavljeno prije par godina.

image
Marko Todorov/Cropix

Velik dio novog Rimac Kampusa bit će posvećen projektu kojeg Rimac radi za BMW, što je prema njegovim riječima najveći serijski projekt Rimac Technologya. Proizvodit će baterijske sustave za buduće modele tog  njemačkog proizvođača. Ukupan trošak proizvodne linije za BMW bit će sto milijuna eura, dok će oprema za sve hale u proizvodnom pogonu Kampusa ukupno vrijediti više od 250 milijuna eura.

Planira se i širenje na obližnje područje Stupnika i Kalinovice, na oko milijun kvadrata zemljišta. 

Ugovoreni poslovi za 2,9 milijardi eura

- U Rimac Technilogyu trenutno imamo ugovorene poslove vrijedne 2,9 milijardi eura, a pregovara se za dodatne tri milijarde. Radimo s nekima od vodećih proizvođača automobila poput BMW-a, Porschea i Hyundaia, ukupno sa desetak proizvođača automobila - kazao je Rimac, dodavši da su njegove tvrtke sada ušle u fazu velikoserijske proizvodnje.

image
Marko Todorov/Cropix

Kaže i da tvrtke ima prodanih hiperautomobila u vrijednosti od dvije milijarde eura, čija proizvodnja već traje ili će uskoro započeti. 

Prvi čovjek grupe najavio je velik rast prihoda u idućim godinama, prvenstveno nakon početka posla s BMW-om. Proizvodnja za BMW kreće 2026. godine.

- Eksponencijalni rast prihoda kreće za dvije godine - rekao je Mate Rimac.

Nova Nevera s 2.107 konjskih snaga

Novinarima je predstavljena nova Nevera R, hiper sportski automobil  sa 2.107 konjskih snaga, osmišljen, kako je istaknuto, za uzbudljivu vožnju i svladavanje zavoja. Rečeno je da se radi o najsnažnijem autu na svijetu. Ukupno će se proizvesti 40 Nevera R (prvi su primjerci već prodani), dok je do sada proizvedeno 39 "običnih" Nevera, no nisu sve prodane.

image
Marko Todorov/Cropix

Rimac je naveo da Nevere nije lako prodati jer su električne, a i brend nije tako snažan kao Bugatti, no da se unatoč tome radi o uspješnom proizvodu koji je ostvario niz rekorda.

Isporuka Bugatti Tourbillona kreće 2026. godine, a veće je sada rasprodano svih 250 primjeraka. Radi se o prvom Bugatti modelu koji je u cijelosti razvijen u okviru nove kompanije pod upravljanjem Mate Rimca. 

image
Marko Todorov/Cropix

Rimac Grupa obuhvaća tvrtke Bugatti Rimac, Rimac Technology koji razvija i proizvodi sustave električnih pogona te Rimac Energy za baterijske sustave za automobile i baterijske sustave za pohranu energije. Grupa ima i manjinski udio u kompaniji Verne, koja razvija robotaksi. Mate Rimac je i dalje najveći vlasnik kompanije sa 23 posto udjela.

Grupa danas ima više od dvije tisuće zaposlenih iz 40-ak zemalja, od čega je više od tisuću inženjera. Lani je ostvarila 400 milijuna eura prihoda, a do sada je prikupila (Rimac i Verne) gotovo milijardu eura investicija. Posluje u četiri europske zemlje.

image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
image
Marko Todorov/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 23:53