Najjači i najskuplji
Naime, radi se o hibridnoj verziji supersportskog automobila čija je maksimalna izlazna snaga nevjerojatnih 1500 konjskih snaga. Tvrtka “Rimac automobili” izradila je kompletni hibridni sustav koji se sastoji od tri elektromotora snage 707 KS i okretnog momenta od 820 Nm. Elektromotori su na prednjoj i stražnjoj osovini, te na radilici benzinskog motora čija snaga je 1100 KS uz okretni moment od ravnih 1000 Nm.
– Ovaj posao sklopljen je i odrađen zahvaljujući mom prijateljstvu s vlasnikom “Koenigsegga” Christianom von Koenigseggom, tako da je protekla dva tjedna dio našeg tima radio na sklapanju Regere u Švedskoj, u potpunoj tajnosti, kako ni jedan detalj ne bi procurio u javnost - kazao nam je Mate Rimac prije svjetske promocije najsnažnijeg serijskog automobila današnjice.
– Uz elektromotore, kompletna je naša elektronika s baterijama kapaciteta 9,3 kWh koje daju preko 500 kW snage i oslobađaju prilikom kočenja 150 kW. Ovaj automobil težine 1420 kilograma u punoj brzini, koja nije limitirana, može prijeći isključivo na struju 35 kilometara.
Naravno, naša tvrtka s više od 100 zaposlenih širi poslove u ovom segmentu i u području električnih plovila, kao i električnih bicikala. Imamo još projekata oko novih automobila, ali iz poslovnih razloga ne smijemo ih otkrivati. Nedajbože da neka poslovna informacija izađe bez dopuštenja partnera, mogli bismo se pozdraviti s poslom koji radimo.
Inače, usporedbe radi, Koenigsegg Regera je vjerojatno, osim što je najveća zvijezda salona, i najskuplji primjerak, s cijenom od 1,9 milijuna američkih dolara. Da ga kupuje netko od hrvatskih državljana, cijena bi bila još i veća zbog naših posebnih poreza na luksuz, vjerojatno i viša od 2,5 milijuna dolara.
Ostale atrakcije
Uz rame ovom atraktivnom hibridu ide i limitirana serija McLarena 657LT u coupe verziji, a čija cijena se kreće oko milijun eura. Riječ je o svjetskoj premijeri modela sa 675 konjskih snaga koji do “stotke” ubrzava za 2,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 330 km/h.
Vrlo atraktivan je i novi Bentley Continental GT Convertibile čija cijena nije zanemariva, a puno se očekuje i od novog “Bentleyjeva” koncepta EXP 10 Speed.
Kod Mercedes-Benza najviše pažnje privukao je Maybach koji Nijemci više ne proizvode kao samostalnu marku. Naime, “Mercedes-Benz” je u S-klasu ubacio Maybach, ali kao dio vrlo bogate opreme i drugačijih dimenzija. Maybachova duža verzija ima čak 6,5 metara. Naravno, i cijena od par stotina tisuća eura neće biti zapreka našim tajkunima da ga uvrste u svoj vozni park.
Kompakti i limuzine
Ovogodišnji salon automobila na Ženevskom jezeru okupio je više od 10.000 novinara iz svih dijelova svijeta, što je i normalno jer se na neutralnom terenu u Švicarskoj žele pokazati svi imalo značajniji proizvođači automobila sa svojim najnovijim modelima koji tek trebaju ići u prodaju.
Ovog puta, za razliku od lanjskog pariškog salona gdje se prevladavali mali gradski automobili, dominirali su kompakti poznatiji kao Golf klasa, te limuzine srednje klase. Čini se da je tu najaktivnija bila “Volkswagenova” grupacija koja je izložila hibridnu verziju Passata, potom novu Škodu Superb, ali i Audi Q7, najveći SUV-a iz game proizvođača s logom četiri prstena.
Uz kompakte i limuzine koji idu u serijsku proizvodnju, bilo je dosta i konceptnih modela različitih segmenata, automobila s hibridnim pogonom, kao i električnih koji su postali neizbježan dio ovakvih manifestacija.
“Opel” je pokazao vrlo zanimljiv model, najmanji u gami, pod nazivom Karl, koji je dobio po imenu osnivača automobila s logom munje. Francuzi su imali uglavnom predstavljanje obnovljenih modela, a “Renault” je premijerno predstavio novi crossover Kadjar, koji je pandan “Nissanovu” Qashqaiju.
Kad smo kod “Nissana”, treba reći da su oni izložili konceptni Sway. U Ženevi su se ponovno pojavili Kinezi sa svojom markom Qoros i novim kompaktnim SUV-om Qoros 3 SUV.
Atraktivne hostese
Kao neizostavan dio folklora ovog najznačajnijeg i najutjecajnijeg salona automobila u Europi bile su kao i uvijek atraktivne hostese. Naravno, najzgodnije su bile uz najatraktivnije modele poput Lamborghinija, McLarena, Ferrarija, Porschea...
Ovogodišnji ženevski salon za posjetitelje vrata otvara 5. ožujka i potrajat će do 15. ovog mjeseca, a očekuje se da će ga posjetiti oko 700.000 ljudi.
Auto godine: VW Passat Pred početak ženevskog autosalona tradicionalno se proglašava europski automobil godine. Ovaj put titulu je osvojio “Volkswagenov” Passat koji je dobio najviše bodova (340) od 58 članova novinarskog žirija iz 22 zemlje. Drugi je Citroen C4 Cactus (248), treći Mercedes-Benz C-klasa (221), četvrti Ford Mondeo (203), peti Nissan Qashqai (160), šesti BMW serije 2 Activ Tourer (154) i posljedni Renauklt Twingo sa 124 glasa. |