StoryEditorOCM
ArhivaUSKORO U PRODAJI

PREDSTAVLJAMO Seat Leon Cupra - lav uzavrele južnjačke krvi

Piše PSD.
21. siječnja 2014. - 12:23
Najsnažniji serijski automobil marke Seat je novi Leon Cupra s maksimalnih 280 konjskih snaga, a odmah iza njega je nešto slabija verzija koja ima samo 265 KS. Dakle, u pogledu snage motora to su dvije verzije 2.0-litrenog TSI turbobenzinca kojima je zajednički okretni moment od 350 Nm.

Prodaja počinje u ožujku, a u ponudi će odmah biti dvije karoserijske verzije s tri (Sport Coupe) i pet vrata uz koje će ići obje inačice motora.

Prva generacija Cupre na tržište je stigla 1996. godine s novom Ibizom, a od tada su se modeli Cupra razvili u Seatove ikone.

Cupra prvi put dolazi kao Leon s trojim vratima, čime se samo još više pojačava njezin sinonim za snagu, performanse i dinamiku.

Vrhunski model Leon Cupre s 280 KS može biti uparen s opcijskim DSG mjenjačem s dvije spojke i tada mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba samo 5,7 sekundi, a s ručnim mjenjačem tek 5,8 sekundi.

Slabija izvedba Cupre tek je neznatno sporija te do stotke sprinta za 5,9 sekundi s ručnim mjenjačem, te 5,8 sekundi s DSG mjenjačem. Maksimalna brzina ograničena je na 250 km/h.

Prosječna potrošnja goriva za obje varijante snage iznosi 6,4 l/100 km s DSG-om, te 6,6 l/100 km s ručnim mjenjačem, što predstavlja emisiju CO2 od samo 149, odnosno 154 g/km. U usporedbi s prethodnikom to je smanjenje emisije ispušnih plinova od 41 g/km.

Lakši 55 kilograma

Unatoč znatnom povećanju opreme, nova generacija lakša je 55 kilograma u odnosu na prethodnika. Uz adaptivnu regulaciju voznog postroja (DCC), blokadu diferencijala prednje osovine i progresivno upravljanje, koji dolaze kao standardni dio opreme, novi Leon Cupra postiže značajno bolje rezultate.

Nova blokada diferencijala prednje osovine znatno poboljšava vuču i upravljanje Leon Cuprom s prednjim pogonom. Sustav koristi višelamelni paket koji se navodi hidraulički, a kontrolira elektronički. Blokada diferencijala integrirana je u sve sustave upravljanja poput ESP-a i EDS-a.

ESP sustav rukovanja dodatno je razvijen za Cupru te omogućava izražen sportski stil vožnje uz potpuno zadržavanje sigurnosnih funkcija. Karakteristike novog Leona Cupra mogu se prilagoditi u velikom rasponu kako bi odgovarale individualnim karakteristikama vozača.

Osim modusa Comfort i Sport, treći modus Cupra konstruiran je tako da je vrlo osjetljiv na povratnu reakciju papučice gasa, dok DSG radi u sportskome modu prebacivanja stupnjeva prijenosa.

Sportska unutrašnjost

U unutrašnjosti naglasak je stavljen na sportsko kolo upravljača jedinstvenog dizajna dopunjeno tipkama za promjenu stupnjeva prijenosa za opcijski DSG mjenjač. Za iznimno dobro bočno držanje tijela postoje opcijska sportska sjedala.

Papučice i ulazni pragovi su aluminijski. Cupra 280 vizualno se razlikuje po jedinstvenim 19-colnim kotačima u boji Titaniuma, aerodinamičnom paketu sa spojlerom na stražnjem rubu krova, slovima “Cupra” na kočnim čeljustima i crnim kućištima vanjskih bočnih retrovizora.
Snažan dizajn

Snažan dizajn Cupre jedna je od glavnih odlika ovog Leona. Novi prednji kraj s velikim otvorima za usis zraka i potpunim prednjim LED svjetlima ostavlja dojam snage. Stražnji kraj s efektom difuzora i dvjema ovalnim ispušnim cijevima pojačavaju sportski dojam.

Aluminijski naplatci su ekskluzivni za Cupru, dok crvene kočne čeljusti, te zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo naglašavaju njegovu individualnost.

zdravko juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 05:12