StoryEditorOCM
Arhivažderač asfalta

Predstavljamo Peugeot 308 R Hybrid: savršena elegancija i sportski duh

Piše PSD.
22. travnja 2015. - 12:11
Peugeot intenzivno radi na sportskim performansama 308-ice, pa je nakon GT modela snage 180 i 205 KS pokazao konceptnu inačicu ovoga kompakta – R HYbrid čiji pogonski sklop raspolaže s čak 500 konjskih snaga.

Postavljen na poznatoj EMP2 platformi, novi pogonski sklop, benzinski plug-in hibrid s pogonom na sve kotače, pomiče sve granice sportskog duha unutar segmenta.

Pogonski sklop sastavljen je od tri izvora snage koji mogu neovisno jedan o drugom pokretati konceptnu 308-icu R HYbrid, a riječ je o 4-cilindarskom 1.6-litrenom THP benzincu snage 270 KS (najveća specifična snaga u svijetu za taj obujam), te dva elektromotora snage po 115 KS, od kojih se jedan nalazi na stražnjoj osovini, dok je drugi uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Kako bi se zajamčile besprijekorne dinamične osobine, mase su preraspoređene i maksimalno spuštene. Litij-ionska baterija snage 3 kWh nalazi se ispod stražnjih sjedala umjesto spremnika benzina. Spremnik benzina obujma 50 litara sada je ugrađen u prtljažnik iznad elektromotora straga.



S 500 KS i pogonom na sve kotače, konceptni 308 R HYbrid dostiže elektronički ograničenu brzinu od 250 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h ostvaruje u samo četiri sekunde.

Usprkos tome, emisija CO2 iznosi samo 70 g/km. Savršenom ravnotežom, sa 60 posto mase raspoređene sprijeda i 40 posto straga, 308-ica R HYbrid odlikuje se žestokim temperamentom s nevjerojatnim omjerom mase i snage od samo 3,1 kg/KS.

Zahvaljujući komandama na središnjoj konzoli, dostupna su četiri načina vožnje: Hot Lap, Track, Road i ZEV. Hot Lap iskorištava potencijal sva tri izvora snage te istiskuje 500 KS i 730 Nm okretnog momenta, te se pretvara u svojevrsnog žderača asfalta.

U Track modu uz pomoć benzinca i stražnjeg elektromotora 308-ica R HYbrid razvija 400 KS i 530 Nm okretnog momenta, dok je Road posebno namijenjen vožnji na cesti. Pritom istiskuje 300 KS uz 400 Nm okretnog momenta, te, što je najvažnije, u tim trenucima se ne uključuje sprijeda smješteni elektromotor.



ZEV mod je čisto električni pogon gdje 308-ica koristi stražnji elektromotor, dok se prednji uključuje ovisno o pritisku papučice gasa.

Savršeno prepoznatljiva elegancija i sportski duh modela 308 preuzimaju stilska obilježja razvijena na konceptnom automobilu Quartz.

Priljubljen uz podlogu zahvaljujući gumama dimenzija 235/35 R19 i tragu kotača proširenom za 80 mm, Peugeot 308 R HYbrid proždire cestu svojim impresivnim prednjim krajem koji krase pokrov motora s istaknutim otvorima za zrak.

Zahvaljujući svojoj inovativnoj konstrukciji, i-Cockpit vozaču omogućuje da bezbrižno upravlja snagom od 500 KS koju razvija pogonski sklop. Kompaktan upravljač presvučen perforiranom kožom i ukrašen logotipom 308 R HYbrid, vozaču je nadohvat ruke radi preciznog i dobro ugođenog položaja u zavojima.



Smještene u neposrednoj blizini, tipke na upravljaču omogućuju mu da vršcima prstiju upravlja mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Na instrumentnoj ploči u visini očiju dostupne su sve informacije, bez da se skreće pogled s ceste. Naposljetku, dvije tipke raspoređene na središnjoj konzoli omogućuju nadziranje mehaničke komponente. Prvom se budi snažan pogonski sklop, a druga omogućuje pristup četirima načinima vožnje.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2024 01:37