StoryEditorOCM
Arhivasportski imidž

Na rubu sirovih strasti: predstavljamo Seat Leon ST Cupra

Piše PSD.
13. siječnja 2015. - 10:35
Seat Leon, koji mnogi smatraju španjolskim Golfom, prvi put je nakon verzija s troja i petera vrata dobio i karavan (ST) u Cupra izdanju što podrazumijeva sportski imidž i najsnažnije motore, gotovo na rubu sirovih strasti.

Seat Leon ST Cupra kombinira vrhunske performanse na jedinstven način sa stilom i potrebama. Atraktivan dizajn, odabir pojedinačnih paketa opreme i izvrsne kvalitete vrlo su bitni atributi za ovaj sportski nastrojen karavan koji može bez problema, s obzirom na prtljažnik, čiji obujam varira od osnovnih 587 do 1470 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima, poslužiti i u obiteljske svrhe.

Zahvaljujući svestranosti Leon ST Cupra je savršen sportski automobil za sve aspekte života.

Karavanska top verzija Seat Leona Cupre ubrzava za nevjerojatnih 6,0 sekundi od 0 do 100 km/h u kombinaciji 2.0-litrenog TSI benzinca i automatskog DSG mjenjača.

Novi Leon ST Cupra dolazi sa 2.0-litrenim benzincem s dvostrukim izravnim ubrizgavanjem goriva s dvije izlazne snage od 265 i 280 konjskih snaga u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, odnosno automatskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom, te istim brojem stupnjeva prijenosa.



Perjanica ponude je 2.0-litreni TSI uparen s DSG mjenjačem koji uz 280 KS raspolaže i okretnim momentom od 350 Nm u rasponu između 1700 i 5600 „điri“, te postiže elektronski kontroliranu maksimalnu brzinu od 250 km/h. S ručnim mjenjačem snažniji agregat „sprinta“ do „stotke“ sa 6,1 sekundu.

Slabiji agregat, koji ima 265 KS, uz isti okretni moment, dakle 350 Nm, samo je djelić sekunde sporiji, te s DSG mjenjačem ubrzava sa 6,1 sekundu, a s ručnim za 6,2 sekunde. P

ri tom je prosječna potrošnja za oba motora 6,6 l/100 km s ručnim, odnosno 6,7 l/100 km s DSG mjenjačem što je ekvivalent emisiji CO2 od 154, odnosno 157 g/km. Kao svaki sportski agregat 2.0-litreni TSI motor reagira izvanredno brzo na svaki pritisak papučice gasa pri čemu oduševljava zvukom.

Verzija sa 280 KS razlikuje se od standardne sa 265 konjskih snaga po 19-colnim kotačima (umjesto 18-colnih), snažnijim prednjim kočničkim čeljustima, te ukrasnim lajsnama.



Ovjes s promjenjivom tvrdoćom amortizera (DCC), blokadom diferencijala prednje osovine i progresivnim servo upravljačem standardni su dio opreme Leona ST Cupra, kao i Seat Drive Profile koji omogućava vozaču prilagodbu vožnje u četiri razine: Comfort, Sport, Individual i Cupra. ESP sustav dodatno je razvijen, posebno za Leon ST Cupru, koji omogućava sportski stil vožnje na rubu rizika, ali sa zadržavanjem sigurnosne funkcionalnosti.

Za iznimno dinamičnu vožnju, primjerice na stazi, ESP se može isključiti u dvije faze. U prvoj je riječ o djelomičnom isključivanju čime se deaktivira kontrola proklizavanja i ESP stavlja u sportski mod, dok se u drugoj ESP u potpunosti isključuje.

Izgledom sportski karavan odskače od konkurencije zahvaljujući tome što nije derivat peterovratne verzije, dok dizajn krase vrlo profinjene i dinamične linije karoserije. Standardni dio opreme su full LED prednja svjetla, kao i stražnja u istoj tehnologiji.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 06:19