StoryEditorOCM
ArhivaNOVA ZVIJEZDA

Masažna sjedala, revolucionarna svjetla: Opel Astra udara na premium klasu

Piše PSD.
24. studenog 2015. - 13:36

Lakša, štedljivija i agilnija, a istodobno udobnija, to je peta generacija Opel Astre koja zadovoljava sve te zahtjeve zahvaljujući uspješnom programu “mršavljenja” kojemu je bila podvrgnuta.

Nova Astra razvijena je od nule, pri čemu je u odnosu na prethodnika izgubila između 120 i 200 kilograma, ovisno o paketu opreme i motorima. Nova se Astra temelji na posve novoj laganoj arhitekturi vozila, pogone je isključivo motori najnovije generacije, te omogućuje moderne mogućnosti povezivanja integracijom pametnih telefona.

U novoj su Astri prvi put u jednom kompaktnom vozilu ugrađena revolucionarna prilagodljiva svjetla IntelliLux LED s matricom.

Peta generacija Astre dimenzijama je manja od prethodnog modela, ali zato joj je znatno povećana prostranost i udobnost. Njezina ukupna dužina iznosi 437 centimetara, što je čini gotovo 5 cm kraćom od prethodne. Visoka je 146 cm, pa je i 2,6 cm niža.

Međuosovinski je razmak smanjen za 2 centimetra, ali je prostor u kabini veći. U kombinaciji s novodizajniranim sjedalima, putnici straga mogu uživati u dodatnih 35 milimetara prostora za noge. Dimenzije utječu na aerodinamiku i učinkovitost, pa tako nova Astra ima koeficijent otpora zraka 0,285.

Dojam 'lebdećeg krova'

Petu generaciju Astre krasi elegantan, sportski dizajn uz kompaktne dimenzije, dok je prednji dio dinamičniji zahvaljujući novodizajniranoj dvodijelnoj rešetci i prepoznatljivim prednjim svjetlima. Najznačajniji element dizajna je “revolucionarni” C-nosač koji stvara dojam lebdećeg krova.

Istodobno, unutrašnjost je izrađena s premium materijalima i nije prenatrpana, nego je jednostavno strukturirana s kokpitom u kojem dominira dodirni zaslon najveće dijagonale 8 inča na središnjoj konzoli s ograničenim brojem gumba i prekidača.

Ispod prednjeg poklopca Astre najnovije generacije nalaze se motori iz potpuno obnovljene ponude. Snaga tih motora kreće se od 95 KS do 200 KS, pri čemu svi dizelski i benzinski agregati zapremnine do 1.6 litara imaju najveću učinkovitost.

Ponudu dizelskih motora sa širokim rasponom izlazne snage od 95 KS nadalje pokriva model 1.6 CDTI, dok je 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo sa 105 KS osnova za benzinske motore. Nova Astra s posve aluminijskim 1.4-litrenim atmosferskim benzinskim motorom sa 100 KS dostupna je po vrlo pristupačnoj početnoj cijeni od 122.900 kuna.

S novom su Astrom dostupne tri vrste mjenjača: 5-stupanjsk i 6-stupanjski ručni mjenjač, automatizirani ručni mjenjač Easytronic i 6-stupanjski automatski mjenjač.

Multimedijski sustav

Premijerno su s Astrom predstavljene dvije verzije nove generacije informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink. Prvi put IntelliLink donosi svijet pametnih telefona u automobil preko platformi Apple CarPlay i Android Auto.

Međutim, tu su i dodatni pomoćni sustavi, poput upozorenja na objekte u mrtvom kutu, napredna pomoć pri parkiranju, stražnja kamera i značajke kao što su grijani upravljač i otvaranje i pokretanje bez ključa, koji povećavaju sigurnost i udobnost.

U novu Opelovu zvijezdu kompaktne klase ugrađena su i nova ergonomska sjedala, koja je testirao i certificirao AGR (kampanja za zdrava leđa). Prvi put ta sjedala donose kombinaciju masaže i pamćenja položaja s ventilacijom i prilagodbom bočnih dijelova naslona. Opcionalno su dostupna i dva grijana vanjska stražnja sjedala.

Nova Opel Astra, koja je na našem tržištu već u prodaji, starta s početnom cijenom od 123.000 kuna, a osnovni model s benzincem od 100 KS izuzetno je dobro opremljen, što podrazumijeva šest zračnih jastuka, ESP, klima-uređaj, LED pozicijska svjetla i druge elemente.

ZDRAVKO JURIČKO

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 22:52