StoryEditorOCM
Arhivaredizajn

Lav na fen-frizuri: vozili smo novi Peugeot 208

Piše PSD.
9. lipnja 2015. - 15:32
Obnovljena verzija Peugeotova bestselera, modela 208, predstavljena je u Štajerskoj, pri čemu u redizajnu dominiraju novi motori, čitav niz efektnih boja od kojih su neke vrlo moderne “mat”, uz manje promjene estetike vanjštine i unutrašnjosti.

K tome, dobio je i opciju s klasičnim šeststupanjskim automatskim mjenjačem pa može pozitivno odgovoriti i na pitanja najprobirljivijih kupaca.

Kad se spominje ponuda motora, istodobno treba naglasiti njihov veliki raspon, ali i štedljivost. Posebno je zanimljiv 1.6-litreni dizelaš iz kojeg se isporučuje vrlo različita snaga. Naziv tog motora je 1.6 BlueHDi, a ima tri razine snage: 75, 100 i 120 KS.

Dva manja dolaze s petstupanjskim mjenjačem, dok najsnažniji ima još stupanj više. Najmanje snažni dizelaš, onaj sa 75 KS, ima i sustav start & stop, a zahvaljujući čitavom nizu naprednih tehnoloških rješenja prosječna potrošnja mu ide u red rekordno niskih – samo tri litre na 100 kilometara.

Benzinci startaju s 1.0-litrenim PureTechom snage 68 KS, a u tom je slučaju riječ o atmosferskom motoru s tri cilindra.

Jednaki broj cilindara ima i 1.2-litreni PureTech, a njegova je snaga 82 atmosferska “konja”, odnosno 110 u verziji s turbinom. Najsnažniji je četverocilindarski 1.6-litreni THP koji donosi sportskih 165, odnosno 208 KS.



Dimenzije se nisu mijenjale, 208 je ostao zategnut i spreman za borbu. Dužina mu je 3965 mm, širina 1739, visina 1460 te međuosovinski razmak 2538 mm.

Ni težinom ne pretjeruje – u zoni je između 1,1 i 1,2 tone, tako da se uistinu može reći kako je iznimno spretan i okretan. Mana mu je nešto manji prtljažnik, 285 litara, no to je uvijek tako kad su automobili kraći od četiri metra.

Dinamičnih 110 ‘konja’

Štajersku smo prokrstarili sa 110 benzinskih konjskih snaga, što se pokazalo vrlo dinamičnim. Istina, na nižim okretajima snažnije se čuje zvuk motora karakterističan za tri cilindra, no kad se sve zajedno podigne u više sfere, negativni se zvuk gubi.

Verzija s jednim parom vrata je vrlo kompaktna, sportskog izgleda, a jednaki su takvi bili i dojmovi s vožnje koja se pretežito kretala cestama preko zavojitih brežuljaka. Ono što također oduševljava jest stabilitet automobila kojeg ne mogu iz putanje izbaciti ni nagli pokreti, ni hirovitost vozača.

Prosječna potrošnja koju smo zabilježili s tim benzincem optimalne snage za tijelo 208-ice bila je 5,6 litara, što je više od najavljenog prosjeka od 4,5 litara, dok je emisija CO2 103 g/km. Ubrzanje mu je ispod 10 sekundi, opremljen je bio i sustavom start & stop, tako da mu je jedina mana najavljena visoka cijena.

Peugeot 208 se u Hrvatskoj očekuje za nekoliko dana, kad će detaljnije biti poznate i njegove cijene. U baznim opcijama one će biti vrlo prihvatljive, no kako se budu razvijali snaga i opremljenost, Peugeotov mališan dotaknut će poprilično visoke iznose. Lijep, tehnološki napredan i zavidne kvalitete, već će se nekako izboriti za naklonost kupaca...

Zdravko Juričko

Sve popularnija mat boja

Peugeot je prvi proizvođač automobila koji je u svoju poonudu uvrstio i sve popularnije mat boje. Kako je istaknuto na press-konferenciji, te su boje otpornije na vanjske utjecaje, na manja oštećenja, a na njima nikakve tragove ne ostavljaju ni četke autopraonica. Uz mat boje, 208 dolazi i u zanimljivim kombinacijam boja.

Primjerice, “lime yelow pack” je kombinacija sa žutom bojom koja se pojavljuje na detaljima automobila te time stvara vrlo dopadljiv efekt.
Rekordno niska potrošnja

Peugeot 208 s dizelskim motorom snage 75 KS, čija je službena prosječna potrošnja 3,0 l/100 km, a emisija CO2 79 g/km, u idealnim je uvjetima postigao zanimljivi rekord. Prosječnu je potrošnju spustio na samo dvije litre na 100 kilometara, a autonomija mu se popela na nevjerojatnih 2100 kilometara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2024 01:30