Overlay
‘Pokreni nešto svoje‘

Uz potpore ‘Philip Morris Zagreba‘ i ACT Grupe u ‘Samonikli‘ cvjeta cvijeće!

Piše Vlado Ozretić/Sponzorirani sadržaj
Foto Boris Kovacev/Cropix
18. srpnja 2022. - 12:39

U vrijeme financijskih nesigurnosti, svaka je pomoć itekako dobrodošla. A program „Pokreni nešto svoje“, koji su pokrenuli "Philip Morris" Zagreb i ACT Grupa, potporna organizacija za razvoj društvenog poduzetništva, upravo je ono što je potrebno za one koji žele biti sami svoji gazde, pokrenuti svoje poslovanje za koje smatraju da će biti od koristi zajednici. Program je zaživio 2016. godine i ove godine među dobitnicima potpora našla se i "Samonikla" - održiva cvjećarnica, čija se ponuda temelji na dostupnom sezonskom i lokalnom cvijeću. U radu se pridržavaju ekoloških principa, koristeći samo prirodne materijale i maksimalno smanjuju količinu otpada koji nastaje u cvjećarstvu. Same uzgajaju i beru te kupuju od lokalnih proizvođača. Njihove kreacije izrađene su od najboljeg izbora mikrosezonskog materijala koji je u nekom trenutku dostupan i koji je u skladu s prirodom.

Ovom podrškom uložit će u vlastitu ekološku proizvodnju, biljni materijal za sadnju te za razvoj digitalnog poslovanja kako bi još lakše komunicirali vrijednosti iza kojih stoje.

- Kao mlade poduzetnice pratimo natječaje jer nam je svaki oblik potpore značajan. “Pokreni nešto svoje” djelovao je kao natječaj iskrojen baš po našoj mjeri. Iako je obično financijska pomoć uvijek nekako primarni motiv, u ovom slučaju mentorstvo koje dolazi u paketu za nas je još veći dobitak - kazala je Maja Subotić Šušak, dodajući kako su se za prijavu za natječaj "potrudile i uložile vrijeme da prezentiramo što jasnije našu viziju u koju iskreno vjerujemo. Sreća nakon rezultata je bila neizmjerna. Nadale smo se i vjerovale da imamo šanse dobiti poticaje".

image
Boris Kovacev/Cropix

Maja i njezina poslovna partnerica Katarina Zlatec iskustvo rada stekle su radeći prvo za druge, a potom u vlastitim obrtima.

- Svaki dosadašnji posao i poslodavac razlog je da danas postoji "Samonikla". Naše iskustvo rada u inozemstvu i Hrvatskoj, na raznim pozicijama, donio nam je lepezu vještina i znanja kojima danas raspolažemo. Zadnjih nekoliko godina postoji opća pozitivna klima na području ekologije i održivosti. Takva klima pogodovala je našem proboju na tržište i plasmanu usluga koje nudimo. Cvjećarska industrija, upravo ona koja mora slaviti prirodu, često podliježe jeftinijim, masovnim i invazivnim metodama koje se sudaraju sa samom prirodom. Pogled na cvjećarstvo u svijetu se mijenja. Mnogo je primjera cvjećarki i cvjećara u inozemstvu koji “prakticiraju” održivost i nesebično dijele svoje znanje kako bi se dogodile promjene u industriji koja je ogroman zagađivač. Pratimo rad struke iz cijelog svijeta, s nekima smo i u kontaktu, a neprestano otkrivamo nove. Znatiželja i potreba za stvaranjem najveći su pokretač. Ako moramo izdvojiti nekog tko nam je bio inspiracija, to bi bila Erin Benzakein i njezina farma "Floret" u Skagit Valley, u okolici Washingtona. Erin je krenula s uzgojem cvijeća iz obiteljskog povrtnjaka, a trenutno je jedna od vodećih akterica održivog i ekološkog cvjećarstva u svijetu. Njezina knjiga “Cut Flower Garden” je biblija za cvjećare i proizvođače ekološki uzgojenog cvijeća.

Kako ste se našle u poduzetničkim vodama? Je li postojalo vrijeme preispitivanja vaše odluke da se bavite poduzetništvom?

- Iako smo završile isti fakulteti, poznavale smo se iz viđenja, a zajedničke interese otkrile smo tek zahvaljujući društvenoj mreži, Instagramu. Nekako smo, svaka za sebe, u otprilike isto vrijeme, došle do želje za promjenom profesije. Studij (Studij dizajna, Arhitektonski fakultet) koji smo završile i posao kojim smo se tada bavile do pokretanja "Samonikle" uvelike nam je pomogao da se nosimo s izazovima koje donosi tržište. Kao dizajnerice stalno smo bile u kontaktu s marketingom, projekt menadžmentom, baratamo oblikovanjem sadržaja i fotografijom, što je ključno za društvene mreže i promociju. Održivo cvjećarstvo i floriste pratile smo godinama iz hobija i ljubavi prema prirodi, a bilje smo uzgajale u vrtovima i teglicama gdje god smo stigle. Želja da svoju kreativnost izražavamo kroz bilje postajala je s vremenom sve jača. Bio je potreban jedan izlazak i tada smo shvatile da dijelimo istu strast, dalje smo slijedile hrabrost i vjeru u sebe da pokrenemo zajedničko poslovanje.

image
Boris Kovacev/Cropix

Zbog čega ste se odlučile za održivo poduzetništvo?

- Obje dolazimo iz obitelji koje su nam usadile ekološku svijest i ljubav prema prirodi koju smo nadograđivale kroz samostalno obrazovanje. Nama "održivo poduzetništvo" nije bila stvar odabira, već je prirodno došlo samo od sebe. Kao što nam je svakoj pojedinačno važan naš osobni, svakodnevni utjecaj na okolinu i zajednicu, tako te iste vrijednosti primjenjujemo i na naše poslovanje. Smatramo da u današnje vrijeme "održivost" nije izbor, nego nužnost.

Koji su najveći izazovi s kojima ste se dosad susrele?

- Svakodnevnih izazova je puno. Kako bismo započele poslovanje, bilo je potrebno da same pokrivamo sve, a to znači da se bavimo i administracijom, organizacijom, komunikacijom, dizajnom, fotografijom, contentom, uzgojem... Ponekad se osjećamo kao superheroji koji su u isto vrijeme na više mjesta. Veselimo se proširenju tima i novim energijama koje će pomoći da se kvalitetnije fokusiramo na određene segmente poslovanja.

Na koji ste trenutak u vašoj poduzetničkoj karijeri najviše ponosne?

- Hrabrost u pokretanju novog poslovanja, to je bila prva i najvažnija stepenica ispunjena golemim entuzijazmom i vjerom. Vrijeme pokretanja projekta dogodilo se usred pandemije, što se zapravo pokazalo odličnom odlukom jer smo mogle pratiti vlastiti rast i potražnju tržišta.

Koji biste proizvod željele istaknuti?

- Naša najveća vrijednost je pristup radu koji se reflektira u svakom proizvodu, odnosno usluzi koju nudimo. "Samonikla" je održiva cvjećarnica, čija se ponuda temelji na dostupnom mikrosezonskom, lokalnom cvijeću uz korištenje isključivo prirodnih materijala (bez dodatnih dekoracija, korištenja cvjećarske spužve, ukrasnog premaznog papira, plastike, bojanog cvijeća, kemikalija…). Aranžmani su inspirirani prirodom i taj stil njegujemo bilo da se radi o buketu ili uređenju prostora.

image
Boris Kovacev/Cropix

Kakav je feedback vaših klijenata?

- Specifičnost je našeg poslovanja da se aranžmani naručuju unaprijed iz razloga jer se bilje bere i nabavlja namjenski, bez zaliha koja stoje i propadaju. Sve što iziđe iz "Samonikle" je unikatni rad stvoren iz trenutka inspiracije i potrebe klijenta unutar sezone. Komadni odabir bilja nije moguć, a aranžmani se slažu prema našem odabiru i ovisno o mikrosezoni koja varira iz tjedna u tjedan. Najbolji feedback je da imamo stvorenu bazu stalnih klijenata, čije povjerenje se trudimo ne iznevjeriti. Ljudi cijene, prepoznaju i vole naš pristup, način rada i stvari za koje se zalažemo.

U što planirate uložiti dobivene poticaje, odnosno, navedite neke detalje o vlastitoj ekološkoj proizvodnji?

- Naša trenutačna proizvodnja cvijeća je skromna, a ulaganjima je želimo povećati. Vrt nam služi kao svojevrstan laboratorij gdje testiramo uzgoj u smislu ekološke proizvodnje te uzgajamo biljke i cvijeće koje nam nije dostupno kod lokalnih uzgajivača. Neko cvijeće jednostavno nije pogodno ili isplativo za veći uzgoj ili ne podnosi najbolje transport, a nama svaka nešto drugačija stapka ili cvijet puno znače. Prolazak kroz cijeli proces, od uzgoja do samog aranžiranja, omogućava nam i dodatno znanje i veću kreativnost u našem radu. Uzgojiti biljku ispočetka, brinuti se o njoj, opažati kako se ponaša u raznim uvjetima i kakva je u kombinaciji s drugim biljkama u našim cvjetnim gredicama ili u prirodi nedvojbeno je inspiracija samo po sebi. Novac koji smo dobile uložit ćemo u naš vrt, u nabavu sadnog materijala i vlastitu edukaciju. To će nam omogućiti da naša ponuda bude još raznovrsnija i posebnija, ali i da kroz vlastito iskustvo budemo u mogućnosti potaknuti druge na ekološki uzgoj što raznovrsnijeg bilja.

Kakvi su planovi za budućnost mimo ovih poticaja?

Primarno nam je dalje razvijati naše usluge i proširiti poslovanje u smislu zapošljavanja novih ljudi. Važna nam je i edukacija o održivom cvjećarstvu, kako nas samih, naših klijenata, tako i proizvođača rezanog cvijeća u Hrvatskoj. Želja nam je imati veći prostor koji bi služio kao neka vrsta malog huba u kojem bi se održavale radionice i predavanja.

Članak je nastao u suradnji s tvrtkom 'Philip Morris Zagreb'

02. svibanj 2024 04:35