Koliko god neki od nas bili orijentirani na posao, obveze, druženja i putovanja, ono što nas vraća u balans, mjesto gdje se osjećamo sigurnima i opuštenima definitivno je životni prostor. Tamo gdje dođemo nakon cijeloga dana, umorni i sretni jer smo napokon - kući.
Vrijeme pandemije samo je dodatno potaknulo želju da taj svoj prostor dotjeramo, učinimo od njega oazu koja izgledom reflektira ono što osjećamo. Pogotovo što smo u vrijeme kućnih izolacija provodili i viška vremena na društvenim mrežama pronalazeći inspiraciju za uređenje doma.
Malo o inspiraciji, više o trendovima i idejama pričali smo s Danielom Pericom Kulović iz Budaka, magistrom ekonomije koja je po zanimanju dizajnerica interijera. Daniela je ime iza profila DP interijeri, a otkrila nam je i kako je krenula u ovaj biznis.
- Prije nekoliko godina suprug i ja smo krenuli s uređenjem vlastite kuće. U tom procesu sam zapravo shvatila koliko me to veseli... Onda sam spontano počela pomagati obitelji i prijateljima da urede ili pak samo osvježe svoje vlastite domove i s vremenom je to preraslo u nešto veće.
Kako biste ukratko opisali svoje dosadašnje iskustvo s dizajnom?
- Krenula sam s profesionalnim radom, odnosno s radom s klijentima prije manje od dvije godine. Prošla sam potrebne edukacije, opremila se potrebnim računalnim programima, pratila trendove u dizajnu interijera, skupljala ideje i osluškivala tržište. Mislim da dizajn interijera nije samo puko slaganje elemenata kao što su stil uređenja, kombinacije, komadi namještaja, već svaki dizajner mora imati neki svoj touch, svoju prepoznatljivost.
Uglavnom radite na području Dalmacije?
- Iza nas je mnoštvo projekata uređenja privatnih i poslovnih prostora uglavnom na području Zadarske, Šibensko-kninske i Splitsko-dalmatinske županije, na otocima srednjeg i južnog Jadrana, ali popriličan broj projekata smo odradili i u Zagrebu te u Istri. Uređivali smo urede, restorane, pizzerije, apartmane, hotele i wellness oaze, a također smo dizajnirali interijere koji su još bili u projektnoj fazi, ali i osvježavali i preuređivali postojeće kojima je nedostajalo ono nešto.
Koliko vam u svemu pomažu društvene mreže?
- Društvene mreže su za nas drugi najvažniji marketinški alat. Prvi je definitivno onaj za kojeg kažu da je i najefikasniji, usmena preporuka, i na to smo izrazito ponosni. Kada su u pitanju naši radovi, od početka smo ih stavljali na naš Facebook i Instagram. I kroz te objave, vodili smo naše pratitelje kroz cijeli proces - od 3D vizualizacije i planiranja, preko grubih i finih radova pa sve do konačnog rezultata. Dakle, prikazivali smo i drugu stranu priče. Osim toga, davali smo im savjete, upute, postavljali pitanja i bili tu za njih za sve njihove nedoumice. Također, kroz razne ankete dali smo im priliku da i oni sudjeluju na svoj način u našim projektima.
Što vam je najvažnije kad je uređivanje nekog prostora u pitanju?
- Želimo da se naši klijenti u svojim prostorima osjećaju dobro i vjerujemo da ne morate žrtvovati estetiku na račun funkcionalnosti. Zašto ne biste imali i jedno i drugo? Primjerice, ako uređujemo dom za obitelj u kojoj su mala djeca, uvijek ćemo preporučiti više prostora za odlaganje, elemente i boje koje se lakše održavaju i slično.
Odakle crpite inspiraciju?
- Mi smo generacija kojoj je sve dostupno online, tako da lako mogu pratiti trendove na svjetskoj razini i kada je u pitanju uređenje, ali i napredak tehnologije, u smislu gadgeta koji u kućanstvu mogu biti jako korisni i uštedjeti puno vremena u svakodvnenim aktivnostima. Pratim specijalizirane portale, Pinterest, časopise o interijerima, ali posjećujem i sajmove interijera, radionice te volim škicati po web-shopovima i trgovinama namještajem. Kao prava horoskopska djevica, imam oko za detalje pa kada ugledam neki zanimljivi detalj praktički me inspirira za cijeli projekt.
Koji vam je omiljeni stil u uređenju interijera i zašto? Što biste rekli, prema željama klijenata, koji je trenutno najpopularniji?
- Moj omiljeni stil je suvremen, moderan dizajn, uz uvijek prisutnu dozu elegancije koju postižemo kroz različite izvedbe poput čistih linija, dugih dekorativnih zavjesa, umjetničkih slika na zidu i slično. Vidim nekako da i klijenti naginju u tom smjeru. Premda, primjećujem i povratak na klasiku u određenoj mjeri. No, bez obzira na stil uređenja, ono što čini svaki prostor jedinstvenim su detalji. I to oni koji vam osobno nešto znače, bile to fotografije obitelji, omiljena vaza koju ste dobili na poklon ili suvenir s putovanja. Tako da su zapravo to sitnice koje u konačnici ožive svaki prostor.