Na šibenskom otoku Kapriju završena je izgradnja novog trajektnog pristaništa, vrijednog oko 3 milijuna i 200 tisuća eura. Trebalo bi to pridonijeti boljoj povezanosti između kopna i jednog od najudaljenijih šibenskih otoka i smanjiti gužvu u kaprijskoj luci. No, dio otočana nije zadovoljan projektom, piše HRT.
Više od 15 godina čekali su Kaprijani novo pristanište. Dočekali su ga prosvjedom!
- Naši su prijedlozi da stari brod ostane, to jest brzi brod da ostane na staroj rivi, a kad naprave pristupne ceste neka otvoru tu novu rivu, rekla je Barbara Klisović, mještanka Kaprija.
Nije im sporno samo to.
- Mi smo starija populacija i nama je itekako jako znači deset minuta manje vremena da dođemo do broda, dodao je Zdravko Režić, mještanin Kaprija.
No, sve što Kaprijane tišti, nije u domeni Lučke uprave, koja je provela projekt.
- Cesta nije u nadležnosti Lučke uprave ŠKŽ-e i mi nemamo ingerenciju nad tom cestom. Što se tiče samog odvijanja linija, a riječ je o državnim linijama, mi smo Županijska lučka uprava, dakle, to opet ide po Zakonu o obalnom linijskom, objasnila je Jadranka Fržop, ravnateljica Lučke uprave Šibensko-kninske županije.
I Lučka uprava i Kaprijani tvrde da se Grad obvezao urediti pristupnu cestu. No u međuvremenu su od toga odustali. Jedan od razloga je i to što je izgradnja puta u koliziji s činjenicom da na Kapriju uopće nema prometa.
- Cesta, asfalt i statika su sasvim u redu. Imaju dovoljnu širinu za jedan krak prometa. Takvi su kakvi su bili kad se planiralo. Ako je netko mislio širiti tu cestu, ne može je širiti nego mora napraviti cijelu novu obalu, jer bi se ta cesta širila u more, kazao je Danijel Mileta, dogradonačelnik Šibenika.
Suprotni stavovima dijela Kaprijana su oni brodara, koji održava brzobrodsku liniju.
- Stari gat, na koji sad pristaje, dužina broda je dužina te rive. I događalo se kod jakih juga i prilikom plima velikih da je jako nesigurno bilo pristati. Kod jakih vjetrova dovodi se u opasnost brod i ljudi. I s aspekta brodara ovo je velika sigurnost za brod, izjavila je Mirjana Šarin, predstavnica brodara.
Novi gat, dug 55 metara, jedan od najskupljih otočnih projekata, trebao bi donijeti mnoge dobrobiti.
- Prije svega, prometna povezanost, rasterećenje samog centra mjesta i bolji kontakt s kopnom, kazala je Fržop za HRT.
A u Županijskoj lučkoj upravi najavljuju i uređenje novih pristaništa, kako bi šibenski otoci bili bolje i brže povezani!