Čelnici županijskih podružnica Hrvatske obrtničke komore, naročito onih u sredinama na moru usred su kampanje predstavljanja digitalne inovacije koja, uz upotrebu pametnog mobitela i QR koda izloženog na svakom stolu olakšava naručivanje hrane i pića zamjenjujući klasične, tiskane jelovnike i cjenike, a konobarima smanjuje 'kilometražu', kako se na šibenskom predstavljanju u restoranu 'Torcida' duhovito izrazio Joso Smolić, predsjednik županijskog HOK-a. Narudžba s brojem stola pojavljuje se na zaslonu računala unutar radnog prostora, bez potrebe da osoblje lokala prilazi gostu.
Dakako, glavni motiv osmišljavanja toga sustava težnja je HOK-a da se gosti osjećaju sigurnima koristeći usluge ugostitelja, ističe Smolić s iskrenom nadom da će digitalno naručivanje u kratkom roku probiti kod većeg broja ugostitelja.
Pandemija koronavirusa ukinula je dosta od onoga što smo uzimali zdravo za gotovo: ne samo bliskost lica i dodiravanje sugovornika, nego mogući zdrastveni rizik nose i predmeti kakvih je na svakom koraku. Tako su se i uobičajeni jelovnici koji su do jučer išli iz ruke u ruku bez suvišnih pitanja našli na meti epidemiologa kao nepoželjni artikli, postavši preko noći “jelovnicima izgubljenog vremena”, da parafrazimo naziv izvrsnog gurmanskog tv serijala književnika i gastronoma Veljka Barbierija.
Ponuđeno rješenje kojim ruke dodiruju jedino vlastiti uređaj, barem za narudžbu, treba osokoliti i goste da zađu u takav lokal, a osmišljeno je u zagrebačkoj tvrtki tandema mladih poduzetnika Denisa Štefanića i Jure Tomičića, HOK-ovih partnera u tome projektu.
-Za razliku od sličnih elektroničkih jelovnika koji su već u uporabi diljem svijeta, njihov alat nije aplikacija, ne traži instalaciju i ostavljanje osobnih podataka, te se nakon nekog vremena, već kako odredi ugostitelj, automatski briše iz memorije uređaja, ističe Štefanić.
Usluga također ima inačicu za hotelijere, a HOK je članovima udruženja platio probno, besplatno korištenje 'elektroničkog jelovnika', do 31. kolovoza, ili tri mjeseca, s obzirom da su neki ugostitelji počeli koristiti uslugu krajem svibnja. Oni koji se odluče isprobati sustav poslije toga datuma, tvrtka proizvođač ustupa još mjesec dana besplatnog korištenja, a nakon toga korištenje se naplaćuje poput svake druge usluge, ističu predstavljači. Iskustvo u većim gradovima, naročito kod ugostitelja s većim terasama, pokazaje da je usluga čije je korištenje vrlo jednostavno, svima olakšala rad. Moguće je postaviti i fotografije, da gost lakše izabere, napominje Štefanić. Nada se da će usluga koju su kreirali nastaviti život i kada jednog dana svijet pobijedi virus – upravo zato što pogoduje podjednako gostima i ugostiteljima.
Budući da njegova tvrtka dijelom pripada IT sektoru, a dijelom i marketingu, jer se također bave 'doživljajima u prostoru' što obuhvaća kreaciju glazbe, čak i mirisa, pitam na kraju, ponesen opuštenim ozračjem u 'Torcidi' koja od jučer koristi novi način naručivanja, može li digitalno dočarati miris pečene janjetine?
-Naravno, imam u autu, pokazat ću vam kasnije, uzvratio je šalom na šalu.
Valjda to neće biti neka skora, nova normalnost: nosu radost, a g...ci žalost! U sadašnjoj 'normalnosti' QR koda, s klasičnim mobitelom kakav koristim ionako ostajem gladan i žedan. I što mi drugo preostaje osim prokušanog, analognog dozivanja konobara – doduše, s pristojne distance...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....