Od sredine veljače u Split ne uplovljavaju kontejnerski brodovi koji su prekrcaj obavljali na terminalu. Naime, zbog blizine Ploča Split je izgubio teret, a dodatno se promet srozao i zbog enormnog poskupljenja vozarina, piše tako portal BuR.
U 2021. godini tako je promet na terminalu iznosio 3.000 kontejnera, što je tek 10 posto ukupnog kapaciteta terminala.
Pomorac.hr je kontaktirao tvrtku "Luka" u čijoj se nadležnosti nalazi kontejnerski terminal u Splitu i saznali su da je primarni razlog prekida rada kontejnerskog terminala poskupljenje vozarina.
Država je prije 15-ak godina značajno poticala uvođenje kontejnerskog prometa u Sjevernu luku, dajući poticaje brodarima koji bi s takvim teretom tu uplovaljali, a nabavljena je i najveća dizalica u tu svrhu. U tom je trenutku predstavljala pravo čudo u odnosu na ostale slične uređaje.
- Zbog rastućih cijena vozarina, sve manje brodova pristizalo je na kontejnerski terminal u Splitu, stoga je Luka Split prisiljena na neodređeno vrijeme obustaviti poslovanje na terminalu - kazali su im i pojasnili da klijentima nije isplativo pristajati na terminal u Splitu.
Kontejneri koji su trebali stići u Split sada se iskrcavaju na terminalu u luci Rijeka, a zatim se kamionima transportiraju do Splita. Zašto? Jednostavno, zato što je ta opcija za klijente – jeftinija.
Ipak, iako je obustavljen rad kontejnerskog terminala, iz Luke Split navode da nije bilo otpuštanja djelatnika. Zaposlenici sada ugašenog kontejnerskog terminala su jednostavno prebačeni na druge terminale u luci. Tu se prvenstveno radi o terminalu za rasute terete, koji u posljednje vrijeme bilježi značajan porast prometa.
Što će biti s kontejnerskim terminalom u Splitu i kada možemo očekivati dolazak novih brodova, nije poznato. Na rad terminala utječu i zbivanja u lukama na drugom kraju svijeta.
- Voljeli bismo da to bude što prije, no ne znamo kada će ponovno pokretanje terminala biti moguće, pogotovo kada uzmemo u obzir situaciju u Kini, navode iz Luke Split.