StoryEditorOCM

BEZ UGLJIKAZbog preskupih brodara kavu prevoze na sporiji, ali povoljniji način - jedrenjacima!

Piše J. Kapor
11. listopada 2022. - 22:31
(FILES) In this file photo taken on July 07, 2021 This picture on July 7, 2021 shows a view of the Panama-flagged MV ‘Ever Given‘ container ship sailing near a felucca along Egypt‘s Suez Canal near the canal‘s central city of Ismailia. - Maritime freight, a sector disrupted by the Covid-19 crisis but now in the midst of a recovery, is facing a shortage of ships that is pushing shipowners to order them in droves with little hope that the shortage will be quickly remedied. (Photo by Mahmoud KHALED/AFP)AFP

Sjetite se onog što vam je baka oduvijek govorila – sinko, stare se stvari vraćaju u modu. Portal Insider je tako izvijestio o kanadskom proizvođaču kave kojemu je dozlogrdio sve skuplji kontejnerski prijevoz njegovih proizvoda. I nisu se samo "kafedžije" odlučili na prijevoz dobrim starim jedrenjacima, nego su se svjetskom pokretu prijevoza na jedra već pridružili neki vinari i proizvođači maslinova ulja. Na prvu ruku, čini se kao ludost. Kad malo bolje razmislite, kod sva tri proizvoda važna je i priča koja ih prati. No, ne radi se samo o tome. Tvrtka za logističku analizu S&P Global Platts nedavno je procijenila da je pomorski promet odgovoran za punih 2 do 3 posto svjetskih emisija CO2 (toliko zagađuje i zračni prijevoz).

"Plaćali smo između sedam i deset centi za otpremu jedne funte kave teretnim brodom na fosilno gorivo", rekao je Serge Picard, vlasnik trgovine kave Café William. "Onda, odjednom, svijet potpuno poludi i cijena prijevoza kontejnerima se upeterostručila. Doduše, ta cijena polako pada, ali ostaje skuplje i sporije". Zato je Café William uspostavio suradnju s tvrtkom SailCargo koja je naručila dva ekološki prihvatljiva jedrenjaka kojima će od iduće godine prevoziti kavu iz Južne Amerike u New Jersey. Jedan od brodova, imenom Ceiba, ima tri jedra i električni motor čije baterije pune solarni paneli ili brodska propela tijekom "mrtvog hoda" na putovanju jedrima. Brod će prevoziti 250 tona kave odjednom, a to je dovoljno kave i dobra priča za, nadamo se, uspješan posao. Već vidim slične brodove kako prolaze kroz Brački kanal… 

22. studeni 2024 13:44