Donedavni viši stručni suradnik za protokol, medije i odnose s javnošću u Upravnom odjelu za poslove Župana i Županijske skupštine, Ivica Puljić, 15. veljače službeno je preuzeo dužnost ravnatelja Doma za starije Dubrovnik naslijedivši na toj funkciji Marinu Sambrailo.
Mnoge je iznenadila Vaša kandidatura, zašto ste se uopće javili na natječaj za novog ravnatelja?
Volim puno čitati pa sam u jednom trenutku pročitao da općenito, na razini Europe, postajemo starije stanovništvo. Tu je počelo razmišljanje, a empatiju prema brizi o starijim i nemoćnim osobama ili imaš ili nemaš u sebi. Oduvijek sam to imao, uvijek sam govorio, posebice kad je ovaj dom došao u fokus javnosti, da bi tu možda mogao pridonijeti kroz komunikološke vještine. To mi je bio prvi znak da u Domu odnosno prema vani fali komunikacije, a da je to ono što je moja struka, nešto što mogu dati kao ravnatelj. Onda se dogodila ta promjena u Zakonu o socijalnoj skrbi koji omogućava svima da se prijave za mjesto ravnatelja, a ne kao nekad, isključivo onima iz domene socijalne skrbi. Dakle, proširile su se mogućnosti prijave na mjesto ravnatelja, mogu se prijaviti i ljudi koji su završili različite društvene znanosti. Negdje mi se to poklopilo i rekao sam da idem probati pa ću vidjeti kako je!
Kako odgovarate na kritike da nemate iskustva rada u socijalnoj skrbi ni u zdravstvu?
Kratko i jasno: došao sam za menadžera, a ne za njegovatelja niti za medicinskog tehničara.
Kako je prošla primopredaja?
Primopredaja je od nas zahtijevala puno rada, puno pregledavanja dokumenata. Još sam u papirima i pokušavam iznaći mogućnost kako se upoznati s puno stvari i početi rješavati goruće probleme. Primopredaja je izuzetno dobro prošla, kolegica Marina Sambrailo i ja smo se razišli prijateljski i poželjeli smo jedno drugom puno uspjeha u daljnjem radu. Moja vrata su joj otvorena, a ona je meni rekla da je spremna na suradnju i da mi je uvijek spremna dati savjet.
Je li Vaša prethodnica izrazila želju da ostane u Domu na nekom drugom radnom mjestu?
To je već pitanje za kolegicu. Naravno, uvijek se treba držati onoga potpisanog u ugovoru i vjerujem da će ona to iskoristiti. Trenutačno nije s nama nego je zaključila svoj ugovor o radu u Domu, a što će biti u budućnosti, to ćemo vidjeti.
Kakvu ste situaciju zatekli u ustanovi?
Ugodnu, pozitivno sam iznenađen. Svi mi nekad u životu padnemo pod klišeje i na neki način doživimo nešto zahvaljujući nekom prepričavanju. Nisam inače takav, ali moram javno priznati da sam ovaj put potpao pod taj utjecaj i očekivao da ću zateći puno lošiju situaciju. Sretan sam ušao u Dom, pogledao sam sve te probleme kojih, naravno, ima, ali sam naišao na divne korisnike i na izvrsne zaposlenike i sad pokušavam s njima stvoriti tim koji će na naše zajedničko zadovoljstvo razriješiti sve ove male životne poteškoće. Nećemo mi nikad ostati bez malih poteškoća, a to ustvari i jest najveći izazov - svima u životu. Činjenica je da je Dom u dosta dobrom stanju i zaista na tome mogu zahvaliti ljudima koji rade ovdje, naravno, i našem osnivaču, Dubrovačko-neretvanskoj županiji koja podupire sve inicijative koje kreću iz Doma. Znači, postoji dobra baza za moj novi početak. Veselio sam se kad sam ušao u Dom i vidio da su ipak stvari na svom mjestu. Treba ih posložiti i presložiti, ali mogu reći da su korisnici zadovoljni i da smo mi kao zaposlenici već sada dogovorili da ćemo napraviti jedan mali iskorak i pokušati korisnicima boravak u Domu učiniti još ugodnijim.
S obzirom na Vaše prethodno radno mjesto u Županiji, za pretpostaviti je da će u palači Ranjina imati veću podršku i više sluha za sve eventualne probleme i izazove Doma?
Ne mislim da bi mi trebali izaći ususret zato što sam ranije radio u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Naravno da će se prema meni odnositi kao i prema svim drugim domovima u Županiji. S druge strane, moja je mala prednost da sve kolege dobro poznam i vjerujem da će mi u datom trenutku pružiti ruku i dati dobar savjet kako nešto riješiti. Naravno, kad ste jednom s nekim kolega, ostajete za života kolege i od toga ne treba bježati, ali da ću imati neki poseban status, to ne očekujem niti želim.
Često se kao jedan od ključnih problema spominjalo nezadovoljstvo djelatnika u Thermoterapiji. Što od Vas očekuju zaposlenici?
Moj prvi sastanak u Domu bio je s korisnicima jer su mi oni na prvom mjestu. Drugi sastanak je bio s djelatnicima i korisnicima Thermoterapije s kojima sam pokušao naći zajedničko rješenje svih poteškoća koje imaju. Mogu sad čak ekskluzivno reći da već u sljedećem tjednu očekujemo besprijekorno funkcioniranje dizala, jednog od gorućih problema tog objekta. Postoje i neke naznake da bi se mogle riješiti i neke druge poteškoće zatečene tamo, ali ono što mi je najvažnije – u tim ljudima sam vidio da još imaju snage i volje za nastaviti, za boriti se i raditi na dobrobiti korisnika, a kapacitet je u oba objekta popunjen 100 posto. Oni su ti koji i dalje rade i oni koji su radili i u prošlom razdoblju i to mi je najvažnije – Thermoterapija je uvijek funkcionirala. A, poteškoće imate u svakoj kući, u Vašoj, u mojoj, a svi mi to rješavamo iz dana u dan i borimo se s tim poteškoćama. Djelatnici su razumni, imali smo sastanak na kojemu smo otvoreno porazgovarali o svemu što nas čeka i optimistično gledam u budućnost, a rekli su mi da i oni tako gledaju. Zasad nema razloga da tražimo bolje od ovoga, ovo je izvrsna situacija.
Kakva je situacija s listama čekanja?
Što se tiče kapaciteta, u Domu imamo 102, a u Thermoterapiji 48 mjesta i zaista moram priznati da čak, kad se govori o listama čekanja na koje se redovito ljudi pozivaju, ipak uspijevamo na neki način ljudima izaći ususret. Nemamo puno ljudi koji u ovom trenutku hitno čekaju prijem u Dom, to je dosta dobro i nadam se da će svi doći u datom trenutku na red za svoje mjesto u domu, bez obzira biraju li jednu ili drugu zgradu. Što se tiče lista čekanja, znate da one često nisu realne jer pojedinci čekaju svoje mjesto za dom i u Dubrovniku i u nekom drugom mjestu, za dva-tri doma na našem području. Netko u ovom trenutku želi ući u Dom, netko ne želi, netko dođe u nekom drugom trenutku jer mu je zgodnije tako da brojka stoji, ali s druge strane, treba biti realan. Neki nas čak i odbiju kad ih zovemo, valjda je to život, tako to funkcionira.
Spomenuli ste ovu komunikološku komponentu, u javnosti se moglo čuti kako su dodatan problem i narušeni međuljudski odnosi?
Moja molba svim zaposlenicima je bila: zaboravimo što je iza nas, pogledajmo ispred sebe. Rekao sam da je ovo novo razdoblje u njihovim, ali i u mom životu. Želim graditi situaciju od trenutka kad sam došao, to je prije dva dana, mislim da je početak izvrstan i da imamo dobre temelje za nastaviti dalje. Nitko od njih nije ‘ne razgovarao‘ sa mnom, ne mogu reći da postoji komunikološki problemi, djelatnici su samo možda u jednom trenutku zatvorili pristupe sebi, ali otvorenog srca su svi nastavili razgovarati sa mnom, tako da nisam imao tih poteškoća.
Pohvalili ste sve dobro što je napravila Vaša prethodnica, što Vi možete bolje?
Nije ovo natjecanje Marine i mene, nama i svim kolegicama koje su radile prije Marine i mene bio je cilj raditi na dobrobit korisnika Doma. Kad upoznate te ljude, kad čujete njihove životne priče, a evo imam puno prilike za to, tek onda shvatite koja je sreća raditi na jednom ovakvom mjestu. Date im više od sebe, tako da vjerujem da ni kolegicama prije mene ni meni nikad neće biti teško napraviti nešto bolje za Dom. Svatko se trudio napraviti najbolje što zna iz svoje perspektive. Nije utakmica, nije natjecanje, nego samo žar i borba svih nas da napravimo što bolje možemo za korisnike.
Kako su reagirali korisnici?
S oduševljenjem! To mi je nekako bilo najdraže, mi svi smo tu u prvom redu radi naših korisnika, a to sam rekao i svim zaposlenicima. Bilo mi je drago upoznati se s njima, svaki dan imamo razgovore, sjednu sa mnom, na trenutak ostavim svu papirologiju i posvetim se njima jer vas to ispunjava, na kraju dana idete zadovoljni doma, umorni, ali zadovoljni.
Koja je Vaša vizija Doma za starije Dubrovnik?
Moja vizija Doma je sretan Dom, Dom koji će u medijima biti zbog toplih ljudskih priča, a ne zbog poteškoća, afera i ostalih situacija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....