StoryEditorOCM
ZdSelfieEKSKLUZIVNO: IZABEL KOVAČIĆ

Mlada hrvatska poduzetnica i supruga nogometaša Chelseja Matea Kovačića pustila nas je u svoj profesionalni svijet

Piše Petra Plivelić
14. siječnja 2020. - 23:30

1710 kilometara. Točno toliko udaljene su Sesvete od Sloan Squarea, ali dok po kamenom platou trga samouvjereno korača prema objektivu fotoaparata, Izabel Kovačić izgleda kao da jedino ovdje, u srce Chelseaja, oduvijek pripada.

Bijela elegantna košulja, sivo odijelo, dugi kožnati kaput, bijele gležnjače, savršen crveni ruž i široki, pravilni osmijeh - Izabel je od glave do pete Londončanka. Uostalom, na Sloan Squareu svaki je dan, živi u blizini i ovdje redovito kupuje voće i povrće.

Utorak je, 14 sati i neobično je topao zimski dan, no Izabel je danas došla ovamo iz posve drugog razloga. U tijeku je fotosession za cover Svijeta i dok nagrađivana fotoreporterka Alice Aedy, čije su fotografije objavljivane u Timesu i Guardianu te u brojnim drugim medijima među kojima su i izdanja Hanza Medije, rafalno okida snimke, njezin asistent Jack Harries namješta blendu za bolje osvjetljenje.

Nakon seta okinutih fotografija udaljavaju se kroz gusti promet prema Belgraviji, Harrodsu i na koncu hotelu Mandarin u Knightsbridgeu. Poslije se vozimo onim klasičnim britanskim crnim taksijem i pijemo čaj s Izabel.

- Ovo je bilo jedno od najležernijih i najzabavnijih snimanja koje sam u zadnje vrijeme obavila - kaže nam poslije Alice. Kakva je bila Izabel?

- Potpuno prirodna, inteligentna i duhovita, u sebi nosi duh Londona - hvali je, i ne znajući da je zanosnu Izabel snimila za njezin prvi cover.

Izabel Kovačić u Londonu živi tek godinu i pol dana, ovdje se sa suprugom Mateom Kovačićem doselila kad je u ljeto 2018. došao na posudbu u Chelsea, a potom se posudba pretvorila u transfer, pa je Kovačić u srpnju prošle godine potpisao za klub iz zapadnog Londona i tako postao najskuplji hrvatski nogometaš u povijesti jer ga je Chelsea od Reala otkupio za 45 milijuna eura.

Kada uhvati koji slobodan trenutak, Izabel, priznaje, rado prošeta Covent Gardenom ili Hyde Parkom, ode u shopping i na kavu s prijateljicom, a među posljednjim je znamenitostima koje je posjetila Victoria and Albert Museum, najveći muzej primijenjene umjetnosti i dizajna na svijetu.

- Moram priznati da još uvijek svakodnevno otkrivam ljepote ovog grada. Iako, moje najdraže mjesto u Londonu je definitivno doma. Nakon sveg tog trčanja okolo i obaveza najljepše je doći doma i, kako bi se reklo, Netflix and Chill - smije se 27-godišnja Izabel koju smo posjetili u Londonu kako bi nam otkrila tajne svog biznisa.

Da, ona je uspješna poduzetnica, iako ćete o njoj u medijima čitati ponajprije kao o “prelijepoj supruzi Matea Kovačića”. No, izvan tog okvira, u koji je uporno stavljaju, krije se drukčija priča.

- Još na fakultetu došle su ideje o pokretanju poslovnog projekta koji bi, uz, naravno, financijski aspekt poslovanja, zadirao u neke druge teme i sfere. Ekologija se nametnula kao najvažnije pitanje prilikom razrade projekta, a moje nećakinje bile su glavni okidači da taj projekt bude prije svega namijenjen djeci. Sestra Ivana i ja primijetile smo kako je u Hrvatskoj dosta teško nabaviti proizvode koji bi odgovarali eko standardima i ideja Luniloua je rođena - započinje Izabel.

Od 2015. godine sestre grade obiteljski brend. Započele su s eco friendly dječjim mokasinama, a danas u ponudi imaju i dječju odjeću, pletivo, kupaće kostime, ukrasne jastuke te razne dodatke za najmlađe, a posebnost su ovog brenda kvalitetni organski materijali.

Nježna dječja koža zahtijeva nježne i prozračne materijale poput organskog pamuka i vlakna bambusa koja omogućavaju odjeći mekoću, izdržljivost i brzo sušenje. Uz to, bambus ima sposobnost da se prilagodi svojoj okolini, što znači da odjeća od bambusa zimi grije, a ljeti hladi. Izabel materijale nabavlja u Turskoj i Portugalu, gdje surađuje s ljudima koji su u ovom poslu već desetljećima te joj rado pomažu svojim iskustvom i savjetima.

- Sestra i ja smo u početku bile sve u Lunilou, od dizajnerica, knjigovođa, operativki, dostave, odvjetnika... Baš sve. Naravno, vrlo brzo smo shvatile kako na taj način ne možemo dovoljno kvalitetno voditi brend te smo odlučile proširiti tim. Lunilou je brend koji funkcionira na nekoliko strana svijeta, od Londona preko Švicarske, Turske, Portugala i Dubaija pa sve do Zagreba. Naši zaposlenici i mi same smo jednostavno posvuda. Sestra i ja smo još uvijek uključene u svakodnevne aktivnosti, ali sada je lakše posvetiti pozornost kontroli kvalitete i drugim pojedinostima - objašnjava Izabel.

Tim suradnika pomno formiraju jer uz sebe žele ljude koji su predani njihovu zajedničkom cilju - ekološkoj održivosti. Upravo je to put kojim vode i Lunilou.

- Trenutno imamo dvije zaposlenice i još nekoliko suradnika s kojima radimo na novim kolekcijama i novim projektima. Većina naših proizvoda proizvodi se u tvornicama u Portugalu i Turskoj. Jako nam je bitno da svaku tvornicu osobno posjetimo i vidimo na koji način se vodi poslovanje i odvija sama proizvodnja. Iako će možda zvučati utopijski ili naivno, ali ako možemo biramo tvrtke koje su društveno odgovorne u svojem poslovanju, što znači da integriraju brigu za okoliš i društvo u sustav donošenja odluka.

Dosad smo imale nevjerojatnu sreću i surađivale smo s divnim ljudima i tvrtkama koji su na prvu shvatili naše želje i potrebe te su obavili divan posao u proizvodnji. Moram priznati kako cijeli Lunilou team živi ovaj posao i na tome sam im svima neizmjerno zahvalna. Svi se jako trudimo što prije, bolje i brže pohvatati sve novosti i što prije ih implementirati u Lunilou - dodaje poduzetnica.

Primjer toga je moderno eko rješenje, takozvano ozonsko pranje. Većina materijala kroz proizvodnju prolazi kroz raznorazne kemijske procese kojima se odjeća boji, pegla, pere i češlja kako bi se postigla određena mekoća. Upravo ti procesi, objašnjava Izabel, na odjeći ostavljaju tragove koji mogu uzrokovati pretjeranu osjetljivost kože. Zato svi proizvodi Lunilou prolaze kroz proces ozonskog pranja nakon proizvodnje.

- To osigurava potpunu odsutnost svake kemikalije, bakterije i virusa koji su tijekom proizvodnje mogli doći u kontakt s proizvodom - objašnjava Izabel.

Njezin Lunilou tako je jedan od rijetkih brendova u Hrvatskoj, ali i regiji koji sam proizvodi i prodaje eko odjeću i obuću.

Proizvodi Lunilou dostupni su samo na webu, a nekoliko puta godišnje svoje proizvode ponude klijentima u formi pop storea. Tako smo za vrijeme ovog Adventa u Zagrebu mogli zaviriti u Lunilou pop-up store u Teslinoj.

- Volimo se družiti s našim klijentima jer samo tako možemo iz prve ruke doznati koji proizvodi su im najdraži, koje bi promijenili, koje ostavili i slično. Pop-up store bio je u funkciji tjedan dana i sada smo opet u starom online pogonu. Primamo jako puno upita o mogućnosti preseljenja na neku lokaciju, no zasad nam to, jednostavno, nije u fokusu.

Trudimo se svu svoju pažnju posvetiti dodatnom poboljšanju kvalitete te uvođenju inovacija kako bismo bili u toku s vremenom i kako bismo svojim klijentima pružili najbolje. Trenutna poslovna filozofija mi je dosta slična onoj životnoj - polako i sigurno do cilja. Upravo na taj način i razvijamo Lunilou. Velike smo pobornice slow fashiona i svoje kolekcije ne stvaramo prema trendovima, nego prema potrebama - ističe Izabel otvarajući goruću temu svijeta mode.

Jedan od najvećih zagađivača danas je upravo modna industrija. Godišnje se proizvodi 400 milijardi četvornih metara tekstila, a od toga čak 60 milijardi završi u smeću. Proizvodnja odjeće i obuće trenutno čini 8,1 posto globalnih emisija stakleničkih plinova, što je jednako, primjerice, ukupnom utjecaju na klimu cijele Europske unije. Situacija se pod hitno mora mijenjati, slaže se Izabel.

- Slow fashion, trend ili način razmišljanja, sasvim je svejedno kako ćete to nazvati, jedan je od načina kako spriječiti katastrofu. Niti jedna prerađivačka industrija nema toliki utjecaj na okolinu kao što to ima tekstilna industrija i upravo zato treba krenuti s promjenama upravo na tom polju. Brza agresivna moda se smatra neodrživom zbog prekomjerne proizvodnje odjeće vrlo slabe kvalitete i apsolutne jednokratnosti. Takav način proizvodnje utječe na sve nas i guši planet. Održiva, zelena, eko, slow i etična moda su koraci koje trebamo primijeniti kako bismo krenuli s promjenama - strastveno naglašava Izabel.

Smatra da se svijest društva o očuvanju planeta već probudila.

- Mislim da se polako, ali sigurno svi mijenjamo u smjeru ekološke održivosti i očuvanja okoliša. Svijet koji poznajemo nestaje i jedino što može zaustaviti katastrofe smo mi sami. Ja sam vječni optimist, pa tako i u ovom pitanju jednostavno vjerujem kako ćemo na vrijeme shvatiti koliko je malo potrebno za velike preokrete. Pametna kupovina kvalitetne i eko odjeće i obuće više nije luksuz nego potreba i, ako uhvatimo korak s vremenom, možemo činiti velike stvari za naš okoliš.

Danas većina brendova nudi proizvode izrađene od eko materijala tako da dostupnost i cijena više nisu toliko veliki problem. Problem je, naravno, u kvaliteti tih materijala i nadam se da će i veliki fast fashion brendovi svoje velike pogone prenamijeniti u pogone koji pogoduju ne samo ekološkoj održivosti nego i društveno odgovornom poslovanju jer samo na taj način možemo od njih dobiti kvalitetu kakvu očekujemo - objašnjava.

A koliko je njoj osobno važna ekološka osviještenost, pitamo je.

- Ekologija i svakodnevna briga o okolišu u cijeloj su mojoj obitelji oduvijek bile sastavni dio života. S obzirom na to da sam rođena u Švicarskoj, u kojoj je razvrstavanje smeća i briga o okolišu prioritet u svakom kućanstvu, jednostavno nije bilo dileme u kojem će smjeru ići Lunilou. Trenutno smo u situaciji da većina brendova ekologiju tretira kao trend pa iako je to apsolutno krivo poimanje, barem se ljudi okreću u tom smjeru - zaključuje Izabel, koja je djetinjstvo provela u Švicarskoj prije nego što se njezina obitelj Andrijanić preselila u Sesvete gdje će za vrijeme svojih srednjoškolskih dana upoznati Kovačića i konačno se u lipnju 2017. godine udati za njega u crkvi Svetog Antuna Padovanskog u Sesvetskim Selima.

- Moje djetinjstvo bilo je uobičajeno sretno i veselo. Uz sestru kao saveznika u svemu nikada nije bilo dosadno ni meni, a ni našim roditeljima. Iz djetinjstva pamtim samo one tipične dječje želje o zanimanjima tipa nogometašica, liječnica, pilotkinja... Aspiracije su s godinama postajale sve veće i veće, a ideja o poduzetništvu je došla nekako prirodno s obzirom na to da cijeli život gledam roditelje koji su i sami poduzetnici pa sam, vođena prvenstveno njihovim primjerom, sa sestrom i krenula u cijeli pothvat. Roditelji su sestri i meni usadili vrijednosti kojih se držimo i dandanas.

Obje učimo o ovom poslu iz dana u dan i zahvalne smo svim ljudima koje susrećemo na ovom putu jer upravo zbog njih napredujemo i razvijamo se u brend kakav želimo biti. Imam još jako puno toga za naučiti i doživjeti, pasti i dignuti se. No moram priznati kako nisam znala koliko je strpljenja potrebno da bi se ostvarile ambicije i upravo to strpljenje je osobina koju sam morala dobro uvježbati - otkrila nam je Izabel koja je završila studij ekonomije.

Iako u većini slučajeva kažu kako nema bolje škole od iskustva, ja moram priznati kako mi je teorija pomogla u nekom pripremnom stadiju Luniloua. Znajući što me čeka u hrvatskom poduzetništvu, mogla sam ipak malo mirnije i strpljivije proći sve administrativne procese - priznaje. Izabel je svojim primjerom pokazala kako žene itekako mogu biti pokretačice u svijetu biznisa, a ona je sama, pak, pod dojmom drugih žena koje se bave poduzetništvom, a kojih je u Hrvatskoj sve više.

- U svakom biznisu ima muke bile u pitanju žene ili muškarci. Hrvatska se u malom i srednjem poduzetništvu približava drugim europskim državama otvarajući razne mogućnosti financiranja kao i plasiranja proizvoda na tržište EU. Koliko je to dobro toliko je i loše jer, dok nam se s jedne strane otvaraju nova tržišta i novi potencijalni klijenti, s druge strane nam se dodatno povećava konkurencija. Ali mi to gledamo pozitivno jer nas konkurencija tjera da se razvijamo na svim poljima - stručna je Izabel, ujedno velika kreativka i vizionarka, puna planova za Lunilou.

Mlada smo tvrtka koja ima još puno mjesta za napredak. Sada, početkom godine, dolaze nam nove kolekcije i jako smo nestrpljivi. Moram priznati kako smo si zadali jako puno posla u 2020. godini. Nove kolekcije, pop-up dućani po Jadranu, sajmovi po Hrvatskoj i Europi... Bit će tu jako, jako puno zanimljivih događanja - veseli se Izabel. Optimistična je, pa joj čak ni pretrpan raspored i česta poslovna putovanja s jednog na drugih kraj svijeta ne predstavljaju problem.

- Lunilou tim je razasut po svuda, pa tako i ja hvatam ritam s ostalim članovima. Uvijek sam najbolje funkcionirala, kako bi se reklo, s nogu, tako da zasad ovakav princip funkcionira savršeno. U Hrvatskoj sam koliko god mogu, s obzirom na to da imam jako puno obaveza i u Londonu, ali sve se stigne kad se ima volje i ljubavi za to što se radi - praktična je Izabel, koju ćete najčešće sresti u kombinezonima, bilo da je sretnete na ulicama Zagreba, Züricha ili Londona.

- Kombinezoni su mi the look ove sezone. Praktični i jednostavni, vrlo lako se transformiraju iz dnevnog u večernji outfit. Preferiram stil koji je “all over the place”, ali istina je da volim i pokušavam što je češće moguće podršku dati hrvatskim dizajnerima. U posljednje je vrijeme to nekako uvijek Alduk, čije su haljine i kombinezoni odraz onoga što ja zamislim, a on već ima ostvareno, no tu je i divni Ivica Skoko i neki drugi naši, moram reći, umjetnici jer svaki put sam sve više fascinirana koliko ljubavi, volje i truda ti ljudi ulažu u svoje ideje i dizajn - ispričala nam je Izabel koja je svojevrsna ambasadorica hrvatske mode u svijetu jer ju kao popularnu WAG-sicu, jednu od najljepših supruga nogometaša, prate i brojni inozemni mediji.

No, malo tko od njih dok pišu o Izabelinim odjevnim kombinacijama i objavama na Instagramu zna da je Izabel predana i humanitarnom radu. Sa suprugom je osnovala Zakladu Mateo Kovačić, kojoj je glavna nakana pomagati djeci s posebnim potrebama, a Zaklada je ujedno i suosnivač Habilitacijske udruge za djecu s teškoćama u razvoju SILAB i prve hrvatske nogometne lige za djecu s posebnim potrebama.

- Zaklada Mateo Kovačić osnovana je iz jednog razloga, a to je da pomogne djeci. Danas smo ponosni i sretni što smo dio SILAB-a jer to je nešto što smo suprug i ja dugo htjeli ostvariti. Ekipa SILAB-a je za poželjeti. Divni ljudi koji su uspjeli u kratkom roku napraviti nevjerojatne stvari i nadam se da će još dugoto trajati.

U samom radu udruge sudjelujem gotovo svaki dan i jako sam sretna zbog te mogućnosti. U godini iza nas terapeuti s međunarodnim diplomama pomagali su djeci s oštećenjem sluha, poremećajem govora, smetnjama u ponašanju, Downovim sindromom, autizmom, poremećajem ADHD-a i drugim poremećajima psihometrijskog razvoja. Nama je čast pomoći im u ovoj neprekidnoj i svakodnevnoj borbi, i to ćemo činiti i ubuduće - poručila je samozatajna Izabel, koja vrlo rijetko istupa u medijima, još rjeđe daje intervjue, a naslovnica Svijeta prva je za koju je pozirala.

Teško je to i pojmiti jer doslovno svaka njezina objava na Instagramu, na kojem je prati gotovo pola milijuna ljudi, postane najčitanija vijest u domaćim medijima.

Sve što Izabel Kovačić objavi, dočeka se s apsolutno nevjerojatnim interesom. Zanimalo nas je smatra li sebe influencericom?

Ne znam, evo, iskreno… Moj Instagram definitivno nije krenuo kako bi postao influencer platforma, ali sve se i meni čini kako je postao upravo to. Ne možemo bježati od novih medija i od uloge koju ti mediji imaju u poslovnom svijetu. Društvene mreže postale su medij koji najbrže prenosi poruku i imaju najviše utjecaja na našu, moju generaciju. Smiješno bi bilo ne pridati im pozornost koju zaslužuju.

Upravo zbog društvenih mreža i ja imam priliku surađivati s brendovima koje volim i koje prepoznajem kao sebi bliske - rekla nam je Izabel, koja je zaštitno lice za Bellabeat, ima vlastitu liniju organske preparativne kozmetike, a surađuje s brendovima kao što su Vichy i Samsung.

- Ne radim s puno brendova i pažljivo biram takve suradnje. Bitna mi je priča koja stoji iza samog brenda i kvaliteta proizvoda. Kod nekih brendova mi se svidi inovacija, kod drugih mi se svidi način poslovanja i proizvodnje, tako da je svaka suradnja dosta osobna i vrlo detaljno filtrirana kako bismo ostvarili najbolje rezultate - objašnjava. Što je veći broj pratitelja, sve više pazi na sadržaj feeda, priznaje.

- Moj Instagram više nije moj osobni dnevnik nego više platforma koja će poslužiti za prenošenje vlastitih ideja i stavova. Naravno, sve u svoje vrijeme - zaključuje.

19. travanj 2024 17:11