StoryEditorOCM
Zadar plusZADARSKA PREMIJERA

Zašto je majka polila lice svoje kćeri solnom kiselinom? Jelena Miholjević utjelovljuje majku, a kćerku Zadranka Iva Jerković. Uskoro...

Piše Lada Burčul
27. srpnja 2022. - 16:17

Kad govorimo o tekstu „Meso“ Lane Šarić, jedne od najboljih mladih hrvatskih dramatičarki, koja je zagrebačku adresu zamijenila madridskom, susrećemo se s „teškom dramom“. Jedna je osoba drugoj zalila lice solnom kiselinom. K tome, radi se o majci i kćeri. Majka je unakazila kćeri lice iz konkretnih razloga, koje je objasnila…

Lana Šarić, međutim, nije izmislila priču o majci, kćeri i solnoj kiselini.

Tu vijest pročitala je u novinama. Radio se o konkretnom, stvarnom događaju. Dramatičarka Šarić od tog je novinskog teksta napravila priču, izgradila je dramu oko čvrste okosnice, stvarnog, mračnog događaja.

Dramski komad „Meso“ u Zadru na scenu postavlja Vinko Radovčić, koji je ulogu Majke povjerio jednoj od najboljih hrvatskih glumica, Jeleni Miholjević.

image

Iva Jerković i Jelena Miholjević s redateljem predstave Vinkom Radovčićem

 

Jure Miskovic/Cropix

- Odnos majke i kćeri inače je jedan od najkompleksnijih odnosa, kako u životu, tako i u literaturi. Svi mi volimo viriti u tuđu tamu i misliti da nije naša, da mi takvu nemamo… U konkretnom slučaju, o kojem radimo predstavu, taj je odnos došao do vrhunca užasa. Kao majka, na trenutke osjetim emocionalnu težinu dok radimo na sceni, unatoč brojnim drugim aspektima koje predstava sadržava, uključujući i duhovitost – kazala nam je Jelena Miholjević uoči premijere koja je zakazana za srijedu, 3. kolovoza, u dvorani Kazališta lutaka Zadar s početkom u 21,30 sati.

Redatelj Vinko Radovčić za ulogu kćerke Ajše angažirao je Zadranku Ivu Jerković, glumicu koja živi i radi u Zagrebu, s angažmanom u HNK.

image

Vinko Radovčić, redatelj 

Jure Miskovic/Cropix

- Nisam htio pogriješiti u odabiru dvije snažne ženske osobnosti i zato sam odabrao najbolje – kazao je Radovčić, koji s glumicama svakodnevno ima scenske probe.

- Frustrirana majka gubi kontrolu jer smatra da se kćerka o njoj treba bolje brinuti. Kćerka, pak, ima teške emocionalne probleme i htio sam da, osim prikazivanja cijelog dijapazona osjećaja i radnji koje se zbivaju između majke i kćeri, da otvorimo pitanje o tim odnosima  u kapitalističkom društvu. U ovom komadu majka odgaja kćerku tako da joj novac bude glavni kriterij uspješnosti, da je za djevojku najvažnije naći nekog situiranog i bogatog „čovječuljka“, neovisno o njegovoj dobi i sklonostima. I tu nastaje problem, u predstavi pratimo što se nakon tog razgovora između majke i kćeri događa – kaže Radovčić.

image

Iva Jerković, Vinko Radovčić i Jelena Miholjević

Jure Miskovic/Cropix

Na poziv da radi ovu predstavu, Iva Jerković nije se dvoumila ni trenutka, osobito kad joj je rečeno da će ulogu majke igrati Jelena Miholjević.

- Svi imamo neke svoje uzore… Ja sam gledala Jelenu u brojnim predstavama i ponuda da radim s njom bila mi je dar s neba. Rad na predstavi je maksimalno kreativan, meni imponira cijela ekipa i mislim da smo napravili jako dobru predstavu – kazala je Iva, dok je Jelena Miholjević dodala kako u kazalištu „uzbuđenje nije pitanje generacija“.

- U pitanju je kakav se susret „stvori“ na sceni, jer neki ljudi uistinu nadahnjuju – istaknula je Miholjević.

Oko glumica i režisera na sceni je sve u ružičastoj boji. Djeluje donekle nadnaravno u odnosu na težinu dramskog predloška, no redatelj Radovčić ustrajan je u stavu da se u propitivanju emocija ne može zalutati i da predstava ne donosi „mrak“.

Predstava će biti izvedena u sklopu 28. Zadarskog kazališnog ljeta, u koprodukciji Drame plus i HNK Zadar. Nakon premijere, prva izvedba bit će odigrana već u srijedu, 4. kolovoza.

image

Redatelj predstave 'Meso' Vinko Radovčić

Jure Miskovic/Cropix

Dramaturginja predstave je Karla Leko, scenograf Josip Kresović (Naonar), kostimografkinja Anita Goreta, odabir glazbe napravio je Vinko Radovčić, a suradnik za scenski pokret je Marin Lemić.

- Ljubav, vapi Ajša. Sloboda na bilo koji način. Može li se u instant svijetu u kojem živimo, svijetu koji okreće glavu od nasilja kojem neminovno svjedoči, koji prikazuje lica ispeglana filterima ispod kojih se možda nalaze i masnice, svijetu koji još uvijek nudi opciju da je žrtva nasilja sukrivac u zločinu, uopće doseći ideal slobode? – zapisala je o djelu dramaturginja Leko.

21. studeni 2024 08:21