StoryEditorOCM
Zadar plusKAO ZA MG REZONANCU

Za Mr. Razor u Zadru red se čeka danima: Kod nas se briju i šišaju Danijel Subašić, Šime Vrsaljko, Stipe Žunić... Prvi u Hrvatskoj uvodimo franšizu!

Piše Mišel Kalajžić
31. siječnja 2021. - 08:59

- Napravili smo više od 47 tisuća frizura i uredili više od 12 tisuća brada od kad smo otvorili prvi barbershop Mr. Razor, ali ovo je tek početak. Prvi smo u Hrvatskoj uveli mogućnost dobivanja franšize kojom namjeravamo proširiti naše brijačnice u Hrvatskoj, ali i širom svijeta – kaže Ivan Mišković (32), vlasnik prvog barbershopa Mr. Razor u Zadru. Popularna brijačnica može se pohvaliti da je do sada ošišala i obrijala neke od najpoznatijih zadarskih faca u svijetu sporta, kao što su proslavljeni nogometaši Danijel Subašić, Šime Vrsaljko, ali i mnogi drugi.

image
Mr. Razor i Danijel Subašić
Mr. Razor Privatni Album

U njegovu se brijačnicu ne može tek tako banuti. Zapravo može, ali to ne znači da ćete biti odmah ošišani i obrijani, jer se red čeka – nekoliko dana. Potrebno se prethodno predbilježiti, dobiti termin i onda doći na zakazani tretman u ugodan ambijent brijačnice koja odiše atmosferom opuštenosti, ali i profesionalnosti.

- Lista čekanja kao da ideš na magnetnu rezonancu, a ne na šišanje – duhovito je primijetio kolega sportski novinar Dražen Žura koji se također šiša (i brije) kod Razora.

Osim po popularnosti koju je stekla u Zadru, brijačnica Mr. Razor istaknula se i spomenutom franšizom kojom se onima koji žele ući u taj posao omogućuje da otvore vlastite barbershopove Mr.Razor, ne samo u Zadru, Dalmaciji i po čitavoj Hrvatskoj, već i – u svijetu! Nešto kao McDonalds za brijače...

image
Mr. Razor i Ive Ivanov, košarkaš KK Zadra
Mr. Razor Privatni Album

- U Zadru je jedno vrijeme bilo dosta brijačnica koje su djelovale u okviru nekadašnje zadruge, ali je nakon toga dosta njih zatvoreno. Počeo sam razmišljati da dovedem nešto novo i drugačije u grad. Po zanimanju sam frizer već punih 17 godina, školu za frizere završio sam u Zadru, bavio sam se muško-ženskim frizerstvom 13 godina, a zadnje 4 barberingom. Put me jedno vrijeme odveo u Ameriku, u New York i tamo sam imao priliku vidjeti kako oni rade i na koji način njihovi barbershopovi izgledaju i to me potaklo na razmišljanje da sve to prenesem u Zadar i napravim nešto slično – kaže nam Mišković.

Od samog početka reakcije su bile pozitivne, ali nije sve išlo glatko. Najviše je problema bilo s – nedostatkom radne snage.

- To je deficitarno zanimanje u Hrvatskoj, barem onog koji se tiče barberinga. Naše frizerske škole nemaju smjer brijača koji se ukinuo prije više od desetak godina, pa je teško naći pravog barbera koji zna brijati bradu, uređivati i modelirati brkove. Danas je barbering evoluirao tako da je postala poznata tehnika skin fade, sjene, prijelazi. Radimo i s vatrom, vrućim voskom, što do sad nitko nije radio u Hrvatskoj. Mislim da smo u Hrvatskoj jedini koji radimo s vatrom, tako da je zbilja problem naći stručnu radnu snagu. Ja sam potražio mlade barbere na Kosovu i nisam požalio. Kristijan, Arijon i Arijaniti došli su prije godinu i po dana, govore hrvatski i već su postali pravi Zadrani, odlični su barberi i super kolege, uživamo raditi zajedno – ističe Mišković.
Širenju barberinga pogodovao je i trend muških frizura koje više nisu "malo skrati" već se radi o pravim kreacijama na muškim glavama koje su popularizirali poznati sportaši i glumci, ali i trenda brada koje su se opet vratile na muška lica, čak i kod mlađih, a ne samo starijih "bradonja".

image
Jure Miskovic/Cropix

- To je točno, muškarci su počeli držati do sebe više nego prije i znaju točno kakve frizure žele, a sve ih više pušta i brade, tako da barberi imaju posla kao u nekadašnja, starija vremena. Danas svatko želi izgledati bolje, lipše. Uz sve to se primjenjuju i nove tehnike modeliranja brada i šišanja, tako da je ovaj posao zbilja postao vrlo zanimljiv – reći će Mišković kod kojega redovno navraćaju i poznata lica iz svijeta sporta.

- Bili su kod nas naši Zadrani Danijel Subašić, Šime Vrsaljko, olimpijac bacač kugle Stipe Žunić, mladi nogometaš Šime Perica, bilo ih je još... To su okej momci, nisu nešto zahtjevni, a druženje s njima bilo je zbilja ugodno. Od poznatih brada kod nas redovno navraća proslavljeni košarkaš Marko Popović, rukometašu Luki Stepančiću smo radili bradu u jednom kratkom periodu kad ju je pustio, baš kao i MMA borcu Goranu Reljiću. U brijačnici vise i potpisani dresovi Sube, Vrsaljka, Žunića, Roka Stipčevića, Kristijana Krajine, tu je i reket Borne Ćorića, reket Bernarde Pere... Uvik padne ćakula, atmosfera bude vesela kao u čuvenoj brijačnici kod Meštra iz Velog mista. Može se popiti i piće, da nije korone bilo bi još življe, ovako moramo biti svi pod maskama, s ograničenim brojem ljudi u brijačnici – kaže "mister oštrica" ističući kako se trude da brijačnica opet postane mjesto gdje će se muškarci doći opustiti, odmoriti i odmaknuti od svakodnevnog stresa, gdje će imati svog brijača kod kojega će provesti vrijeme, nešto kao treće mjesto između posla i kuće.

image
Mr. Razor i Borna Čorić, tenisač
Mr. Razor Privatni Album

A franšiza? Ukoliko netko želi otvoriti Mr.Razor u vlastitom gradu, potpisom ugovora dobiva prava na brand, brand book, verifikaciju lokacije, edukaciju osoblja, pomoć i savjetovanje tijekom otvaranja, knjigu standarda arhitekture, logističku podršku, marketinšku podršku i promociju, podršku tijekom poslovanja, povezivanje s proizvođačima proizvoda za stiliziranje kose i brade…

- Dok smo došli do današnjeg izgleda i funkcioniranja Mr.Razora trebali smo proći puno toga. Budući korisnici franšize jednostavno preskaču taj dio i odmah dobivaju gotov, već razrađen brand. Biti dio Mr.Razor tima znači dobiti svu potrebnu dodatnu edukaciju vlasnika i osoblja: od šišanja i brijanja do vođenja brijačnice. Osim usvajanja znanja i vještina o upravljanju, naučit će se i komunikacijske vještine te osnove prodaje i marketinga. Cilj nam je kvalitetna, standardizirana usluga pružena od strane educiranih radnika s vrhunskim profesionalnim alatima, personalizirana usluga i obiteljska atmosfera te savjetovanje i edukacija korisnika, od urbanih mladih muškaraca koji prate trendove, do starijih koji žele klasičnu uslugu, a drže do svog izgleda i prate trendove – zaključuje Ivan Mišković.

Ili kako bi to kolega Žura rekao - bolje čekati red za Mr.Razora nego za mr rezonancu...

Vrijednost investicije

Za otvaranje brijačnice Mr.Razor potrebno je od 27.800 do 58.000 eura ukupno, ovisno o odabranom formatu. U navedeni iznos uključen je Initial franchisee fee, opremanje, prvo punjenje robom... Royalty (redovna franšizna naknada) iznosi 7,5 posto od zarade, marketing naknada je od 1-3 posto, ovisno o formatu. Povrat investicije nije duži od dvije do tri godine. Potreban je prostor veličine minimalno 20 m2, maksimalno 60 m2, a idealno je 35 m2.Vrijednost investicije
Za otvaranje brijačnice Mr.Razor potrebno je od 27.800 do 58.000 eura ukupno, ovisno o odabranom formatu. U navedeni iznos uključen je Initial franchisee fee, opremanje, prvo punjenje robom... Royalty (redovna franšizna naknada) iznosi 7,5 posto od zarade, marketing naknada je od 1-3 posto, ovisno o formatu. Povrat investicije nije duži od dvije do tri godine. Potreban je prostor veličine minimalno 20 m2, maksimalno 60 m2, a idealno je 35 m2.

Long trim pompadour

- Postoje razni stilovi šišanja, od klasičnog do modernog. Jedini radimo geometrijsku tehniku šišanja. U zadnje vrijeme jako je popularna frizura long trim pompadour, frizura na nazad. Dosta ljudi traži frizuru na razdjeljak, a trenutno kod nas u gradu vladaju skin fadeovi, blagi osjenčani prijelazi zabrijavanja sa strane, a gore na tjemenu, kako to kaže jedan moj kolega, "da se nešto dešava"... U planu je i proizvodnja vlastite linije kozmetike, trenutno taj proces razvijamo u Italiji – ističe Mišković.

Svjetsko prvenstvo

Na svjetskom prvenstvu u Lisabonu pojavili smo se prvi put i osvojili peto mjesto u free stylu, u jakoj konkurenciji i to pred svjetskim imenima svjetskog barberinga kao što su Josh Lamonaca, Celso Barber i Eduardo Muller.

16. studeni 2024 12:12