Turizam, eno i gastro ponuda, navike potrošača, resursi, naslijeđe i održivost, ključni su pojmovi konferencije ”Kako stvarati održivu enogastronomsku destinaciju” koja se u utorak 12. prosinca, u organizaciji Turističke zajednice Zadarske županije i uz podršku Zadarske županije, održava u zadarskom Arsenalu od 10 do 17 sati. Konferencija je sastavni dio 3. Dana vina i gastronomije Zadarske županije, a partneri su Sveučilište u Zadru, Arsenal Zadar i Ilirija d.d. Cijeli događaj medijski pokriva portal Zadarski.hr.
- Ulaganje u znanje i mlade, inzistiranje na smjeru Zero Waste, odnosno Zero Kilometres moraju postati naši prioriteti kako bi naše bogatstvo u nasljeđu i resursima ostavili generacijama iza nas. Ovi smjerovi u enogastronomiji i turizmu, osim održivosti, imaju svoju snažnu komponentu u marketingu. U svijetu, riječ ”lokalno“ sve češće primjećujemo na jelovnicima restorana posljednjih godina, a “Jedite lokalno” postao je ne samo slogan, već i međunarodna pojava. S druge strane, animiranjem mladih na razvoj karijere u turizmu, inspiriranjem i prenošenjem znanja, moramo stvarati nove kompetentne i stručne kadrove koji streme politikama održivosti, kao jedinu prihvatljivu budućnost, poručuju organizatori iz TZ Zadarske županije.
Matija Skoblar, rodom iz Privlake, prije deset godina vratio se u Hrvatsku iz Francuske gdje je završio svoje obrazovanje na KEDGE Business School u Marseilleu. S partnerom, Josipom Gobinom, svoju priču odlučio je graditi na otoku Ugljanu. Točnije, u mjestu Preko gdje su ovog ljeta otvorili concept mjesto ”Andrioli”, smješten u borovoj šumi površine tri tisuće četvornih metara.
- Park je nekada pripadao čuvenoj obitelji Salghetti-Drioli, uz kojeg se nalazi i ljetnikovac iz 17. stoljeća. S jedne strane šume nalazi se novih baštinski hotel, a s druge strane planira se izgradnja hotela Hilton – govori nam Matija.
Matijina priča u svemu je drugačija od drugih. Da su htjeli, kaže pomalo ironično, mogli su već od prve godine u ”Andrioliju” nuditi burgere i pizze, dobro zaraditi i nastaviti bez obzira na kvalitetu ponude. No Matiji (36) i Josipu (45), poduzetniku iz Zadra, nije ni u jednom trenutku na umu bila ideja brze zarade, već izgradnja nove vrijednosti, kreativni doprinos brendiranju otoka Ugljana i mjesta Preko kao zanimljive i drugačije destinacije.
- Prvo ljeto nismo htjeli sve prepustiti ugostiteljskom sadržaju pa smo organizirali i ljetno kino u suradnji sa zadarskom Kinom zonom. Naš je koncept nešto drugačiji od drugih, težimo kvaliteti i izvornosti koja se lako zaboravi ako se komercijalni uspjeh postavi kao jedini kriteriji. Naravno, kao poduzetnicima, važna nam je zarada, ali ona nije nešto zbog čega se treba odustati od vizije. Po uzoru na slične objekte u Španjolskoj, Portugalu ili Izraelu, mi želimo nešto više. Želimo stvoriti ponudu oslonjenu na pametnijem korištenju lokalnih namirnica. Tri slijeda koja nudimo nisu da se gosti prejedu, nego da upoznaju našu kulturu, ljude i običaje – objašnjava Matija.
Zato konferenciju ”Kako stvarati održivu enogastronomsku destinaciju” vide kao izvrsnu priliku da se predstave kao poduzetnici, ali i da usvoje nova znanja s kojima će jednostavnije ostvariti svoje dugoročne ciljeve.
- Mislim da se konferencija održava u pravom trenutku za nas. Iza nas je prva godina i prvi koraci, ali jasno znamo što želimo i kako bi do toga htjeli doći. Mi nismo od onih ugostitelja koji će pragmatično ići na sigurnu zaradu. Smatramo da postoji način da se bude uspješan, ali da to ne znači odustajanje od svojih načela i poslovnih principa. Za takav put potrebno je nešto više kreativnosti i nešto više dobre volje, što mi imamo. U konačnici, put će možda biti nešto manje jednostavan, no prihodi će prije ili kasnije biti isti, ili čak bolji, a konačan rezultat nikada neće biti isti. Mi ne mislimo samo o ponudi na pjatu, nama je važan i karakter lokacije, izbor pića, ali i muzike. Važan je cjelokupan doživljaj koji će doprinijeti brendiranju mjesta, ali i otoka, kao drugačijeg mjesta za odmor, uživanje ili avanturu – kaže Matija, podsjećajući na činjenicu kako su otok Ugljan i mjesto Preko postali centralno mjesto održavanja međunarodno prepoznatog Outdoor festivala.
- Rodom jesam iz Privlake, no Ugljan sam zavolio kad sam bio u Kalima i prvi put jeo u restoranu "Srdela Snack". Za neke jeftina i nebitna riba, meni je bila savršena, a taj doživljaj da je jedem na obali i kosti bacam u more, bila je za mene neprocjenjiv doživljaj. Upoznavajući otok shvatio sam koliko je kulturološki i gastronomski bogat, odnosno koliko ima potencijala u jednoj dobro osmišljenoj enogastronomskoj priči. U tom modu i mi razmišljamo.
Sljedeće ljeto menu će biti osmišljen prema sezonskim namirnicama. Radimo s kuharima koji vole svoj posao i koji znaju vrijednost svježe namirnice. Ne gajimo visoku, nego zanimljivu kuhinju, tražimo one koji su ”infišani” u prirodu i lokaciju, koji znaju vrijednost lokalne namirnice i takav želimo cijeli naš tim, poručuje Matija Skoblar.