Prezentacijskom večerom s čak 11 odvojenih gastronomskih cjelina – tanjura, koji su zajedno ocrtali najvažnija obilježja gastronomije, vina i maslinova ulja Zadra i njegovog kraja u restoranu Delmonico‘s u New Yorku, točnije na Manhattanu, Turistička zajednica grada Zadra u utorak je predstavila naš grad većoj skupini uzvanika - tour-operatora, turističkih agenata i predstavnika putničkih i kamperskih strukovnih asocijacija, novinara, urednika i televizijskih producenata specijaliziranih za turistički sektor.
Na početku višesatne degustacije goste su pozdravili direktor TZ Zadar Mario Paleka, gradonačelnik Zadra te predsjednik Skupštine i Turističkog vijeća TZ Branko Dukić, direktor glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić te veleposlanik RH u SAD Pjer Šimunović. Prikazan je prošlogodišnji nagrađivani promotivni film o Zadru autora Igora Goića, a glavna obilježja grada, njegovu povijesnu i kulturnu baštinu te turističke osobitosti mediteranskog Zadra predstavila je djelatnica TZ Zadar Lucija Grubić. Gostima je cijelu večer pjevao klapski kvintet Niko.
Sve namirnice od kojih su se pripremali manji zalogaji, predjela i glavno jelo (osim goveđeg mesa), stigle su za ovu prigodu iz Zadra, uz veliku pomoć tvrtke Marikomerc. Time se zadržala izvornost okusa ovoga kraja, a zadarski kuhari, chef restorana Foša Saša Began, vlasnik restorana Niko Erik Pavin i Jakov Meštrović kao predstavnik mlađe, svježe generacije potekle iz zadarske kuharske škole su u svojim tanjurima htjeli zadržati izvornost baštinskih jela i njihovih okusa te, naravno, zadarskog mora i njegovih proizvoda.
Večer je počela s čak četiri mala pozdrava iz kuhinje: košaricom s carpacciom od Marikomercove jadranske hobotnice i Pelagosovim mariniranim inćunom, Begnovom focacciom sa slanim inćunom, stonskom kamenicom iz Marikomercove ponude te zalogajem ike jime filetom odležanog brancina ugljanske tvrtke Marfish prelivenog s emulzijom od naranče i maslinova ulja. Sva su jela inače pripremljena i začinjena s lokalnim ekstra djevičanskim maslinovim uljima zadarskog kraja, koje su preko Udruge maslinara Zadarske županije donirali nagrađivani maslinari dr.Ivica Vlatković, Ante Vulin, Vinko Lalin i Marin Matešić. Bočice njihovih ulja bile su zajedno s cvijetom ninske soli Solane Nin dio darovnih paketa za goste.
Večer se nastavila Beganovom izvedbom tradicionalnog savura od plave i bijele ribe, Meštrovićevim filetom ‘zapaljene‘ jadranske plavorepe tune (iz kaveza Jadran tune) s pireom od čičoke, gustom ribljom juhom od bijele ribe s filetom kovača i dagnjom koja je začinjena lokalnim šafranom tvrtke Stigma šafran iz Žerave, potom Pavinovim klasičnim rižotom od Velebitskog škampa, dalmatinskom pašticadom s mini povrćem umjesto njoka, a prava mala zadarska fine dining degustacija završila je Meštrovićevom izvedbom Zadarske torte od naranče i čokolade koju je oplemenio s Dalmatinskim tartufom u čokoladi te kremom od zadarske maraške, crumbleom od mendule te Maraskinim slavnim Maraschinom. Time prezentacija još nije bila gotova: nakon svega gostima su servirani pijatini s ploškama paškog sira Paške sirane i fete zemuničkog Dalmatinskog pršuta.
Sva jela su uparena isključivo s autentičnim vinima zadarskih vinarija. Vinarija Fiolić sudjelovala je s maraštinom i roseom, Vinarija Kraljevski vinogradi sa pošipom, chardonnayom i crljenkom, a Vinarija Degarra sa svojim pjenušcem Primo, snažnom Bonterom i desertnom kupažom Bontere i vina od maraške Bomaryem. Naravno da su i sva vina za ovu prigodu doletjela iz Zadra.
Svi uzvanici, eminentni sastav iskusnih i poznatih novinara koji su vidjeli svijeta, pa i hrane svih svjetskih kuhinja te turistički menadžeri iz više američkih država, bili su neskriveno oduševljeni okusima i mirisima Mediterana na zadarski način. Neki od njih poput Davida Farleya, slobodnog novinara koji je već bio u Zadru i proslavio ga u svojim kolumnama u The New York Timesu, dobro poznaju okuse ovog grada. Na ovaj način se s našom gastronomijom prvi put susrela i iskusna urednica Putovanja iste te slavne novinske kuće Amy Wirshup. Oduševile su se zadarskom hranu, kao i svi ostali, i dvije visokopozicionirane predstavnice grada New Yorka: Alexandra Silversmith, druga osoba njujorškog Ureda za turizam i Rachel Insler, voditeljica marketinga u istom tom Uredu.
Nabrajanje imena drugih gostiju na ovoj zadarskoj večeri u New Yorku bila bi duga. Njihovi dojmovi i sjećanja na ovaj zadarski gastro event sigurno će im pomoći kada svojim partnerima ili budućim hrvatskim gostima budu pričali o našem gradu.
Zanimljivo, nakratko je na zadarsku večer u slavnom Delmonicosu navratio i osvjedočeni prijatelj Zadra iz Italije, tamošnja TV zvijezda Fabrizio Nonis, koji je nedavno snimao priloge za vrijeme Festivala mesa Meat Me 4.0. Hoće li i ovaj put Nonis ispričati svoju priču za talijansku TV kuću o Zadranima u New Yorku tek treba vidjeti.
Oduševljen cijelim događajem bio je osobito Denis Turčinović, jedan od suvlasnika Delmonico‘sa. Njegov brojni kuharski i konobarski tim te cjelokupno osoblje restorana zadarskim su kuharima pružili maksimalnu podršku i pomoć.
Ovo je bilo drugi put da Turistička zajednica Zadra priređuje gastronomsko-turističku prezentaciju u New Yorku. Prvi put je bila organizirana u restoranu Felidia slavne Lidije Bastianich početkom 2020. godine, neposredno pred izbijanje pandemije COVID-om. Rezultati svih ovih promotivnih ulaganja, uključujući i nastupe na turističkim sajmovima u SAD-u te brojne novinarske posjete i reportaže o Zadru u SAD-u, polako ali sigurno počinju davati rezultate kroz veću prisutnost i vidljivost našeg grada na konkurentnom i dinamičnom američkom tržištu te veći broj dolazaka turista s američkog kontinenta u naš grad.