StoryEditorOCM
TribinaINVENTURA OBAVLJENOG

Županijska lučka uprava objavila stanje projekata na zadarskom području, evo što se sve saniralo, gdje i po kojoj cijeni

Piše Županijska lučka uprava
15. srpnja 2020. - 14:51

Županijska lučka uprava uputila je medijima svojevrsnu inventuru projekata pod njihovom nadležnošću. Evo o kojim se projektima radi:

Sanacija luke otvorene za javni promet od županijskog značaja Silba-Žalić:

Predmet ovog projekta su pomorsko-građevinski radovi na sanaciji luke Silba-Žalić, sukladno glavnom građevinskom projektu izrađenom od društva RIJEKAPROJEKT d.o.o. Rijeka, a koji obuhvaća radove sanacije postojećih utvrdica, kamenog nasipa, obalnog zida (podlokavanja i pukotine na plaštu obalnog zida), rampe i nožice zida, rasponske konstrukcije, opreme (poleri, mornarske stepenice, odbojnici, temeljna infrastruktura i mornarski ormarići) i sanacije zaštita nožice utvrdica i obalnih zidova.

Izvođač radova ukupne vrijednosti 10.116.556,35 kuna s PDV-om je društvo SUN ADRIA d.o.o. Rijeka, dok uslugu stručnog nadzora vrši društvo D&Z d.o.o. Zadar. Predviđeni rok trajanja je 8 mjeseci od dana uvođenja u posao.

Sanacija je neophodna radi podizanja razine sigurnosti prilikom manevriranja brodovima pri udaru vjetra olujne jačine, a što dovodi do obustave prometa na liniji. Također, tri utvrdice omogućit će pristajanje broda na čekanju dužine 100 m, a kako veći brod ima veći kapacitet za prijevoz vozila samim tim se smanjuju kolone za ukrcaj (više vozila na trajektu, manje na čekanju).

Radovi su kompletno završeni te će luka biti puštena u promet.

 

Izgradnja luke otvorene za javni promet od lokalnog značaja Drage-Dugovača:

Vrijednost projekta izgradnje luke koji je započeo 23.01.2020. godine iznosi 24.594.953,88 kn s PDV-om, a procijenjeno vrijeme izvođenja radova je 15 mjeseci. Izvođač radova je društvo PGP d.o.o. Zagreb, dok uslugu stručnog nadzora građenja vrši društvo STOPOSTOPRIRODNO  d.o.o. Zagreb. Uslugu vođenja projekta gradnje pruža društvo IN-STRIA d.o.o. Zagreb.

Lučko područje u kojem se izvode radovi obuhvaća dio luke za odvijanje javnog pomorskog prometa te dio luke za komunalne vezove.

Dio luke namijenjen za obavljanje linijskog pomorskog prometa (operativni dio luke) predviđen je na sjevernom dijelu uvale. Na spomenutoj poziciji planira se realizacija privezne obale u smjeru sjeverozapad-jugoistok, duljine cca 38,00 m, privezni gat za obostrano pristajanje, kod kojeg je unutrašnja obala duljine 45,00 m te vanjska pristanišna obala. Na predmetnom (operativnom) dijelu luke predviđen je prihvat plovila u javnom putničkom prometu, plovila opskrbe te većih izletničkih plovila.

Na istočnom dijelu uvale, nastavno na dio luke za obavljanje javnog pomorskog prometa (operativni dio luke), planirana je realizacija obale za osiguranje komunalnih vezova. Struktura planiranih komunalnih vezova planirana je na način da se izgradnjom osigura 47 komunalnih vezova za brodice dužine do 8 m, 29 komunalnih vezova za brodice dužine do 9,5 m, odnosno sveukupno 76 komunalnih vezova.

Na ovom dijelu, ispod postojeće javne ceste prema moru, planirana je mjesna riva, kao javni prostor od posebnog značaja za mjesto Drage. Ukupna duljina mjesne rive iznosi cca 280 m. Širina hodnog dijela (obalne šetnice) iznosi 3,0 metra, a s istočne strane planiran je i kontinuirani zeleni pojas širine 2,0 metra.

Početak radova se odnosio na strojno uklanjanje postojeće obale i mulova. Nakon uklanjanja postojećih konstrukcija pristupilo se strojnom iskopu rahlog materijala pod morem zajedno sa nasipavanjem kamenim materijalom kao jezgrom novoprojektirane obale.
Stupovi kao konstruktivni elementi nove rive se sastoje od predgotovljenih šupljih blokova, koji se paralelno sa radovima na gradilištu proizvode u odvojenom pogonu. Strojni iskop u rahlom tlu pod morem se izvodi kampadno, a prati ga i strojno uklanjanje matične hridi pod morem na projektiranu dubinu.

 

Izgradnja luke otvorene za javni promet od županijskog značaja Tkon:

Program državnih potpora za razvoj luka otvorenih za javni promet Republike Hrvatske koji je donijelo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, podloga je za financiranje projekata u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“, a njime se, po prvi put, uz ulaganja koja su se do sada izdvajala iz Državnog proračuna, otvorila mogućnost financiranja iz EU fondova. Tako je Županijska lučka uprava Zadar, po objavljenom Pozivu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za sufinanciranje unaprjeđenja lučke infrastrukture u funkciji obalnog linijskog pomorskog prometa, prijavila projekt izgradnje trajektne luke Tkon na otoku Pašmanu. Isti je odabran kao prvi od 28 projekata u Republici Hrvatskoj koji se financira bespovratnim sredstvima Europske unije. Takvi projekti su namijenjeni otočnom povezivanju, unapređivanju trajektnih veza te poboljšanju infrastrukture s ciljem smanjenja opterećenja i gužvi u vrijeme turističke sezone.

Naime, luka Tkon, jedna od 109 luka kojima upravlja Županijska lučka uprava Zadar, je luka otvorena za javni promet od županijskog značaja namijenjena ponajprije za prihvat trajektnih putničkih brodova. Nalazi se na sjeveroistočnoj strani otoka Pašmana nasuprot grada Biograda n/M s kojim ga dijeli Pašmanski kanal.

Projekt izgradnje trajektne luke Tkon spada u kategoriju „no - regret“ projekta i to modernizacije i proširenja (uključujući izmještanje unutar lučkog područja, odnosno izmještanje pristana) lučke infrastrukture u luci s jednom redovitom linijom ili nekoliko redovitih linija. Obuhvaća ulaganja u izgradnju trajektnog pristaništa koji se sastoji od gata s 2 veza, ukrcajno-iskrcajnog prostora i ukrcajnog čekališta, platoa pristaništa koji omogućuje ukrcaj i iskrcaj vozila, podmorskog propusta za cirkulaciju mora između vanjskog i unutarnjeg akvatorija te platoa ukrcajnog čekališta i parkirališta u funkciji pristaništa na lokaciji u mjestu Tkon.

Cilj projekta je omogućiti funkcioniranje redovitog trajektnog prometa Biograd – Tkon, budući da je postojeći pristan skučen i ukrcaj se izvodi izravno iz mjesne prometnice koja je redovito zakrčena vozilima te blokira cestovni promet, a samim time smanjena je sigurnost putnika.

Ugovor vrijedan 32.591.045,60 kn bespovratnih sredstava za financiranje izgradnje druge faze luke Tkon, Županijska lučka uprava Zadar je potpisala dana 16.04.2018. godine s posredničkim tijelima - Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Središnjom agencijom za financiranje EU projekata i istim će se omogućiti kompletan završetak izgradnje trajektne luke Tkon u roku od 2,5 godine.

Izvođač radova je zajednica ponuditelja KALI GRADNJA d.o.o. Kali i EL TIM d.o.o. Zadar, dok uslugu stručnog nadzora i koordinatora zaštite na radu obavlja društvo KOZINA PROJEKTI d.o.o. Trilj. Pružanje usluge vođenja projekta gradnje obavlja društvo Civil Engineering Consultancy d.o.o. Zadar kao i uslugu upravljanja EU projektom, dok projektantski nadzor obavlja društvo Obala d.o.o. Split.

Prva faza radova u luci Tkon koštala je preko 13.000.000,00 kn te je tijekom trajanja iste završena izgradnja gata dužine 54 m, dvije ukrcajno-iskrcajne rampe i ukrcajnog čekališta.  

Na sjeverozapadnom gatu i gatu u jugoistočnoj lučici završeni su svi AB radovi-završna monolitizacija, a na jugoistočnom lukobranu su postavljeni svi elementi i završene monolitizacije, ostaje samo zadnja monolitizacija koja je predviđena nakon postave kamenih poklopnica. 

Obalni zid  (sjeverozapad)  je završen u duljini cca 100 m te ostaje samo spoj na elemente propusta cca 20 m. Također je završen parapetni zid parkirališta u duljini cca 70 m te ostaje samo spoj s konstrukcijom propusta cca 7 m.

Trenutno se radi na iskopu za izradu propusta za cirkulaciju mora.

Počeli su radovi na izradi kamenih konstrukcija-pera, dva bliža obali dužine svaki 14 m koja služe za smanjivanje dužobalnog transporta pijeska.

U pogonu za proizvodnju predgotovljenih elemenata proizvedeni su svi elementi za izradu propusta i elementi su spremni za transport i ugradnju. 

Paralelno s svim ovim radovima izvode se i svi potrebni zemljani radovi, iskopi nasipanja planiranja i sl.

Ovaj projektni zahvat kojim se ulaže u prometnu infrastrukturu imat će pozitivne utjecaje na poboljšanu dostupnost javnih usluga kao što su školstvo, zdravstvo, kultura, sport kao i na ekološku komponentu, što znači da će povećanje životnog standarda imati direktan pozitivan utjecaj na depopulaciju i smanjenje iseljavanja s otoka. Najveću korist završetkom ovog projekta imat će sami otočani, turisti i gospodarski subjekti ne samo otoka Pašmana, već i otoka Ugljana koji su međusobno povezani mostom.

 

Sanacija luke otvorene za javni promet od lokalnog značaja Pakoštane:

U luci otvorenoj za javni promet u Pakoštanima izvode se radovi na gradilištu sanacije stare rive i gata. Vrijednost ugovorenih radova je 1.819.641,25 kn sa uključenim PDV-om. Radove izvodi društvo STIPČEVIĆ d.o.o. Zadar, dok stručni nadzor obavlja Ured ovlaštenog inžinjera građevinarstva ŽELJKO ČIRJAK. 

Na starom dijelu rive i suženom djelu gata temeljenje je bilo dosta zahtjevno, a i stara riva se upotrebljavala za promet do zadnjeg dana. 

Radovi koji su započeli u rujnu 2019. godine su završeni prije 15-ak dana.

 

Sanacija luke otvorene za javni promet od lokalnog značaja Mrljane:

Predmet ovog projekta vrijednosti 3.600.712,76 kn je sanacija lukobrana sa obalama.

Izvođač radova je društvo PGP d.o.o. Zagreb, dok uslugu stručnog nadzora građenja vrši društvo STOPOSTOPRIRODNO  d.o.o. Zagreb. Predviđeni rok trajanja je 10 mjeseci od dana uvođenja u posao.

Lukobran i obalni zidovi koji omeđuju akvatorij komunalne lučice Mrljane su različitih karakteristika i starosti odnosno vremena izvođenja. Vanjska strana lukobrana sa zaštitnim kamenometom je cca 66,0 m, obala na unutrašnjoj strani lukobrana cca 62 m te spojna obala do lukobrana cca 50 m.

Na priveznim obalama, koje su predmet ovog projekta, se privezuju manji ribarski brodovi domicilnog stanovništva duljine do 6,0 m, a na unutrašnjoj strani lukobrana i veći brodovi duljine do 30 metara.

Cjelokupan projekt sanacije je završen - stoji u izvještaju Županijske lučke uprave

22. studeni 2024 10:20