Nesreća kakva se ne pamti u 75 godina dugoj povijesti "Jadrolinije" još uvijek se istražuje, no po svemu sudeći na 55 godina starom trajektu "Lastovo" došlo je do niza sigurnosnih propusta na više nivoa i pogibelj tri člana posade te ozljeđivanje jednog vjerojatno su posljedica "savršene oluje".
Iako državna kompanija ne daje nikakve informacije o svojim saznanjima, pozivajući se na istragu koja još uvijek traje, Jutarnji list doznaje da je nesreći prethodilo nekoliko dana problema s rampom koja je pala na članove posade. Svjedoci s Lošinja i sa zadarskih otoka, koji se nalaze na jedinoj pruzi koja povezuje Dalmaciju i Kvarner, s kojima smo razgovarali rekli su nam da su danima gledali "Lastovo" i njegovu posadu kako se "muči" sa spuštanjem rampe prilikom pristajanja.
U nedjelju, netom prije pogibelji pomoraca, ukrcajno-iskrcajna rampa je bila podignuta u luci u Malom Lošinju jer se, po svemu sudeći, pokušalo ustanoviti u čemu je problem.
- Oni su pokušavali popraviti rampu, nešto je zapinjala. Vidio sam tu rampu i prije da zapinje - rekao nam je jedan od svjedoka.
Bilo je to oko 15.10 sati, sat vremena prije nego što su trebali početi s ukrcajem automobila da bi u 16.30 sati isplovili prema otocima i Zadru.
U jednom trenutku teški metalni dio broda je iznenada poklopio vođu stroja i dvojicu kormilara koji su stajali ispod nje, ostavši na mjestu mrtvi, a zahvatila je i teško ozlijedila časnika palube koji je pao u more.
Prema neslužbenim informacijama, nekoliko sekundi prije nesreće zapovjednik "Lastova" je upozoravao noštroma (vođu palube) zašto nije učvrstio podignutu rampu klinovima. Nakon nesreće, noštromo je završio u bolnici, na odjelu psihijatrije, zbog šoka.
Inače, dugogodišnji zapovjednik Milo Sršen prije osam dana otišao je u mirovinu, a na "Lastovu" ga je zamijenio novi kapetan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....