Početkom svibnja je Hrvatska turistička zajednica predstavila svoju novu kampanju pod nazivom "Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!". U povodu toga je direktor HTZ-a Kristjan Staničić istaknuo kako se upravo ruralni turizam u pandemijskim okolnostima istaknuo kao iznimno tražen turistički proizvod, a, prema istraživanjima, u idućim će godinama biti sve traženiji, kako od strane inozemnih, tako i od strane domaćih gostiju. A upravo je njegove riječi potvrdio i Vanja Čvrljak, direktor TZ-a Ravni kotari, koji se i sam već u prvoj godini poslovanja nove zajednice, u turbulentnoj 2020., uvjerio kako se domaći ljudi sve više okreću istraživanju neotkrivenih turističkih bisera kraja koji ih okružuje.
– Valjda smo jedini koji smo u korona-krizi uspjeli profitirati: pomogla nam je pogurati ono što smo mi pokušavali već deset godina, a to je potaknuti domaće ljude na dolazak u naš kraj. Tako smo prvi put imali turiste iz Splita, Dubrovnika, s Kvarnera. Svi su oni konačno krenuli u istraživanje vlastite zemlje te zapravo pokrenuli novi turistički trend. Oduvijek sam naglašavao kako tek kad domaći čovjek upozna kraj oko sebe, svoju zemlju, tek se tad stvara prava turistička priča koju možemo ponuditi i strancima. Oni će više vjerovati čovjeku koji sam dobro poznaje vlastitu zemlju, a ne da mu prodaje prazne priče. To više ne prolazi – jasan je Čvrljak, koji ističe kako je ruralni turizam proizvod koji nudi mogućnost osame, odmor u čistoj prirodi, domaće uzgojenu hranu, jedinstveni doživljaj, autohtona iskustva i kvalitetnu uslugu.
– Uza sve to, ovdje se gost osjeća sigurnim, osobito u ovo pandemijsko doba kad se izbjegavaju velike gradske gužve, mnogobrojni apartmani u skučenim zgradama te kad će gost radije odabrati kuću na osami, pa čak ako je dalje od mora, samo da dobije svoj mir i visoku razinu privatnosti – ističe Čvrljak.
Inače, TZ Ravni kotari je najveća turistička zajednica u zemlji jer okuplja čak sedam općina; uz grad Benkovac, tu su općine Lišane Ostrovičke, Zemunik Donji, Polača, Škabrnja, Stankovci i Galovac. Ovo je područje i prije osnutka turističke zajednice posjećivao značajan broj gostiju, te je tako još u 2018. godini ostvareno oko 100.000 noćenja. Najbrojniji gosti, osim onih s tradicionalnih tržišta poput Njemačke, Austrije i Slovenije, bili su gosti iz Australije, Nizozemske, Belgije i Francuske.
– Godinu nakon, 2019., prešli smo taj broj od sto tisuća noćenja, da bismo u izazovnoj 2020. "pali" na tek 50-ak tisuća. Predviđati ovu nadolazeću sezonu, ne bih, no mi ovdje svakako ne patimo od velikih brojki. Nama je bitnije da dođe kvalitetan gost koji će znati cijeniti ono što nudimo. Težimo više izgradnji infrastrukture, kako bismo poboljšali raznolikost ponude. Bio bih sretniji kada bi se izgradilo još vinarija, kušaonica ili obiteljskih gospodarstava. Kuća za odmor na cijelom području sad imamo oko 300, tako da vrhunskog smještaja ne nedostaje, samo treba još malo poraditi na ponudi – naglašava Čvrljak, dodajući kako su upravo u izradi desetogodišnje strategije turizma Ravnih kotara, baš kako ne bi puno lutali, već imali jasan cilj.
– A on je prije svega održivi turizam. Iskreno, ne treba puno filozofirati: najbitnije stavke uspjeha u turizmu su gostoljubivost i kvaliteta. A u Ravnim kotarima gost će dobiti baš to: toplu riječ i širok osmijeh domaćina, uz posluženu vrhunsku domaću spizu i vino, a sve to u jednom povijesnom kraju i netaknutoj prirodi – zaključuje Čvrljak.