Biograd na Moru malo je turističko mjesto koje ima veliko srce. Smješten je idealno u centru Jadrana, okružen otocima, u neposrednoj blizini nacionalnih parkova i parkova prirode, a povijesni gradovi poput Zadra ili Šibenika dosta su mu blizu. Sve je to dodatan razlog zašto bi netko posjetio baš taj grad. Poznato je već da se profil turista promijenio i da gosti više ne ostaju dugo u jednoj destinaciji već žele u što kraćem vremenu posjetiti što više destinacija i atrakcija. Upravo zato Biograd kao polazišna točka i jest idealna destinacija.
Jedan od glavnih ciljeva Turističke zajednice Biograda na Moru težnja je da se turistička sezona proširi na cijelu godinu, odnosno da se riješi problem sezonalnosti koji je još uvijek dosta izražen. Potencijal je veliki, a to najbolje pokazuju dvije biogradske marine koje nautičari posjećuju cijele godine i koji se uvijek rado vraćaju u tu destinaciju bilo da sudjeluju u nekoj od brojnih regata ili samo kako bi uživali u prirodi i jedinstvenom okruženju koje imaju.
Nautički turizam je jedan od hrvatskih image proizvoda i naglašava najljepše što Hrvatska ima. Ipak, ove godine nakon korona krize možemo se reći da je sezona počela ranije jer je već za Uskrs Biograd bio dobro popunjen, a za vrijeme popularne manifestacije Slovenski vikend koja se održava za vrijeme prvosvibanjskih praznika, grad je bio pun turista.
- Ljetna sezona bila je i bolja od očekivanog jer smo se približili rekordnoj 2019. godini. Sezonu završavamo manifestacijom Biograd Boat Show u listopadu. BBS je najveći hrvatski i srednjoeuropski sajam na moru, a organizator je hotelska kuća Ilirija. Prema podacima sustava za prijavu gostiju eVisitor. u razdoblju siječanj - studeni 2022. broj dolazaka stranih turista iznosio je 165.359, dok je broj dolazaka domaćih turista iznosio 49.052. U istom vremenskom razdoblju ostvareno je 1.047.924 noćenja stranih turista, kao i 246.704 noćenja domaćih turista. Što bi značilo da je sveukupni (strani i domaći) broj dolazaka turista u razdoblju siječanj - studeni iznosio 214.411 (28 posto više nego 2021. godine), a istovremeno su zabilježena 1.294.628 noćenja (20 posto više nego 2021. godine).
Tijekom razdoblja siječanj - studeni, većina noćenja zabilježena je u komercijalnim smještajnim objektima (73,6 posto), nekomercijalni smještajni objekti u ukupnim noćenjima sudjeluju s udjelom od 4,7 posto, dok na segment nautičkog chartera otpada 21,7 posto. U komercijalnom segmentu, najviše noćenja ostvareno je u kampovima, zatim u objektima za domaćinstvo i u hotelskom smještaju. Gledajući prema zemlji dolazaka na prvom mjestu već tradicionalno je Slovenija s udjelom od 21,5 posto u noćenju, na drugom mjestu je Njemačka sa 15,5 posto noćenja, zatim slijedi Češka sa 12,5 posto pa Austrija sa 12,6 posto – kaže Nives Jeličić, direktorica TZ grada Biograda na Moru.
Grad nudi pregršt sportskih i rekreativnih sadržaja. U borovoj šumi u blizini plaže Soline nalazi se teniski centar, u neposrednoj blizini nalaze se tereni za mali nogomet, košarku, rukomet, boćanje, odbojku na pijesku... Gradske plaže imaju oznaku Plave zastave (simbol očuvanih i ekoloških plaža), smještene su u prekrasnoj borovoj šumi, a sa samim centrom povezane su šetnicom. Na plaži se mogu iznajmiti vodeni skuteri, čamci, kanui ili pedaline, a ukoliko netko voli adrenalin može isprobati let padobranom iznad mora, skijanje na moru, surfing te druge vodene atrakcije i sportove.
Biograd je i vrlo zanimljiva destinacija za bicikliste. Za one koji su spremni na duže i zahtjevnije pothvate tu je biciklistička staza oko Vranskog jezera, put kojim možete doći do vidikovca Kamenjak s kojeg se pruža nezaboravan pogled na čitavi arhipelag te biciklistička staza na otoku Pašmanu.
Turizam je, kažu u Biogradu, živi organizam čiji je glavni motor čovjek. Kvaliteta sadržaja neke destinacije ovisi o svima nama, povezivanjem, suradnjom i trudom svih dionika jedino možemo podići razinu turizma. Mi smo ovom sezonom jako zadovoljni, a nadamo se još boljoj dogodine.
Biograd je poznat i kao "kolijevka" nautičkog turizma na Jadranu, s prvom marinom i prvim nautičkim čarterom koji se dogodio u hotelskoj lučici u centru Biograda sad već davnih 80-tih godina. Luka Šangulin, vlasnik charter flote Angelina Tours koja broji 185 plovila uz kupljene većinske udjele u druge dvije charter tvrtke iz Splita i Malog Lošinja, što ih čini najvećom charter flotom u Hrvatskoj, te članom udruga charteraša
- Nautički put Biograda nije bio lagan, prvi je korak bio izgradnja velike biogradske marine. Ono što je njena prednost je da je naslonjena na grad što ljudi vole, za razliku od velikih megamarina odvojenih od grada gdje vam treba auto ili autobus ili taksi za prijevoz. Iz biogradske marine grad je na dohvat ruke, grad živi s nautikom i nautika živi s gradom. Postoje i idealni uvjeti za jedrenje, kanal u Biogradu bogat je vjetrovima i to nautičari obožavaju. Nautički sajam u Biogradu odličan je za promociju, a blizina Kornata adut je za sebe od samih početaka kad se za Biograd nije ni znalo...
Osim marine Kornati koja je pokrenula nautiku u Biogradu, tu je i marina Šangulin, te četiri suhe marine u kojima vlasnici drže brodove na suhom vezu... Velik broj brodova boravi u Biogradu tijekom cijele godine, čak 500 charter brodova nalazi se tu, ali i veliki broj privatnih brodova koji opet generiraju posao tijekom čitave godine.
Ove godine sezona je završila kasno, a i počela je dosta rano. Posezona se pomiče do druge polovice studenog, osobito kad je vrijeme toplo i stabilnije.
- Veseli nas da buking u pred i posezoni ide iznenađujuće dobro, posebno rujan kojega su gosti izabrali kao nešto sebi posebno dobro prihvatljivo jer cjenovno nije toliko skup kao glavna sezona, izbjegnu se gužve i vrućine, a omogućava uživanje u svim morskim radostima kupanja i svega ostaloga. Nautičari su veliki potrošači i različitih su generacija, u predi posezoni dolaze s prijateljima i društvima u sezoni s obiteljima. Ako želite vidjeti hrvatsku obalu, brod je idealan način na koji to možete doživjeti, ne samo obalu već i organiziranim izletima u zaobalje s autohtonim običajima i proizvodima te gastronomijom – kaže Šangulin, aktivan i u cehovskim udruženjima charterasa.
- Naš ključni problem je nedostatak mjesta, kako dobiti charter više, a opet udovoljiti potrebama privatnih vlasnika. Kod nas u Hrvatskoj cijene vezove u marinama su ekstremno visoke. Pomogla bi nam gradnja dodatnih marina ili proširenje vezove u pojedinim marinama, jer bez toga ne možemo rasti, zaključuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....