Zadar je prekrasan u ovo vrijeme godine. Lijep je naš grad i ljeti naravno, pa i u jesen, čak i zimi, ali kad "grune" proljeće, zadarski trgovi, kale, parkovi, riva... sve to kao da poziva ljude da iziđu vani i provedu čitav dan na otvorenom, na ugodnoj, zapravo idealnoj temperaturi, blagom suncu, friškoj ariji, prirodi koja se u svoj mediteranskoj ljepoti budi.
Zadar u proljeće priziva pjesnike čak i kod totalnih antitalenata. U ljudima pobuđuje pozitivnu energiju, želju za druženjem, uživanjem, meditiranjem kako bi to mudri istočnjaci rekli.
Zadar je upravo idealan da se već koncem ožujka, najkasnije početkom travnja, turistički probudi i živne, da otvori sva svoja vrata putnicima koji baš u to vrijeme niskotarifni avioprijevoznici krenu dovoditi iz raznih djelova Europe. U predsezonskom razdoblju, turisti neće navaljivati sami od sebe kao u špici sezone, već je potrebno osmisliti sadržaje kako bi ih privukli i kako se, oni koji u to vrijeme i dođu, ne bi vratili doma s dojmom kako im je bilo – dosadno.
Prošetate li Zadrom ovih dana, vidjet ćete kako su, s većine izloga poslovnih prostora doduše skinuti bijeli papiri "renoviranja", ali i kako većina uslužnih radnji, muzeja, pa čak i lokala - radi dvokratno, a subotom i nedjeljom potpuno su zatvoreni. Zadar je prekrasan ovih dana, ali i prilično uspavan i nezainteresiran za goste koji već pristižu i kojima se, budimo iskreni, ne nudi ništa osobito i posebno u gradu, a pogotovo izvan njega. Kao da svi čekaju kad će "proraditi" sunce i more zbog kojih turisti dolaze, pa da se tek tada i oni mrdnu i krenu raditi punim intenzitetom.
Predsezona se i dalje ne shvaća ozbiljno u Zadru i prepuštena je inerciji i slučaju, a ne osmišljenoj turističkoj strategiji da se i u razdoblju prije sunca i mora napravi turistički posao, koji može biti zasnovan i na gastro ponudi koju proljeće nudi. Vrijeme je šparoga, ali rijetko je koji ugostiteljski objekt (s izuzetkom npr. restorana Pet bunara) osmislio tjedan (zašto ne i mjesec) šparoga kojima je zadarsko područje iznimno bogato.
Hrvatski ministar turizma, vrlo agilni Gari Cappelli, najavio je prije dva mjeseca na zadarskoj zračnoj luci "napad na godinu", a ne na samo sezonu, te je jasno naglasio da je ono na čemu trebamo raditi je pojačati rad lokalne destinacije koje zapravo moraju biti menadžmentske organizacije koje će smišljati projekte kojima se može privući ciljano goste, osobito u pred i posezoni jer je špica ionako "puna kao šipak".
Je li ga itko zbilja čuo u turističkom Zadru koji, evo već je ubrzo polovica travnja, još uvijek spava? Kao da se oduvijek ovdje turistička ponuda kreirala po kriteriju onoga što zanima domaće ljude, a ne po tome što bi moglo privući i zadržati goste. Dok ne promijenimo naš mentalitet, uvijek ćemo ostati izrazito sezonalna i za ozbiljan posao u turizmu, beznačajna destinacija.
A tako lijepa!