Tijekom leta od Birminghama do Malage, 1990. godine, dok je avion prolazio iznad Oxfordshirea, iznenada su se rasprsnula dva prozora u pilotskoj kabini, piše National Geographic. Kapetan Tim Lancaster izbačen je iz sjedala i isisan kroz prozor dok je avion bio na visini od oko 7.000 metara., a sila je otkinula i vrata pilotske kabine.
Član kabinskog osoblja Nigel Ogden opisao je ovaj zastrašujući događaj:
- Okrenuo sam se oko sebe i vidio kroz otvor, ondje gdje su trebala biti vrata pilotske kabine. Nije bilo prednjeg vjetrobranskog stakla a pilot je izletio kroz prozor. Bio je istrgnut iz pojasa i sve što sam mogao vidjeti bile su njegove noge - rekao je Ogden.
- Preskočio sam kontrolnu ploču i uhvatio ga za struk kako bih ga zadržao. Nogama je slučajno isključio autopilot, zbog čega se brzina aviona u letu spustila na skoro 650 km/h - ispričao je stjuard.
Da drama bude veća, Ogden je i sam počeo kliziti kroz prozor dok je držao pilota, a spasio ih je drugi član kabinske posade John Heward, koji ga je uhvatio za pojas.
- I dalje sam držao Tima, ali su mi ruke postajale sve slabije. Mislio sam da ću ga izgubiti, ali se on presavio u obliku slova U oko prozora. Lice mu je lupalo o prozor, krv mu je curila iz nosa i niz glavu, ruke su mu lepršale. Najstrašnije od svega bilo mi je to što su mu oči čitavo vrijeme bile širom otvorene. Nikada dok sam živ neću zaboravi taj prizor - opisao je Ogden.
Dok je kopilot Alistair Atkinson polako uspostavljao kontrolu, stjuardesa po imenu Simone priskočila je u pomoć kolegama, kako bi čvršće držali Tima.
- Pustila sam Johna i otrčala natrag kako bih smirila putnike, koji su čuli prasak. Moja kolegica Sue Prince sama se brinula za sve u avionu - rekla je stjuardesa, koja je u jednom trenutku procijenila da njeni kolege mogu samostalno držati Tima.
- Pritisak na kopilota Alistaira mora da je bio ogroman. Životi svih nas bili su u njegovim rukama. Ali on je savršeno spustio taj avion - rekla je o kopilotu.
Avion je sletio na aerodrom u Southemptonu, gdje su čekale hitne službe.
Gotovo nevjerojatno, pilot je pretrpio tek nekoliko prijeloma i imao ozebline, ali je preživio. Prema izvješću ogranka za istraživanje zračnih nesreća nakon incidenta, mehaničar je upotrijebio pogrešne vijke za pričvršćivanje vjetrobranskog stakla. U izvješću se navodi da je proces ugradnje vjetrobranskog stakla, koji se odvijao 27 sati prije polijetanja aviona u lipnju 1990., "imao niz loših radnih praksi, loših prosudbi i grešaka u percepciji".
Stjuart Ogden napustio je British Airways nakon nesreće i otišao raditi za Vojsku spasa ali - kapetan Tim Lancaster ponovno je letio! Cijeli incident rekonstruiran je za dokumentarac pod nazivom Air Crash Investigation - Blow Out, koji je emitiran na National Geographic Channelu.