S Netflixa se vidi Šolta. A na Šolti Goran Bogdan “piva ispo’ volta”. Novi Netflixov (njemački) film snimljen je upravo na Šolti, u njemu glavnu mušku ulogu igra nitko drugi doli Bogdan i u jednom trenutku zapjeva s klapom. Rečeni film je romantična komedija “Daleko” (“Faraway”) i mogao bi biti zanimljiv domaćim gledateljima i obožavateljicama glumca.
Za početak, Hrvatska, odnosno Dalmacija, ne glumi neku drugu zemlju kao u mnogim filmovima ili serijama; u “Igri prijestolja” glumila je izmaštani Westeros, u mjuziklu “Mamma Mia 2” Grčku, a u SF trileru “Bliss” neku neimenovanu rajsku lokaciju koja “oduzima dah”.
“Daleko” je jedan od rijetkih novijih filmova u kojem je Hrvatska baš Hrvatska, uz također Netflixov “The Weekend Away”.
No, ako su hrvatski glumci u “Vikendu u Hrvatskoj” bili svedeni na sporedne uloge (Iva Mihalić, Amar Bukvić), Bogdan je dobio glavnu mušku. On je Josip, bivši vlasnik stare kamene kuće na hrvatskom otoku koju je Zeynep (Naomi Krauss), sredovječna Njemica iz Münchena, dobila u nasljedstvo od pokojne majke.
Naime, Zeynepina majka, rodom s tog otoka (otac joj je iz Turske), kupila je tu kuću prije 15-ak godina i dopustila Josipu da u njoj živi koliko god hoće, odnosno dok se ne pojave njezini nasljednici. Ne znajući za taj detalj, Zeynep kreće u Hrvatsku točno u trenutku kad joj se život nađe na raskrižju i proživljava egzistencijalnu krizu srednjih godina.
Ona je izgubila majku, njezina je kći buntovna tinejdžerica (Bahar Balci) i uhvatila je muža (Adnan Maral) kako očijuka s upola mlađom ženom. Nakon što stigne na odredište kasno navečer, uđe u kuću bez struje i legne u krevet, Zeynep ni ne sluti da nije sama. Ujutro će se nemalo iznenaditi kad otkrije da je cijelu večer spavala u krevetu pored Josipa, čije je hrkanje i budi.
Da komedija situacije i zabune bude potpunija, Josip je gol golcat, a iako se brže-bolje prekrio i samo pokazao stražnjicu, to je bilo dovoljno da Bogdan ovih dana postane glavna vijest i okupira sve domaće portale, uz dodatak da glumi u stranoj produkciji, k tome i romantičnoj komediji, kao da mu je jedno i drugo stran pojam.
Podsjetimo, Bogdan je, primjerice, glumio u seriji “Fargo”, bio nominiran za EU Oscara za ulogu u filmu “Otac”, a proslavio se romantičnom komedijom “Sonja i bik”, jednom od posljednjih velikih hrvatskih kinohitova. Bogdan ima solidnu kemiju s Krauss i među njima znaju frcnuti iskre dok odnos njihovih likova prolazi od “mrzim” do “volim”.
Ispočetka Zeynep želi pokrenuti Airbnb, a Josipa ljuti mogućnost da njegov dom iz djetinjstva postane odredište turista koji “slikavaju ‘selfieje’ i dolijeću avionom za 30 eura” jer “svaka kuća na otoku ima dušu, povijest”. “Faraway” ubacuje kritiku turizma nauštrb tradicije u predvidljive rom-com situacije u formi ljubavnih prepreka na potezu od simpatičnih do klišeiziranih (pojava britanskog posrednika za nekretnine, Josipova brata te Zeynepine kćeri i muža).
Realno, “Daleko” je kakvoćom standardna i prosječna romantična komedija za jedno brzo (i ugodno) gledanje, ali i još brži zaborav o liku na putu samospoznaje koji okreće novi list u životu kad naslijedi, kupi ili odluči prodati kuću na nekoj predivnoj lokaciji s razglednice. Međutim, film zaslužuje pažnju jer se već viđena priča ne odvija u francuskoj Provansi (“Dobra godina”) ili Italiji (“Pod suncem Toskane”, “Talijanska priča”), već u Dalmaciji, što je izdvaja od sličnih ostvarenja.
Rijetkost je i da je protagonistica stereotipnog rom-coma sredovječna žena u pedesetima, niže građe, s određenim viškom kilograma, premda je “Faraway” daleko od tako postavljenih filmova kao što su “Ljubav nema pravila”, “Previše je složeno” i “Sretno, Leo Grande”. Zeynep krši romantične klišeje kad se zapuše u trku za Josipom i treba joj trenutak da uhvati zraka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....