StoryEditorOCM
ĐiradaPLESNA SEZONA

Predstava Salto Animato istražuje Figarova unutarnja previranja kroz plesnu virtuoznost i inovativne tjelesne transformacije

Piše Zadarski.hr
29. listopada 2024. - 12:46

Nastavak Plesne sezone ovaj put u prostoru Centra kreativnih industrija donosi 30. listopada u 20 sati, plesnu poslasticu Salto Animato autorica Filipe Bavčević i Nastasje Štefanić. U Zadar kao respektabilni plesni centar organizator projekta plesne sezone Zadarski plesni ansambl u suradnji s Gradom Zadrom već četvrtu godinu za redom dovodi plesne predstave iz Hrvatske i Europe. Institucionalna kazališta i umjetničke organizacije svih formata gosti su u desetak navrata tijekom godine kroz kazališnu i plesnu sezonu na pozornicama koje nudi Zadar: Hrvatsko narodno kazalište Zadar, Kazalište lutaka Zadar, Prostor Kneževe i Providurove palače, Koncertna dvorana braće Bersa i Centar kreativnih industrija. Svakako se tu mora napomenuti i razvoj publike koja se profilira i educira kroz ovakva događanja.

U predstavi Salto Animato sudjeluju i dvije plesačice iz Zadra: Filipa Bavčević i Nataša Kustura. Filipa je završila plesnu akademiju u Salzburgu, a Nataša u Zagrebu; Filipa trenutno pleše u Studiju za suvremeni ples, a Nataša u Zagrebačkom plesnom ansamblu. Obje su preko Zadarskog plesnog ansambla povezane s matičnim gradom.

Ideju i koncept predstave koja se tematski i strukturalno oslanja na operu Figarov pir Wolfganga Amadeusa Mozarta, potpisuju Filipa Bavčević i Nastasja Štefanić. Salto Animato je opera za tijelo u pet činova. Iz strukture opere ne preuzimaju se arhetipski odnosi, kao ni specifične spletke koje čine okosnicu originalne radnje, već je fokus na liku Figara i njegovim unutarnjim previranjima koja u krajnjoj konsekvenciji vode prema cijepanju lika na dva entiteta, ne čineći više nužno cjelinu. Time se reduciraju svi ostali likovi te širi narativni kontekst, a u prvom planu uz već spomenutog Figara razlažu se ključni pojmovi poput virtuoznosti, spletke, sukoba, razrješenja, sretnog kraja…

Ekvivalent opernoj izvedbi koju karakteriziraju snaga, ali i istodobna lakoća proizašla iz visokog stupnja virtuoznosti, dovela je do poigravanja idejom maksimuma – kako izvedbenih tako i tjelesnih, unutar kojih se forme tijela prepuštaju stalim izmjenama tijekom činova u kojima se poigrava opernim konvencijama i značenjima te se tako gradi vlastiti narativ u otklonu od originala. Visok stupanj virtuoznosti i stilizacije otvorili su prostor komentara spram pitanja poput što bi to bila majstorska plesna izvedba? Do koje mjere možemo izazvati virtuoznost pokreta? Od čega se uopće sastoji sretan kraj?

Činovi: 1. SEMPLICEMENTE FIGARO 2. CAPRICIOSSO FORTISSIMO 3. ESPRESSIVO, CANTABILE 4. TENUTO 5. SCHERZO PER DUE

Ideja i koncept: Filipa Bavčević i Nastasja Štefanić Koreografija i izvedba: Filipa Bavčević, Nastasja Štefanić i Nataša Kustura Dramaturška podrška: Nikolina Rafaj Glazba: Hrvoje Nikšić i Nastasja Štefanić Dizajn svjetla: Marino Frankola Kostimografija: Dalibor Šakić Grafičko oblikovanje: Dinko Uglešić Fotografija i video: Neven Petrović Produkcija: Tena Bošnjaković Koprodukcija: Zagrebački plesni centar

Projekt je nastao u suradnji s Udrugom plesnih umjetnika Hrvatske (UPUH), a financiran je od strane Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Zagreba, dok je pokrovitelj projekta Plesne sezone Grad Zadar i Zaklada Kultura nova.

16. studeni 2024 22:43