Mirna plesna večer na festivalu Monoplay započela je prezentacijom radova studentica ADU iz Zagreba: Kristine Lisice, Maje Petani, Laure Čerine i Silvije Musić. One su prikazale diplomske radove na kojima su kroz istraživanje i suradnju sa svojim mentorima radili godinu dana.
Stošija Zrinski izvela je svoj autorski solo Travelogue nastao kao dio magistarskog studija suvremenog plesa na London Contemporary Dance School. Predstava se bazira na perch adaptation project kojeg su vodile iskusne plesne umjetnice Katye Coe i Amy Voris. Perch adaptation project se mogao prilagoditi na razna mjesta i medije te je nudio metode i alate za stvaranje plesnog materijala koji bi se oblikovao u solo projekt, zbog toga je autorici jako zanimljiv i intrigantan. Potaknuo ju je na daljnje istraživanje plesnog materijala i raznih povezanih modaliteta što je rezultiralo autoetnografskom multimedijalnom predstavom Travelogue. Solo je usko povezan s promjenom mjesta prebivanja i prilagodbom na novo okruženje. Zanimljiv je razgovor s publikom kojeg je moderirao Mario Županović u kojem je publika saznala otkud inspiracija za ovo djelo kako je tekao kreativni proces tijekom boravka u Londonu. U publici je bila i plesna publicistkinja i kritičarka Maja Đurinović koja je komentirala kako je Stošija Zrinski plesačica s najnježnijim i najduhovnijim plesnim izrazom u Hrvatskoj te da je ovo njezino najzrelije djelo.
Večer je završila burno s nanovo aktiviranim projektom Monostage. Nakon početne nelagode i nećkanja i nakon scenskog potpisivanja gipsa na ruci umjetničke voditeljice Sanje Petrovski, publika je izvela niz performansa od sviranja violine, plesa, robotiziranog kiborg prikaza plesnog sola u budućnosti, pjevanja arhaičnih napjeva i još plesa. Svi sudionici su dobili prigodne torbe s majicama festivala, poklon paketima Zadružne pivovare Brlog, Muzeja antičkog stakla u Zadru, Opg-a Matulić, vinarije Puglia i tvornice Maraska.
Posljednji dan međunarodnog festivala suvremenog plesa Monoplay započinje u 19:30 revijom plesnih filmova nastalih u sklopu projekta Ples kroz filmsku umjetnost koji je podržan od Ministarstva kulture i medija RH, a u produkciji Udruge profesionalnih plesnih umjetnika PULS. Prikazat će se Klown autorice Matee Bilosnić, Bi-polar B(e)ar/e Marina Lemića, i kratki film Martine Nevistić Korak pločnika.
Planetarno poznata i atraktivna mađarska plesna kompanija Hodworks nastupit će u 21 sat u velikoj dvorani kazališta lutaka. Predstava nazvana Solos je zajednička izvedba troje važnih umjetnika ove kompanije, podijeljen u zasebne izvedbe. S istim fokusom u izvedbi Jessica Simet, Marton Glaser i Csaba Molnár prelaze granice klasičnog kazališta stvarajući autentičan i predani kontakt s publikom. Snoseći pojedinačnu odgovornost, oni istovremeno oblikuju unaprijed napisane i nepredvidive događaje. Iznova se susreću s istom publikom, pokazujući svoja nova lica u svakom činu. U međuvremenu gledatelji mogu i sami shvatiti promjenu kroz koju prolaze tijekom predstave.
Hodworks je 2007. godine osnovala koreografkinja Adrienn Hód. Osim stalnih članova, ova međunarodna kompanija sa središtem u Budimpešti surađuje s umjetnicima iz različitih područja umjetnosti. Hodworks okuplja proaktivne, progresivne autore koji imaju vlastite kreativne i usmjerene metode rada. Usredotočeni su samo na ljudsko tijelo, oslobođeno bilo kakvih posrednika, ograničenja, sklopova ili rekvizita. Materijali Adrienn Hód, koji uvijek idu u novom i progresivnom smjeru, rezultat su dugog kreativnog istraživanja temeljenog na
improvizaciji koja se na pozornici pojavljuje u strogo strukturiranom obliku. Za njezine je koreografije karakterističan delikatno razvijen, fin i visokokvalitetan vokabular koji balansira između egzaktnog i vrlo apstraktnog prikaza. Ova djela potiču duh i osjetila publike te pozivaju na sumnju u poznato i otvaranje prema nepoznatom. Oni ne rade kompromise; ne žele ugoditi.
Njezine koreografije teže dekonstrukciji, destabilizaciji i ponovnoj izgradnji već postojećih plesnih struktura. Fokus njezina rada je status izvođača koji je povezan s ekstremnim ljudskim stanjima te verbalnim i fizičkim izrazom. Izvedbe su obilježene tabuima, obogaćene robusnim, ali delikatnim humorom: radikalno istraživanje tijela, oslobođeno predrasuda. Ona otvara paralelnu stvarnost, koja je izgrađena od nesvjesnog i ekstatičnog. Publiku privlači „siva zona“ u kojoj je „prisutnost“ važnija od „značenja“.
Bilo da se bavi radikalnim istraživanjem nagih tijela kao u predstavi Dawn (2014.), evocira ekstremne uvjete emocionalnog i jezičnog izražavanja u Conditions of Being a Mortal (2015.), ili šalje svoje plesačice, kao blistave zborašice, u ekstatični tok svijesti između osobne priče i fragmenta aktualnog društvenog diskursa kao u Grace (2016.): ona uvijek pokušava pomaknuti granice performativnog prikaza i otvoriti novi prostor za perspektivu i naraciju iza tabua i konvencija pogleda i očekivanja. Pozornica je za nju igralište koje je podređeno određivanju ili tumačenju njegovih znakova. Njezine predstave uvijek iznova posežu za potpuno novim plesnim formama i dramaturškim principima, radikalno promišljajući mogućnosti koje su svojstvene suvremenom plesu. HODWORKS naglašava kompleksnost i radikalnost osobnog izražavanja, razotkrivajući višeslojne konstrukcije identiteta. Na taj se način i djela Adrienn Hód mogu čitati, u kontekstu ugrožene umjetničke i osobne autonomije, kao pokret obrane i ponovnog dobivanja te autonomije.
Nakon razgovora s izvođačima koji će moderirati Mario Županović, najavljen je koncert kantautorice Dunje Ercegović, na široj glazbenoj sceni poznatoj kao Lovely Quinces.
Pokrovitelji festivala Monoplay su Grad Zadar, Ministarstvo kulture, Zaklada Kultura nova, Zadarska županija, Turistička zajednica Grada Zadra, Kazalište lutaka Zadar i HNK Zadar. Partner festivala je Brlog, zadružna pivovara, a medijski pokrovitelj je HRT3.