StoryEditorOCM
4 kantunaZADARSKA SAMA-JAMA

Zbog rupa po cestama gradski komunalci ispisali 36 upozorenja "Vodovodu"! Direktor Matek: Novi koncesionar radi s tri ekipe, čeka ih 70 popravaka...

Piše Iva Ivanac
6. srpnja 2023. - 18:35

Slike i videa "rupa na cesti" zaostalih od radova koje je izvodio Vodovod posljednjih mjeseci učestalo pristižu na elektronske adrese zadarskih medija. Opis koji ogorčeni građani šalju uz slike je gotovo uvijek isti: "Već mjesec, dva, tri, nakon radova Vodovoda, nitko nije pokrpao rupu na cesti. Znak za promet je stavljen i tako stoji već duže vrijeme. Zovemo i upozoravamo, ali nitko ne reagira. Možda kad vi objavite vijest konačno zakrpaju rupu."

I tako vijesti o nedovršenim radovima objavljujemo i na njih ukazujemo već duže vrijeme jer stanje s "rupama na cesti" stanovnicima Zadra, ali i okolnih mjesta već odavno kida živce.

Zbog čega Vodovod ne dovršava započeti posao i kada će se sanirati sve rupe koje su ostavili za sobom na cesti, upitali smo Tomislava Mateka, direktora Vodovoda Zadar.

- Razlog velikog broja nedovršenih prekopa jest taj što jedno vrijeme nismo imali izvođača asfalterskih radova. Raspisali smo natječaj koji smo na koncu, zbog previsoke cijene ponuditelja, morali poništiti. Zatim smo raspisali još jedan natječaj i konačno uspjeli pronaći izvođača, ističe Matek.

Prvi natječaj u kojem je zadarski Vodovod tražio izvođača asfalterskih radova, a čija je procijenjena vrijednost bila 900 tisuća eura (bez PDV-a), na rok od dvije godine, objavljen je sredinom veljače. Na njega su se javile samo Ceste Zadarske županije koje su ponudila cijenu od 1.440.200,00 eura što je čak 540 tisuća eura više od procijenjene vrijednosti radova. Taj je natječaj zbog zbog prevelike cijene poništen, ali i zbog nepravilne ponude jer Ceste Zadarske županije nisu dostavile jamstvo za ozbiljnost ponude.

Ponovljeni natječaj raspisan je krajem ožujka. Na natječaj je ovog puta stigla opet samo jedna ponuda istog izvođača. Ceste Zadarske županije su ovog puta ponudile daleko nižu cijenu od prethodne koja iznosi 898.050,00 eura (bez PDV-a), a takva je ponuda na koncu ocijenjena prihvatljivom.

- Zbog poništenja natječaja i činjenice da određeno vrijeme nismo imali izvođača asfalterskih radova, povećao se broj nedovršenih prekopa. Naši radnici neke “rupe” sami betoniraju, a svaki dan imamo oko pet do šest novih popravaka i to ne samo manjih rupa već i puno većih zahvata. Novom izvođaču radova smo odmah naložili da krene asfaltirati hitne pozicije i oni trenutno rade s tri ekipe na području grada, a imaju “narudžbe” za još oko 70 popravaka, govori direktor Matek nadajući se da će u roku od mjesec dana riješiti sve zaostatke koji su se napravili u vrijeme kada nisu imali izvođača.

S nedovršenim prekopima Vodovoda nije zadovoljan ni Grad Zadar čiji Upravni odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša svakodnevno dobiva pritužbe građana na stanje na cestama. Zbog toga je Grad Zadar protiv Vodovoda u posljednjih mjesec dana pokrenuo čak 36 upravnih postupaka. Što to znači? Znači da su komunalni redari evidentirali “rupe na cestama”, od Vodovoda zatražili očitovanja i izdali im rješenja o sanaciji. Ako se zadarski Vodovod ogluši na naredbe Grada Zadra i hitno ne popravi stanje na 36 lokacija, Grad Zadar će to sam napraviti, ali o trošku Vodovoda.

- Samo u proteklih mjesec dana komunalno redarstvo grada Zadra evidentiralo je i pokrenulo 36 upravnih postupaka, dok je Vodovod zakašnjelo startao sa sanacijom nedovršenih prekopa. No, Vodovod nije jedini koji kasni s nedovršenim prekopima, ističe pročelnik Robertino Dujela dodajući kako u Splitskoj ulici problem ulegnutog slivnika rješava Odvodnja kao i poklopca šahta T-com, ali I kako ti radovi traju već već mjesecima te dodaje kako oni neće biti izuzeti od postupanja komunalnog redarstva!

Uz to što je pročelnik komunalnog odjela, Dujela je i predsjednik Nadzornog odbora Vodovoda. Govori nam kako je i iz te pozicije više puta kroz ovu godinu na redovitim sjednicama Nadzornog odbora upozoravao Vodovod i naglašavao važnost procedure i sanacije prekopa, ali i kako je to posebno artikulirano u godišnjem izviješću NO o obavljenom nadzoru društva.

Uz to što Vodovod iza sebe ostavlja nedovršeni posao, problemi se javljaju i na održavanju gradskih prometnica.

Podsjetimo kako su prije pandemije koronavirusa četvorogodišnji posao održavanja cesta u Zadru dobile tvrtke Filius i Prvi treptač za po tada daleko nižoj cijeni u iznosu od 18,6 milijuna kuna (bez PDV-a).

- Svako neprihvatljivo stanje na prometnicama nadzorne službe evidentiraju uz konkretnu opasku ugovorenom izvođaču koji, neovisno o niskim cijenama iz troškovnika ugovora, ima preuzetu ugovorenu obvezu korektno i konkretno izvršavati svoje zadaće. Kako smo i prije tri godine, naglašavali, korekcije cijena, aneksa i nečeg sličnog neće biti jer to nije u interesu grada Zadra. S druge strane iskoristiti ćemo sva raspoloživa dozvoljena sredstva da ugovoreni izvođač izvrši svoju obvezu u cijelosti, zaključio je pročelnik Dujela.

Što je sve Filius napravio zadnjih mjesec dana?

Izvješće ugovorenog izvođača Filiusa pokazuje kako su u proteklih mjesec dana, uz uobičajene radove ophodnje, sanacije na mikro lokacijama, postavljanja horizontalne i vertikalne signalizacije sanirali i Krešimirovu obala kod restorana Delfin i odradili prekop Krešimirove obale, sanirali udarno oštećenje na kolniku u raskrižju ulica Domovinskog rata/Splitska, sanirali oštećenja na rubu kolnika kod crkve na Smiljevcu, sanirali prijavljena oštećenja kolnika na Putu kotarskih serdara, sanirali kolnik u Kožinu (oštećen rub asfalta – Put sv. Bartula 37), sanirali prekop u Kožinu (Put sv. Bartula 87), sanirali udarne rupe u ul. Slavka Batušića, sanirali oštećenje kolnika u Splitskoj ulici kod Algarosa, sanirali oštećenja u ulici Nikole Tesle i ploče na putu Crno – Ploče.

23. studeni 2024 23:15