StoryEditorOCM
4 kantunaNOVI VAPAJ ZADARSKIH TAKSISTA

"Za 8 sati rada ne možemo zaraditi prosječnu plaću, ljudi odlaze u Švedsku i Norvešku"

26. travnja 2017. - 16:00
taksisti_prosvjed4-260417

Predrag Šimunov po Zadru vozi taksi od 1981. godine, jedini prekid je imao od 1991. do 1995. kada je bio u vojsci, ali se ne sjeća da je život samostalnih taksista ikada bio teži. Šimunov kao sindikalac samostalnih taksista tvrdi da čovjek za osam sati rada ne može zaraditi prosječnu plaću, da je cijela djelatnost u potpunom kaosu.

-Prije rata nas je bilo 60, pa je nas 30 radilo dva dana, a preostalih 30 sljedeća dva dana, a onda bi preko sezone radili svi. Sada je to kaos, najbolje se to vidi na kolodvoru gdje 4-5 godina nekoliko vozača vozi bez ikakve dozvole, inspekcije i policija znaju tko su, ali se ništa ne događa, priča Šimunov koji već godinama vodi učestale prosvjede za "sređivanje stanja u djelatnosti jer ne trpi nepravdu".

-Pa država godišnje izgubi 5 milijuna kuna jer veliki prijevoznici ne prijavljuju vozače, ti ljudi kao robovi rade na crno i po 18 i više sati, a prije neki dan su neki od njih dobili plaću za listopad! Broj dozvola treba vezati uz broj prijavljenih radnika, ovako cvjeta crno tržište, a sada će se u sezoni, uz 115 izdanih taksi dozvola, pojaviti i 50-ak kombija i autobusa koji rade u Gaženici i kradu nam putnike, što je ukupno preko 200 vozila. Zato smo od Grada tražili smanjivanje broja dozvola na 80, jer samostalni taksisti ne mogu preživjeti pa odlaze u Švedsku ili Norvešku, kaže Šimunov.

Zbog svega toga taksisti su najavljivali prosvjed pred gradskom upravom, ali je nedavno došlo do sastanka na kojemu je dogovoreno – traženje rješenja!

-Je li ovo kraj diskriminaciji, kaosu i radu na crno? Mi se nadamo da je tako, jer velike grupacije su u prednosti, imaju više dozvola, ne prijavljuju radnike i tako blokiraju samostalne taksiste, a komunalni redari su samo figure. S pročelnikom Ivicom Katićem je dogovoreno da Grad stane iz koordinirane akcije inspekcija, Carine, policije i DORH-a da se osigura transparentan i zakonit rad svih, da se zna tko dobija dozvole i jesu li neka od tih poduzeća međusobno umrežena. Sastankom smo zadovoljni, ovo je možda početak zakonitog rada, ali tek treba vidjeti što će se od toga provesti na terenu, izjavio je Vedran Uranija, pravni savjetnik SSSH.

Od Grada je zatraženo povećanje broja parkirnih mjesta na taksi stajalištima, pogotovo onome na Autobusnom kolodvoru gdje ih je svega sedam, a traži ih se 20, te postavljanje tabli s cjenikom dnevne i noćne vožnje.

 

"Ovo se mora riješiti prije lokalnih izbora"
 

-Kada inspekcije i dođu, vozači velikih taksi grupacija pobjegnu, pa se kontrolira samo nas koji i onako radimo zakonito. Dozvole se preprodaju za 30.000 kuna, vozači rade kao robovi i tome treba stati na kraj odmah, jer nećemo čekati do lokalnih izbora. Ako se to sada ne uspije riješiti, onda neka dozvole daju svima koji se žele baviti taksi prijevozom, pa neka nas onda bude 500, kaže Predrag Šimunov.

23. studeni 2024 02:59